Gå til innhold

Huawei P40 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bra, da har jeg noen spørsmål :)

1. Denne har en meget stor bildebrikke, og det sies at disse store brikkene har problemer med to ting. Autofokus og "edge detection". Hvordan oppleves disse to tingene?

2. Exynos(Samsung) har problemer med overoppheting og at batteriet slukes unna ekstra fort når det er lite batteri igjen. Hvordan oppleves Kirin 990 både med tanke på varme og batteritid på den korte stunden den er testet(ved mye gjenstående batteri og lite gjenstående batteri)?

Bemerkelse spørsmål 2.: Jeg tror ikke den er like kraftig som S865, men at den er bedre på batteri enn Exynos, det tror jeg.

3. Appgallery vs GMS er muligens det som gjør at flest ikke kjøper denne. Merker du mye til dette, eller er alternativene og appene som finnes nok for den vanlige forbruker (med unntak av muligens vipps, netflix og bank-id)

4. VoLTE og VoWifi: Fungerer dette?

Extra: Supert at du svarer og er aktiv nå. Det er ikke slik at du alene må svare på alle spørsmål, men bra at du svarer allerede :)

Bare å teste litt mer før du eller noen andre svarer også.

Lenke til kommentar
2 hours ago, 1morgoth1 said:

Med forum eller telefoner?

Jeg har erfaring med forumer, men kjenner ikke miljøet her så godt. 

Erfaring med telefoner: jeg har jobbet som butikksjef for telenorbutikken i Oslo. 

Erfaring med teknologi: studerer programmering

Fint om du kan prøve en del særnorske apper og evnt høre om Huawei har noen plan for de som ikke fungerer. Tenker da feks på apper fra banker, matbutikker osv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (7 minutter siden):

Fint om du kan prøve en del særnorske apper og evnt høre om Huawei har noen plan for de som ikke fungerer. Tenker da feks på apper fra banker, matbutikker osv... 

Hjelper lite hva Huawei tenker på med norske apper. Da må man spør de som står bak appene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
gurka skrev (32 minutter siden):

Så bra, da har jeg noen spørsmål :)

1. Denne har en meget stor bildebrikke, og det sies at disse store brikkene har problemer med to ting. Autofokus og "edge detection". Hvordan oppleves disse to tingene?

2. Exynos(Samsung) har problemer med overoppheting og at batteriet slukes unna ekstra fort når det er lite batteri igjen. Hvordan oppleves Kirin 990 både med tanke på varme og batteritid på den korte stunden den er testet(ved mye gjenstående batteri og lite gjenstående batteri)?

Bemerkelse spørsmål 2.: Jeg tror ikke den er like kraftig som S865, men at den er bedre på batteri enn Exynos, det tror jeg.

3. Appgallery vs GMS er muligens det som gjør at flest ikke kjøper denne. Merker du mye til dette, eller er alternativene og appene som finnes nok for den vanlige forbruker (med unntak av muligens vipps, netflix og bank-id)

4. VoLTE og VoWifi: Fungerer dette?

Extra: Supert at du svarer og er aktiv nå. Det er ikke slik at du alene må svare på alle spørsmål, men bra at du svarer allerede :)

Bare å teste litt mer før du eller noen andre svarer også.

Jeg følger meg lurt inn i en felle haha. Det tar litt tid før jeg får svaret på dette.

1. Bildetest kommer jeg tilbake til, enn så lenge må jeg bli vant til denne AIens måte å ta bilder på. Enten det eller stille ting manuelt. Men det skal sies at det er en helt annen verden enn det jeg hadde fra før.

2.Tror nok ikke kirin er raskere, det er heller ingenting jeg får testet da jeg ikke har note20 eller den nye til motorola (måtte google).  Holder på med batteritesten nå, så skal jeg prøve å spille et krevende spill i kveld for å tømme det helt. Jeg er ingen gamer, har du`eller noen andre noen tips?

3. må testes litt mer først. Så langt savner jeg Vipps og ett spill (knighthood) som er koblet til google. Bank id følger simkortet og ikke telefonen så den er der. Appen more apps som du laster ned i Huawei store har netflix så det er heller ikke noe stress. Men det ser ut som man må belage seg på flere app stores. Det hadde vært fint om en utvikler leser dette og heller bruker open source biblioteker på appene sine istedet for å implementere google eller apples egne. Eller leier seg en egen server

4. Det står Telenor VoLTE øverst på skjermen men har ikke kjørt noe test for å se om det faktisk virker. Jeg skal sjekke VoWifi. 

Det er ikke sikkert de andre har fått telefonene enda. Men de kommer sikkert til å spamme denne tråden også

 

Lenke til kommentar
1morgoth1 skrev (3 minutter siden):

Jeg følger meg lurt inn i en felle haha. Det tar litt tid før jeg får svaret på dette.

1. Bildetest kommer jeg tilbake til, enn så lenge må jeg bli vant til denne AIens måte å ta bilder på. Enten det eller stille ting manuelt. Men det skal sies at det er en helt annen verden enn det jeg hadde fra før.

2.Tror nok ikke kirin er raskere, det er heller ingenting jeg får testet da jeg ikke har note20 eller den nye til motorola (måtte google).  Holder på med batteritesten nå, så skal jeg prøve å spille et krevende spill i kveld for å tømme det helt. Jeg er ingen gamer, har du`eller noen andre noen tips?

3. må testes litt mer først. Så langt savner jeg Vipps og ett spill (knighthood) som er koblet til google. Bank id følger simkortet og ikke telefonen så den er der. Appen more apps som du laster ned i Huawei store har netflix så det er heller ikke noe stress. Men det ser ut som man må belage seg på flere app stores. Det hadde vært fint om en utvikler leser dette og heller bruker open source biblioteker på appene sine istedet for å implementere google eller apples egne. Eller leier seg en egen server

4. Det står Telenor VoLTE øverst på skjermen men har ikke kjørt noe test for å se om det faktisk virker. Jeg skal sjekke VoWifi. 

Det er ikke sikkert de andre har fått telefonene enda. Men de kommer sikkert til å spamme denne tråden også

 

"Ekspert" ja... ?

Lenke til kommentar
nor50 skrev (2 minutter siden):

"Ekspert" ja... ?

Hva er poenget med en slik kommentar? De spørsmålene er skikkelig detaljorientert, og selv om det er gode spørsmål som vil være kjekt å ha svar på så er det såpass langt inni materien at det sikkert ikke har betydning for mer enn typ 3% av potensielle kjøpere.. 

Folk gjør så godt de kan. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
19 minutes ago, nor50 said:

Hjelper lite hva Huawei tenker på med norske apper. Da må man spør de som står bak appene.

 

Spørs helt hvilken attitude Huawei har det.

Helt vanlig i feks spillbransjen at enten Nvidia eller AMD betaler devs for å optimalisere for sin plattform, ser ingen grunn til at man ikke skulle kunne gjøre det samme her, at Huawei tar kosten for å utvikle for deres plattform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 minutt siden):

Hva er poenget med en slik kommentar? De spørsmålene er skikkelig detaljorientert, og selv om det er gode spørsmål som vil være kjekt å ha svar på så er det såpass langt inni materien at det sikkert ikke har betydning for mer enn typ 3% av potensielle kjøpere.. 

Folk gjør så godt de kan. 

Og Huawei vil helst ha ukritiske folk som testere...

Lenke til kommentar
nor50 skrev (23 minutter siden):

"Ekspert" ja... ?

Jeg sa ikke ekspert. Jeg har erfaring med telefoner. Når jeg solgte telefoner for 4 år siden var 99% av spørsmålene sånn:

1. Hvor står iPhone utstilt

2. Hvem har best kamera

3. Hvilken telefon er den billigste du har

4. Hvem har lengst batteritid. 

5. Hvilken telefon tåler mest 

Om jeg sa noe til en kunde ang prosessorer eller bildebrikker ble de usikre og stakk. Det som har kommet i ettertid for min del er AI og dens utforming av hvordan man bruker telefonen. Det jeg kan gi nå er ganske subjektive meninger på hvordan telefonen oppleves. Jeg har ikke noe ekspert testmiljø til å teste bildebrikker eller geekbenches mot andre telefoner da jeg ikke har disse telefonene til rådighet. Det er noe du uansett ser ganske greit på GSMarena eller liknende sider. Det er drøssevis av de. Jeg tipper Huawei vil ha ekte testpersoner, "mannen i gata". Men som sagt, send meg spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørsmål, hvor intuitivt er det å finne apps på andre butikker enn Huawei sin? Apk store og sånt. Jeg hadde aldri tenkt på å lete på sånne sider. Tror du må være godt over middels teknisk interessert for å i det hele tatt vite at slike alternativer finnes. Eller får man noen tips om det av telefonen? 

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
TSport skrev (25 minutter siden):

@1morgoth1

Kan du prøve å ta noen bilder av et ansikt eller lignende på et par meters hold og sjekke bildene på PC for å se om hele ansiktet er i fokus?

Ansiktet er i fokus. Det er klare linjer selv på auto uten noen innstillinger gjort. Ca 5m avstand og man kan fortsatt se individuelle hår som stikker opp av hodet

Lenke til kommentar

Jeg er også testpilot og vil dele mine erfaringer fremover. ?

Mobilen fremstår som å ha topp byggekvalitet og bra kamera med det jeg har knipset så langt men dessverre er det en del utfordringer med apper man forventer skal finnes som ikke er i Appgallery eller vil fungere selv når man installerer dem direkte som apk'er.

Helgen har vært travel så jeg har ikke rukket å samle tankene mine fra førsteinntrykk med mobilen i skriftlig form enda men jeg har en del tanker jeg vil formulere og få på plass fremover og ikke minst testbilder og video som viser hva mobilen er kapabel til. 

 

Lenke til kommentar

Er også en såkalt testpilot.
Har testet den noe, men ikke alt for mye da jeg ble akutt innlagt på sykehuset fra fredag til i dag, men kan hvertfall garantere dere at det er mine meninger som kommer frem i testen.

Håper hvertfall at noen blir fornøyd med resultatet av testen min (og de andre sin), da blir hvertfall jeg fornøyd. :) 

nor50 skrev (På 25.4.2020 den 15.35):

Er vel STOR sjans for at de er så fanboys at det ikke blir helt objektivt.

Jeg er på ingen måte fanboy, da jeg kun har hatt Samsung de siste årene (fra S6 Edge, S8, S9, S10 og nå en S20), så er jeg fanboy så er det isåfall konkurrenten til Huawei ;) 

Sharpings skrev (11 timer siden):

Som du ser i posten under deg, så valgte de en med hele 22 innlegg her på forumet. Ikke akkurat det jeg vil kalle aktiv.

En plass må man jo begynne ;) kan fort at personen blir bitt av basillen slik at han blir en aktiv deltaker etter hele testperioden er over.

MariusJS skrev (5 timer siden):

Fint om du kan prøve en del særnorske apper og evnt høre om Huawei har noen plan for de som ikke fungerer. Tenker da feks på apper fra banker, matbutikker osv... 

Jepp :) 
Banker kan være problematisk. Eksempel, jeg kan fint installere Vipps, åpne appen ol. Men får ikke "logget på".
Vil anta det samme er for banker. Men jeg ser ikke hvorfor banker skulle bruke GMS til noe, da vipps bruker dette for noe lokasjonsgreier (tror jeg).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1morgoth1 skrev (20 timer siden):

Man skal være aktive i testperioden ja. Selv om jeg ikke har vært aktiv før betyr vel ikke at jeg ikke kan være aktiv nå? Det kommer til å komme masse posts :)

Ikke noe vondt ment om deg. Du er sikkert en trivelig person med mye erfaring og innleggene dine kan sikkert bli veldig bra. Men jeg må spørre meg selv hvor seriøst de har plukket ut disse testpilotene, når forumet her velger ut en som aldri har vært her før. Er det da Huawei som har bestemt? Og hva har de lagt til grunn? Får litt bismak av det hele, og det fremstår som om de har valgt de som var i overkant positive til Huawei i sine søknader, for å få kun skryt. Det blir liksom litt feil for meg, og jeg mister egentlig sansen både for Huawei og Diskusjon.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Gjest klistret denne emne
  • Hårek avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...