Gå til innhold

Kan kredittkortselskapet gjøre dette?


Anbefalte innlegg

Hei. La meg starte med litt bakgrunnshistore: Jeg studerer for tiden i utlandet, men på grunn av virus-situasjonen valgte jeg og noen venner å bestille fly og reise hjem i forrige uke. Denne reisen bestilte jeg i euro for alle 5 med kredittkortet mitt. Da jeg sjekket balansen et par dager senere var beløpet blitt reservert til en kurs på 11.5, i likhet med alle andre kjøp som var gjort denne dagen. 

Men, så skjedde det jeg stusser litt på. Litt senere oppdaget jeg til min overraskelse at det reserverte beløpet var blitt fjernet igjen og pengene ført tilbake igjen til meg. Dette skjedde samtidig som kronen fikk seg en kraftig knekk. Så, nøyaktig en uke etter at billettene var bestilt ble plutselig beløpet reservert igjen, denne gangen til en kurs på 13! Dette medførte en ekstra kostnad på ca 2700 kr for oss. 

Min spørsmål er da til noen som har peiling; er dette greit? Har kredittselskapet lov til å trekke et reservert beløp tilbake igjen på grunn av valuttaendringer, for så å belaste meg på nytt når kursen er høyest? Fullt mulig det er lov, men er i beste fall provoserende.. 

Takk for svar! Mvh Sigurd

Endret av SigurdU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, SigurdU said:

Min spørsmål er da til noen som har peiling; er dette greit? Har kredittselskapet lov til å trekke et reservert beløp tilbake igjen på grunn av valuttaendringer, for så å belaste meg på nytt når kursen er høyest? Fullt mulig det er lov, men er i beste fall provoserende..