Gå til innhold

SAMLETEST: VR-briller til Half-Life: Alyx


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg prøvd 2 timer og Holy Shit! 

Grafikken er helt syk, når du stirrer en Vortigaunts i øyet og du ser detaljene og musklene rundt øyet. 
Detaljene på kroppene som ligger rundt eller du slåss med.

Også blir man litt stresset, jeg er ikke dem som syns spill er skummle, så selv i mørket med headcrabs og zombier gikk det greit, men du får jo stress. Jeg begynte å trykke på feil knapper, så hver gang jeg stappa et magasin i pistolen trykket jeg på feil knapp og bare slapp ut magasinter igjen i stede for å lage pistolen, så til slutt lå de 4 magasiner på bakken og headcrabs var like i live.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

I følge Angry Joe, blir man skikkelig dårlig av å spille HLA med Valve Index. alle 3 som spilte det, ble sikkelig bevegelses syke med index, det så fantastisk ut, men de ble kvalme.

De sa derimot at de kunne spille med Rift S i timesvis uten problemer. 

Kommer vel an på hvordan man spilte? Jeg sliter selv med full freedom/locomotion i VR og kjenner kvalmen komme krypende ved å spille slik. Kanskje spesielt i HLA hvor man bruker hånda til å styre retningen.

Prøvde de forskjellige modusene og landet på at teleport er eneste jeg klarer å spille lenge med. Selv om jeg er enig i at opplevelsen kanskje er mer "immersive" med å bevege seg fritt, men jeg blir bare kvalm av det og da ødelegger det mer opplevelsen.

(Igjen, min subjektive mening og opplevelse. Spiller forøvrig med Oculus Quest+Link)

EDIT: Søkte opp anmeldelsen hans nå. Ser at han spiller med freedom/locomotion aktivert. Samme som jeg blir kvalm i.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
6 minutes ago, CaZpeR said:

Kommer vel an på hvordan man spilte? Jeg sliter selv med full freedom/locomotion i VR og kjenner kvalmen komme krypende ved å spille slik. Kanskje spesielt i HLA hvor man bruker hånda til å styre retningen.

Prøvde de forskjellige modusene og landet på at teleport er eneste jeg klarer å spille lenge med. Selv om jeg er enig i at opplevelsen kanskje er mer "immersive" med å bevege seg fritt, men jeg blir bare kvalm av det og da ødelegger det mer opplevelsen.

(Igjen, min subjektive mening og opplevelse. Spiller forøvrig med Oculus Quest+Link)

EDIT: Søkte opp anmeldelsen hans nå. Ser at han spiller med freedom/locomotion aktivert. Samme som jeg blir kvalm i.

Men poenget var at de ble dårlige av indenxen, de forandret ikke på noe bevegelsene når de spilte Rift S.

Så det er spesifikt noe med indexen som de reagerer på.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 minutter siden):

Men poenget var at de ble dårlige av indenxen, de forandret ikke på noe bevegelsene når de spilte Rift S.

Så det er spesifikt noe med indexen som de reagerer på.

Ser og reviewen deres og det er en Rift S de bruker.... Ikke en Index. Og som jeg ser av in-game videoene er at de går fritt. Noe som er veldig kvalmende.

Hvis det er denne vi snakker om:

Never mind. Så slutten nå. Rart det er sånn. Index skulle vel vært den beste av de mtp. refreshraten.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
1 minute ago, CaZpeR said:

Les innlegget mitt igjen ?

Hehe.

 

De sier jo at grafikken er helt ekstrem med indexen, noe jeg syns høres utrolig ut, da spillet ser latterlig fantastisk ut på min rift s. Og jeg har nesten problemer med å se for meg hvordan det skal se bedre ut.

Nå virker det ikke som disse folka er veldig drevne i VR, så kan hende dette er grunnen. 

Jeg selv sliter med mange VR spill, f.eks boneworks gjør meg ikke bare kvalm, men føler meg dårlig på mange måter.

Men i HLA med rift s, har jeg ingen problemer,  og jeg bruker ikke teleport.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (7 minutter siden):

De sier jo at grafikken er helt ekstrem med indexen, noe jeg syns høres utrolig ut, da spillet ser latterlig fantastisk ut på min rift s. Og jeg har nesten problemer med å se for meg hvordan det skal se bedre ut.

Det er fordi Index har høyere oppløsning enn Rift S.
Rift S:               1440 × 1280 piksler per øye (2560×1440 kombinert)
Valve Index:      1440 x 1600 piksler per øye (2880x1600 kombinert)

Det ser ikke ut som mange flere piksler på papiret, men når skjermen er bare noen millimeter fra øynene dine så har det mer å si.

Det som forundrer meg mer er hvordan de blir mer kvalm med Index da den har 120Hz refresh rate (eller 144Hz hvis man kjører ekstremmodusen på settet (eksperimentell)) kontra Rift S sin som er på 80Hz.

I mitt hode ut fra spesifikasjonene på papiret så skulle ikke bare Index by på et bedre bilde med flere piksler, men også en "smoothere" opplevelse med høyere refresh rate.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
18 minutes ago, CaZpeR said:

Det er fordi Index har høyere oppløsning enn Rift S.
Rift S:               1440 × 1280 piksler per øye (2560×1440 kombinert)
Valve Index:      1440 x 1600 piksler per øye (2880x1600 kombinert)

Det ser ikke ut som mange flere piksler på papiret, men når skjermen er bare noen millimeter fra øynene dine så har det mer å si.

Det som forundrer meg mer er hvordan de blir mer kvalm med Index da den har 120Hz refresh rate (eller 144Hz hvis man kjører ekstremmodusen på settet (eksperimentell)) kontra Rift S sin som er på 80Hz.

I mitt hode ut fra spesifikasjonene på papiret så skulle ikke bare Index by på et bedre bilde med flere piksler, men også en "smoothere" opplevelse med høyere refresh rate.

Kanskje det er noe feil med PC oppsettet,  som fører til at index ikke fungerer optimalt . Det krever jo mer også av pcen.

Lenke til kommentar
Grayb skrev (8 timer siden):

Hva skal man velge? Det er jo ingenting til salgs i Norge jo :( Verken Index, Quest eller Rift S er mulig å finne noe sted, med mindre jeg er helt på jordet? Cosmos finnes, men svindyrt og reviewene er jo ikke helt bra.

Hadde ikke valgt Cosmos. Hadde heller forsøkt å finne et Rift S eller Quest på finn. Hvis man har økonomi til det så kanskje et Index, men for min del hadde jeg valgt noe billigere.

Lenke til kommentar

Jeg har Cosmos og har svært lite problemer med min (tracking)

Har prøvd de fleste VR headset som finnes og jeg er super fornøyd med Cosmos. Krystall klart bilde og bra fov. Minimalt med screendoor effect og alt i alt fornøyd.

Pass på oppdatere firmware. Koser meg skikkelig med Half Life med vr headsettet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...