Gå til innhold

Om to år har Norge 80 batteriferger - Ladesystemene svikter ofte [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje batteriskifte er den beste løsningen, men da må fergelemmen lages til for skifte av batterier, med eget felt.

Fergene utstyres med 2 batterier, montert på 2 biler, hvor det brukte batteriet kjøres til lading og det som er ladet kjøres om bord i ferga.

Fordelen med dette systemet er at batteriene lades mens ferga er i drift, og en slipper de store effektene. Fergene slipper også å ligge ved fergelemmen for å lade, da skifte av batterier går like fort som i land/om bord kjøring av bilene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, aanundo said:

Kanskje batteriskifte er den beste løsningen, men da må fergelemmen lages til for skifte av batterier, med eget felt.

Fergene utstyres med 2 batterier, montert på 2 biler, hvor det brukte batteriet kjøres til lading og det som er ladet kjøres om bord i ferga.

Fordelen med dette systemet er at batteriene lades mens ferga er i drift, og en slipper de store effektene. Fergene slipper også å ligge ved fergelemmen for å lade, da skifte av batterier går like fort som i land/om bord kjøring av bilene.

Då vert det ein del ekstra logistikk og meir som kan gå gale enn med lading via plugg.  Eg tykkjer induksjonsladaren til Wärtsilä verkar klårt best, sidan han ikkje er avhengig av mekanisk tilkopling, ikkje er sårbar for sjøsprøyt og fungerer frå båten er innan ein halvmeters avstand frå land til han har lagt frå kai, men sovidt eg forstår er det ei mykje dyrare løysing enn dei andre.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om vi tør spørre de pendlerne som til vanlig bruker disse fergene daglig, hvilke prioriteringer tror man at de vil liste opp?

Jeg tror det vil ligne noen lunde på dette:

1) pålitelighet

2) pris

3) sjødyktighet

4) hastighet

5) kapasitet

6) tilbud og service

7) miljø

Og da er det naturlig at diesel og gassferger bør komme før elfergene. Når elfergene kan konkurrere med de beste fergene som går på gass og diesel kan de settes i bruk.

Lenke til kommentar
4 hours ago, FrihetensRegn said:

Om vi tør spørre de pendlerne som til vanlig bruker disse fergene daglig, hvilke prioriteringer tror man at de vil liste opp?

Jeg tror det vil ligne noen lunde på dette:

1) pålitelighet

2) pris

3) sjødyktighet

4) hastighet

5) kapasitet

6) tilbud og service

7) miljø

Og da er det naturlig at diesel og gassferger bør komme før elfergene. Når elfergene kan konkurrere med de beste fergene som går på gass og diesel kan de settes i bruk.

Hæ?  Ampere er jo betre enn dieselferjene på det meste her.  Prisen var kanskje litt høgare, men det vil han alltid vere med ny teknologi.  Driftskostnadane er derimot mykje lågare og ho går fortare enn dei andre ferjene på sambandet.  Dieselferjer er stadig ute av drift pga tekniske problem.  Det frykta dei med Ampere òg, sidan det er ny teknologi, men etter perioden med dei største ladeproblema i haust, då lynnedslag slo ut 1/3 av ladeeffekta og ferja måtte stå over opp til to rundturar om dagen på det verste i eit par månadar, var regulariteten over året på godt over 98%.

 

Eg trur folk får eit heilt feil inntrykk av regulariteten for elektriske ferjer basert på store overskrifter kvar gong Ampere har eit eller anna problem, medan dieselferjer er so vanlege at ingen reagerer når det er problem med dei.  Her er eit samband som vart innstillt i går pga teknikske problem, med ei dieselferje i vanleg drift og ei anna diselferje i reserve:

https://www.nrk.no/vestland/teknisk-problem-for-ferje-1.14958320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (3 minutter siden):

g trur folk får eit heilt feil inntrykk av regulariteten for elektriske ferjer basert på store overskrifter kvar gong Ampere har eit eller anna problem, medan dieselferjer er so vanlege at ingen reagerer når det er problem med dei.  Her er eit samband som vart innstillt i går pga teknikske problem, med ei dieselferje i vanleg drift og ei anna diselferje i reserve:

https://www.nrk.no/vestland/teknisk-problem-for-ferje-1.14958320

Hvordan vet du det har med fremdriftssystemet å gjøre? Sånn siden du skal bruke det i batterier vs diesel saken liksom, så må det da være mulig å bruke noe som er mer direkte enn dette? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Sturle S skrev (8 minutter siden):

Hæ?  Ampere er jo betre enn dieselferjene på det meste her.  Prisen var kanskje litt høgare, men det vil han alltid vere med ny teknologi.  Driftskostnadane er derimot mykje lågare og ho går fortare enn dei andre ferjene på sambandet.  Dieselferjer er stadig ute av drift pga tekniske problem.  Det frykta dei med Ampere òg, sidan det er ny teknologi, men etter perioden med dei største ladeproblema i haust, då lynnedslag slo ut 1/3 av ladeeffekta og ferja måtte stå over opp til to rundturar om dagen på det verste i eit par månadar, var regulariteten over året på godt over 98%.

 

Eg trur folk får eit heilt feil inntrykk av regulariteten for elektriske ferjer basert på store overskrifter kvar gong Ampere har eit eller anna problem, medan dieselferjer er so vanlege at ingen reagerer når det er problem med dei.  Her er eit samband som vart innstillt i går pga teknikske problem, med ei dieselferje i vanleg drift og ei anna diselferje i reserve:

https://www.nrk.no/vestland/teknisk-problem-for-ferje-1.14958320

I nærområdet var det en diesel-ferge som i sin tid hadde oppetid på 99.82% og folk var i harnisk over det dårlige tilbudet med stadige kanselleringer.

El-ferger er kult og bra og alt det der, men 98% er alt for dårlig.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, failern said:

I nærområdet var det en diesel-ferge som i sin tid hadde oppetid på 99.82% og folk var i harnisk over det dårlige tilbudet med stadige kanselleringer.

El-ferger er kult og bra og alt det der, men 98% er alt for dårlig.

99,82% er svært god regularitet for eit norsk ferjesamband.  Det burde vere relativt enkelt å få til med dieselferjer, der ein alltid kan skaffe ei reserveferje på kort varsel.  Ampere er unik, og kan ikkje skiftast ut på kort varsel, men det kjem seg.

 

Regulariteten var vel 98,7% eller deromkring for den ferja heile året.  Eg finn ikkje det nøyaktige talet i farten, men det var ikkje mykje under 99%.  Sidan det var lading som var problemet, ikkje drifta, reknar eg med dei valde å stå over overfartar med lite trafikk.  Det er jo ofte berre 2-3 bilar med ein overfart.  Ferja går tre gonger i timen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Sturle S skrev (5 minutter siden):

99,82% er svært god regularitet for eit norsk ferjesamband.  Det burde vere relativt enkelt å få til med dieselferjer, der ein alltid kan skaffe ei reserveferje på kort varsel.  Ampere er unik, og kan ikkje skiftast ut på kort varsel, men det kjem seg.

 

Regulariteten var vel 98,7% eller deromkring for den ferja heile året.  Eg finn ikkje det nøyaktige talet i farten, men det var ikkje mykje under 99%.  Sidan det var lading som var problemet, ikkje drifta, reknar eg med dei valde å stå over overfartar med lite trafikk.  Det er jo ofte berre 2-3 bilar med ein overfart.  Ferja går tre gonger i timen.

Disse 98.7%.. har man da tatt bort de overfartene man "planlagt" måtte stå over, eller er ALLE avganger (etter timetabell) tatt med?

Jeg vet at mange driver med kreativ regning for å få tallene til å se fine ut, derav spørsmålet.

Edit: sambandet jeg nevnte kunne ikke enkelt og på kort tid skaffe reserve-ferge og i tillegg var dieselfergene fra 70-tallet, så prøv igjen.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar
Just now, failern said:

Disse 98.7%.. har man da tatt bort de overfartene man "planlagt" måtte stå over, eller er ALLE avganger (etter timetabell) tatt med?

Jeg vet at mange driver med kreativ regning for å få tallene til å se fine ut, derav spørsmålet.

Kva meiner du med "planlagt"?  Ferja har vore inne til vedlikehald, fjerning av groe etc, men då vart det sett inn ei anna ferje.  Elles er sovidt eg veit alle avgangar etter timetabell tekne med.  Andre ferjer på sambandet har òg vore inne til vedlikehald og reserveferjer sett inn, utan at det har skapt stor dramatikk.  Hugsar eg vart overraska ein gong, då ferja var full av kart og turistreklame frå Helgeland. Då var ei av dieselferjene til vedlikehald og reserveferja kom heilt frå Nordland.

 

Ampere var òg utsett for sabotasje i starten.  Ein tilsett stappa m.a. toaletta fulle av dopapir for å tette dei.  Ei ferje har ikkje lov til å gå utan publikumstoalett, og Ampere måtte stå over overfartar av den grunn.  Den tilsette fekk sparken, men eg trur han slapp å betale erstatning.  Eg fann dessverre berre den saka bak betalingsmur: https://www.firda.no/nyheiter/politi/samferdsel/fekk-sparken-pa-dagen/s/5-15-128448

Saka om problemet kan lesast av alle:

https://www.firda.no/nyheiter/set-opp-overvakingskamera-etter-trusselbrev-og-sabotasje/s/5-15-114938

 

Det er mange grunnar til at det kan vere vanskeleg å oppnå perfekt regularitet.  For ei tid sidan måtte ei anna av ferjene på Lavik-Oppedal stå over fleire overfartar fordi eit fullasta vogntog hadde punktert på ferja.  Vêret er òg eit stadig problem på Vestlandet.  Dei siste dagane har mange ferjesamband vore innstilte på grunn av sterk vind.  Ferja du nemner med regularitet på 99,82% er kanskje ikkje veldig verutsett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Sturle S skrev (35 minutter siden):

Kva meiner du med "planlagt"?  Ferja har vore inne til vedlikehald, fjerning av groe etc, men då vart det sett inn ei anna ferje.  Elles er sovidt eg veit alle avgangar etter timetabell tekne med.  Andre ferjer på sambandet har òg vore inne til vedlikehald og reserveferjer sett inn, utan at det har skapt stor dramatikk.  Hugsar eg vart overraska ein gong, då ferja var full av kart og turistreklame frå Helgeland. Då var ei av dieselferjene til vedlikehald og reserveferja kom heilt frå Nordland.

 Med planlagt mener jeg at de f.eks. vet at de ikke klarer rutetabellen også gjør de tilpasninger slik at de avgangene de hopper over ikke teller på oppetiden. Det finnes mange finurlige måter å renvaske tallene på.

Planlagt vedlikehold går ikke utover oppetiden sålenge den faktisk er planlagt. Det forstår vel du også?

Helt enkelt, jeg etterspør hvor mange av avgangene i rutetabellen måtte de hoppe over. Dette er det sikreste tallet for oppetid.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, failern said:

 Med planlagt mener jeg at de f.eks. vet at de ikke klarer rutetabellen også gjør de tilpasninger slik at de avgangene de hopper over ikke teller på oppetiden. Det finnes mange finurlige måter å renvaske tallene på.

Planlagt vedlikehold går ikke utover oppetiden sålenge den faktisk er planlagt. Det forstår vel du også?

Helt enkelt, jeg etterspør hvor mange av avgangene i rutetabellen måtte de hoppe over. Dette er det sikreste tallet for oppetid.

Eg har berre tala NorLed har rapportert for M/F Ampere.  Dersom du meiner dei har triksa, får du prøve å finne ut av det sjølv.  Eg har ikkje høyrt at dei har gjort det, so det er ingen vits å spørre meg.  Dette framstår mest som spekulasjon frå di side.  Skaff dokumentasjonen sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...