Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Custom loop, nytt HK og ny CPU kjøler, vil ikke starte til BIOS engang


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har bygget ny custom loop med følgende hardware:

Asus ROG Strix X-390F HK

Intel i7-9800 (?) 

Asus Rog GTX Radeon1070ti Advanced edition

Corsair Vengeance 4x8Gb

Corsair Gameing K95RGB Platinum keyboard 

EK Vannkjøling av CPU og GPU

Da jeg skulle starte opp maskina var skjermen helt svart, ikke en eneste feilmelding. Hovedkortet lyser opp ved oppstart 

2: Jeg har prøvd én minnebrikke av gangen i A1 på alle 4 minnebrikkene uten resultat, jeg prøvd alle kombinasjoner med to brikker på A2 og B2 og tilslutt alle kombinasjoner med 4 brikker. Brikkene lyser ved oppstart av pc. 

3: Jeg prøvd 5 forskjellige HDMI kabler men med samme resultat, kjermen viser bare "no video input" "Enter sleep mode" 

4: Jeg har prøvd "Clear RTC RAM jumprt og" MemOK! switch" uten noe hjelp.

Edit: På HK lyser dioden til "VGA" med et intenst hvitt lys. 

 

Skjermen, en Philips, kjøpte jeg for et par siden og har fungert uten en eneste feil. Tastaturet lyser opp, samme med kjøle blokka til CPU og GPU. 

Forslag noen? 

Endret av Han Derre
Glemt informsjon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruker du HDMI på en PC skjerm? Det er jo en tv standard. Det er mange grunner til at du bør bruke DVI eller Displayport. DP tar lyd også som på min ROG279. Er du dreven på vann, bygd før? Kjørt lekkasjetest i 24 timer uten strøm på komponenter? Det er utrolig hvor lite vann som skal til på rette plassen før man har stor skade. Hvis motherboard har innebygd skjermkort ville jeg prøvd det først, ta ut skjermkortet og koble kabelen i motherboard. Prøv med så lite tilkoblet som mulig. F.eks prøv 1 og 1 minnebrikke av gangen. Koble fra alle harddisker. Om mulig prøv en annen skjerm. Står det noe tall på motherboard når du starter opp, som en feilkode?

Lenke til kommentar

HDMI fordi det er den eneste kabelen jeg har, har aldri svikta. 

Alt dette virka som det skulle på pc'en til HK gikk til helvete, customloop med rør. 

På den gamle HK'et fikk jeg i det minste opp noen tekstlinjer etter at kortet streika men ikke bios. På det HK'et, Asus ROG Maximus X, var det et errordisplay og det viste b2 som, om jeg husker rett betød "innsufficient memory/no compatible memory" 

Alt hadde jo fungert frem til da men jeg begynner å mistenke at det er brikkene som er årsaken. 

Jeg er helt sikker på at det ikke er grafikkortet men for å få sjekka ut det må jeg plukke fra hverandre hele loopen inkludert kjøleren til CPU så det svaret gir seg selv. 

Som jeg skrev har jeg forsøkt alle mylige kombinasjoner med 1 brikke, 2 brikker og alle 4 uten resultat. 

Jeg har kun 3 Samsung SSD'er og 1 M.2 brikke, tror dunoen av de kan være årsaken? Det er i hvertfall lettere å feilsøke de.

Feilsøker det jeg kan og kommer tilbake. 

Takk for svar! 

EDIT: Det er strøm til HK, Alt av dioder og lysshow lyser opp når strømmen slås på. 

Endret av Han Derre
Manglende opplysninger
Lenke til kommentar

Jeg hadde ustabil maskin som fy i ca 2 år. Plutselig døde en HDD og jeg koblet den fra. Etter det, ikke 1 problem med maskinen. Veldig lite som trenger å være feil med maskinen din. Prøv helt uten HDD også ville jeg gjort. Og uten skjermkort. Hvis det fortsatt ikke hjelper, sett  sammen maskinen utenfor kabinettet med kun det aller nødvendigste. Jeg har sett de utroligste feil med kortslutning av pinner på hovedkort via kabinett skruer og popnagler. Har du f.eks koblet til alle ekstra strøm 12 volt plugger til CPU og hovedkort?

Lenke til kommentar
Han Derre skrev (4 timer siden):

HDMI fordi det er den eneste kabelen jeg har, har aldri svikta. 

 

Jo det har det. Har man god nok skjerm er ikke HDMI et alternativ, pga bandwidth.

Synes det er litt ironisk at noen som bruker flere tusen på loop fra ekwb kan sverge til hdmi kabel, noe jeg ikke har fått med meg?

Jaja, iværtfall skal man kjøre høy oppløsning, refresh rate og fargedybde vil HDMI begrense. Som er grunnen til at DP har blitt den nye standarden for monitorer :) 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...