Gå til innhold

Oppgradere skjermkort


Mr.Q

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en god gammel traver:

Intel Core i5-4670K

MSI Z87-G45 Gaming

4x4GB Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz

2x MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX i SLI

Skjermkortene jeg har nå i SLI virker fint for mitt bruk, men etter bytte av skjem (til en større) har jeg fått problemer med en rar kant/overgang tvers over skjermen, ser ut til at ene kortet tar øvre 2/3 av skjermen og andre kortet nedre 1/3 av skjermen og overgangen flyter litt utover.

Jeg har tenkt å oppgradere skjermkortet for å holde liv i den litt til, og få bra bilde igjen, og lurer på om det er noe poeng i å kjøpe ett nytt GTX 1650 kort eller om jeg skal gå for ett brukt GTX 1050 eller GTX 1060 kort.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.Q skrev (3 minutter siden):

Hei.

Jeg har en god gammel traver:

Intel Core i5-4670K

MSI Z87-G45 Gaming

4x4GB Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz

2x MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX i SLI

Skjermkortene jeg har nå i SLI virker fint for mitt bruk, men etter bytte av skjem (til en større) har jeg fått problemer med en rar kant/overgang tvers over skjermen, ser ut til at ene kortet tar øvre 2/3 av skjermen og andre kortet nedre 1/3 av skjermen og overgangen flyter litt utover.

Jeg har tenkt å oppgradere skjermkortet for å holde liv i den litt til, og få bra bilde igjen, og lurer på om det er noe poeng i å kjøpe ett nytt GTX 1650 kort eller om jeg skal gå for ett brukt GTX 1050 eller GTX 1060 kort.

 

 

1050 er på ytelse med singel 770 så den oppgraderingen er poengløs.

1060 kan gå, men jeg ville nok gått for 1650 eller eventuelt 1660 ti om jeg var deg.

Det høres ut som en solid oppgradering med tanke på det oppsettet du har :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Q skrev (2 timer siden):

Men klarer en i5-4670K med 1600MHz RAM brikker å fore ett 1650 kort ?

 

Både 1650 og 1660 ti er entry kort, så vil ikke tro det blir et veldig stort problem. I spill som Arma, GTA, Battlefield osv er god CPU en fordel, men det vil ikke ha største impact på entry skjermkort.

Jeg ville gått for 1660 ti :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 stk GTX 770 (SLI) har kanskje 70-80% mer ytelse (i beste fall) enn et GTX 770

Så da er vi på nivå med:

GTX 1660 (uten Super)

Så 1660, 1660 Super eller 1660 Ti kan være gode valg om du vil ha samme ytelse (1660) eller gå litt opp (de to andre).

 

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...