Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er dette noe som haster å bytte?


Anbefalte innlegg

Hei. Her er det vel en del folk som kan mye, så tenkte å spørre her. Jeg har nå vært på service med min volvo s60 2008. Ble da bemerket at det var liten lekkasje på virvelspjell og ulyd i begge fjærbeinslager forran. Er dette noe som må byttes, er det dyrt?

(Er det egentlig nødvendig med service på så gammel bil?

 

Takker for svar

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spjellet kommer på ca 5000 kr i deler 10,000kr  ca 4t  fjørbeinslager blir vel ca mellom 4-5 tussen kr. 1-2 timer ca

Om du ikke skrur bil og fikser dette selv for langt mye billigere.

Om det er nødvendig med service så ja alle biler trenger service, men du kan gjøre det selv ikke nødvendig å levere inn bilen.

Går vel an på hva du klare selv. Det meste går om du har litt tid og klare å ta i noen verktøy.

Ellers så er det å få den inn til noen som kan det, å betale for det

Lenke til kommentar

Uff kjedelig. Byttet nylig begge fjærbeinslager på min bil 09mod. Er ganske mye arbeid å bytte disse og det er vel like greit å ta demperne og fjæra (slitedeler) i samme slengen mens man er igang. Ofte er utfordringen i slike jobber at ting er så jævlig fastrustet. Var det vertfall i mitt tilfelle. 

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen ganger lønner det seg å lære seg å skru bil selv. Etter at jeg kjøpte min første bil hadde jeg ikke råd i det heletatt til å bruke verksted til å få det ordnet feil som dunket opp. Kunne ingenting om bil første gangen jeg måtte reparere den. Ikke alle reperasjoner har vært vellykket, men man lærer av sine feil. Etter at youtube kom, er jo alt blitt mye enklere. Du finner guider på det meste. Du lærer noe nytt og du sparer mye penger. Jeg kjøper heller verktøy for arbeidspengene verkstedet tar. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...