Gå til innhold

Valve-sjefen mener konkurransen fra Epic Games er bra for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk må huske hvor utrolig dårlig Stem var de første årene og hvor illsinte folk var over at de måtte bruke det. Jeg kan skjønne at folk ikke liker at Epic betaler folk for å komme på platformen deres, men hvis du misliker den så mye så kan du bare legge til .exe filen til spillbiblioteket ditt i Steam så vil du aldri se Epic launcheren engang med mindre du skal kjøpe eller installere et nytt spill.

Konkurranse gagner alle bortsett fra Valve og Epic. Utviklere vinner på det og forbrukerne vinner.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Hehe, ja, Jeg husker at jeg var irritert da jeg ble «tvunget» til å installere Steam for å spille Counter-Strike. Den gangen var alle vant til å installere spillene selv. Jeg skjønte ikke poenget med Steam før det kom flere spill i butikken.

Endret av Kelo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Bjoolz said:

Folk må huske hvor utrolig dårlig Stem var de første årene og hvor illsinte folk var over at de måtte bruke det. Jeg kan skjønne at folk ikke liker at Epic betaler folk for å komme på platformen deres, men hvis du misliker den så mye så kan du bare legge til .exe filen til spillbiblioteket ditt i Steam så vil du aldri se Epic launcheren engang med mindre du skal kjøpe eller installere et nytt spill.

Konkurranse gagner alle bortsett fra Valve og Epic. Utviklere vinner på det og forbrukerne vinner.

 

Hvem bryr seg? De første årene er over. Dette er etter 15 år med steam, som står som en gullstandard på hvordan man kan bygge en salgsplattform. Epic valgte å tvinge folk til å bruke klienten deres ved å kjøpe eksklusivitet. De valgte å snakke dritt fremfor å lage et godt alternativ.

 

Per Jan. 2020 står de vel som eneste nettbutikk i hele verden uten en handlevogn.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Bjoolz said:

Folk må huske hvor utrolig dårlig Stem var de første årene

Hvorfor må de huske det?

Ville et seriøst firma som ga ut en mobil på nivå med en førstegenerasjons iphone i dag blitt unnskyldt med "man må huske hvor dårlig iphone var de første årene"?

Finnes ingen unnskyldning for en så stor aktør som Epic når det gjelder dette - det er ikke som om de trenger gå gjennom alt Steam gikk gjennom med prøving, feiling, nytenking og 15+ år gammel teknologi - dette har tiden, Steam og andre lagt helt greit til rette for. Det går kun på viljen.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

"Videre påpekte han at Valve er mer bekymret for tilfeller der konkurranse ikke får lov til å vokse frem."

Det er jo her epic har fått kritikk. Og det er vel også der de fleste er frustrert hva angår klienter for spill. Når de kjøper opp eksklusivitet så taper vi, enkelt og greit.

Det er jo ingen som sitter å klager over spill som blir gitt ut til begge platformene, og der det kunne ha vært konkurrert på pris. (Noe som nesten aldri skjer forøvrig) Men tanken er god.

Lenke til kommentar

Sjefen for Valve og Sjefen for Epic møtes på en fin liten opening i en skog, sammen med hver sin andre. Så kjemper de til døden med drakt korder som ekte menn. Han som overlever tar over den andres bedrift. 

Sånn det burde gjøres, og slik man gjorde det før twitter ødela alt.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...