Gå til innhold

Cache server linux?


LMH1

Anbefalte innlegg

Noen som vil hjelpe meg med denne?

Må følgene være port nr:

Steam 10.20.0.70

Orgin 10.20.0.71

Battle.net 10.20.0.72

Riogames 10.20.0.73

uplay 10.20.0.74

windows update 10.20.0.75

Er det mulig å planlegge oppgaver f.eks cache Doom enternal slik at neste gang man kjøper spillet laster den ned f.eks om natta?

https://arstechnica.com/gaming/2017/01/building-a-local-steam-caching-server-to-ease-the-bandwidth-blues/

 

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes et sitat på internett, som gir mer mening enn innlegget ditt. Det lyder som følger:

Quote

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

You've got to be kidding me. I've been further even more decided to use even go need to do look more as anyone can. Can you really be far even as decided half as much to use go wish for that? My guess is that when one really been far even as decided once to use even go want, it is then that he has really been far even as decided to use even go want to do look more like. It's just common sense. My guess is that when one really go to waits in expansion has entrance in deciding for which it is really far even to use go want despite boundaries overlooking like more does; which does hinderances of all being aside this are mine.

---------------

Du veit ikke hva port er. Du veit ikke hva en IP-adresse gjør. Du forstår ikke hvordan cache fungerer. Kan jeg anbefale deg å lese deg litt opp? Eventuelt, og egentlig aller helst, ta opp igjen fingermaling fra barneskolen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor lenker du brått til en howto om Playstation 4?

Problemet er at det er komplett umulig å forstå hva du faktisk spør om. Det du lister opp er åpenbart ikke porter, men IPer. Stort mer forstår ikke jeg av problemstillingen din.

Forøvrig. Caching er kun nyttig om du har behov for det samme flere ganger. Har du for vane å laste ned spill flere ganger? Om ikke så er dette bortkastet. 

Som jeg har oppfordret deg til et par ganger før. Minst. Les litt om nettverk, og lær deg det grunnleggende. Det er så totalt åpenbart at du ikke har fnugg av peiling på temaet, men fortsetter å prøve tilfeldige ting - og så blir du sur fordi ingenting virker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken nytte vil dette ha for deg? Alt må fortsatt lastes ned via samme linje, og jeg antar du ikke har veldig mange som laster ned de samme spillene? Hvor mange PC`r som som laster ned fra f.eks steam jevnlig har du i nettverket ditt?

Youtube-kanalen gjør det jo mest for gøy, det er nok nyttig i mellomstore og store firmaer, men du er vel neppe det? Vil anta det mest fornuftige for din del er å rett og slett bare laste ned rett fra steam om natten.

Men, hva er budsjettet ditt?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Man slipper å laste ned alt på samme linje fordi det lastes ned kun en gang så er det bare å hente det fra serveren igjen.

Man ser jo både steam\netflix\ og mange andre tjenester reduserer ytelsen bevist, men godt mulig levrandørene i norge har slik i nettene og så er det å få litt erfaringer med dette.

Lenke til kommentar

Har jo 3 gaming pcer faktisk 5 jeg kan bruke, slik det er nå med corona og support må man ha flere pcer går en harddisk i stykker er det ikke morsomt å vente 2 uker om man sitter hjemme og har lite annet å gjøre.

Uansett er det greit å ha ubuntu serveren å gjøre noe for den står jo bare å går uten den faktisk gjør noe nå.

Sikkert teknisk mulig å kopiere over filene, men er jo komplisert det også, siden mangler man en fil blir alt lastet ned på nytt, og oppdateringer går dårlig på den måten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvis du vil unngå å laste det ned flere ganger, kan man vel bruke backup-funksjonen i Steam.

Nå er jo denne saken noen år gammel. På en måte kanskje litt overrasket hvis Steam fortsatt har denne trafikken over http og ikke https. Hvis https er tatt i bruk, blir det vel mer komplisert å få det til å fungere antar jeg - uten å prøve å studere dette i detalj...

Lenke til kommentar
NULL skrev (11 minutter siden):

Hvis du vil unngå å laste det ned flere ganger, kan man vel bruke backup-funksjonen i Steam.

Backup funksjonen har aldri vært spessielt rask, og effektiv, steammover eller harddisk kloning bør være bedre.

Men alikevell kan det oppstå problemer i ettertiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...