Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fuge med silikon på badet


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg fuget med silikon på badet her om dagen. Fjernet gammel silikon med tapetkniv og la på ny. Etter å ha sett praktisk info, kan man lage hull i membranen. Jeg skjørte ganske dypt, men så ut som jeg bare kom ned til flisfugen eller hva det heter. 

Er litt redd for at jeg skjærte i membranen, men det husker jeg ikke for jeg tenkte ikke over det.

Hva er sannsynligheten for at jeg nå har gjort badet mitt til å ikke være vanntett lenger?

Takk for svar.

Mvh en redd amatør 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tilfelle du har punktert membranen så har du jo tettet med silikon. Ville ikke ha bekymret meg over det. Dersom dette er på gulvet inne i et dushjørne hvor det dusjes rett på gulvet, så kan du jo gjøre tiltak for å være tryggere. Enten ta opp gulvet og gjøre det på nytt, eller montere inn et dusjkabinett slik at det ikke havner så mye vann på gulvet.

 

Lenke til kommentar

Det skal litt til, men det er ingen umulighet.

Var dette både i gulv- og veggskjøtene?

Har ikke vært borti problemet før. Men for meg virker det som at det beste er å skjære opp fugene igjen og bruke sterk lommelykt og et lite kamera som kan se inn i skjøtene, hvis det er åpning nok til å se. Så fuge igjen.

Det kunne kanskje finnes termografisk kamera eller noe annen type kamera (røntgen) som kan se bak veggen fra andre siden, for eksempel hvis du spyler vann der samtidig når du filmer, så du kan se om det blir temperaturforskjell i vegge bak .. eller noe. Det finnes kanskje metoder jeg ikke vet om.

Kanskje å ringe flisbutikk eller et murerfirma og spørre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...