Gå til innhold

UDP og TCP/IP - Strømme til Siri Shortcuts fra server


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg kan ikke programmere, men jeg  har fått lekt meg litt med siri shortcuts.

På serveren har vi et program som har mulighet for å kjøre en event stream som jeg gjerne skulle hatt som  pop up notifikasjoner på telefonen min.

Transport laget er enten via UDP eller TCP/IP
Så har en Host Name og Port nummer 
Det kan exporteres som enten JSON eller CSV
Encodingen kan enten være :  ANSI, UTF-8, Unicode eller Unicode Big Endian


For meg blir dette desverre litt latinsk.

Noen som vet hva jeg bør gå for og hvordan jeg får eventuelt kan hentet dette inn på Iphonen min via f.eks shortcuts? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Redigert: Jeg så først nå at dette er en gammel tråd...

Å lese en event stream er ikke all verden da jeg regner med det går over HTTP. Kan gjøres enklere ved å bruke et "bibliotek" men fortsatt trenger du noe programmering. Dette er nok det minste problemet. Det blir en del arbeid hvis du skal ha notifikasjoner til din mobile enhet også.

Jeg vet ikke om noen "enkel" løsning annet enn å programmere alt dette selv. Det er helt sikkert noen som er villig til å gjøre dette for deg så lenge de får betalt for løsningen.

Push-notifikasjoner kan sendes til din iOS-enhet med APNs, enten ved å integrere direkte mot APNs eller via en tredjepart som Firebase Cloud Messaging. Dette mener jeg er den korrekte måten å implementere notifikasjoner på slik at enheten kan gå i "standby" uten å tappe batteriet.

Ser for meg at dette kan gjøres slik:

  1. Skaff deg macOS og Xcode.
  2. Sett opp en Apple Developer-konto (koster $99 USD per år).
  3. Lag en app for de mobile enhetene. Den må integrere med APNs/Firebase slik at enheten har en "device token".
  4. Lag en server-app med Node.js eller noe som kommuniserer med APNs/Firebase.
  5. Mobil-app-en må sende sin "device token" til server-app-en.
  6. Serveren (som mottar en event stream) sender notifikasjoner via APNs/Firebase med en "device token" som mottaker/"topic".
  7. App-en på enhetene mottar notifikasjonen og avhengig av type notifikasjon som ble sendt så kan den automatisk vises som en popup.

Dette er fundamentet hvis ikke du finner noen snarveier.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...