Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sjef "stryker" oppsatte vakter grunnet mangel på kunder


dan992

Anbefalte innlegg

Hei. 

Fikk melding tidligere idag om grunnet Coronavirus og mangel på kunder stryker h*n meg fra vaktlisten fredag og lørdag. jobber i matbutikk (ikke på senter),  vi er åpen, har normale åpningstider.

Jeg syns dette var svært i grenseland og tok det ikke for god fisk. Jeg tok det opp med tillitsvalgt/representant på jobben. fikk melding 3 min senere at av både sjef og tillitsvalgt at jeg var velkommen på jobb likevel. 

Nå 4 timer senere, sender sjefen meg et Screenshot.  (x er gjort for å anonymisere, ellers nøyaktig likt med skrivefeil)

 et utdrag som jeg inne aner hvor er fra eller finner, hvor det står: 

Sitat

Tariffoppgjøret er utsatt til høsten.

Garantilønn for trinn X fra 01.02.202: Ny sats er xxx,xx pr time.

Virke i dialog med myndighetene:

: kortere varsel for ferie (pr i dag er det 2 mnd)

Varsellingsfrist for endringer i arbeidsplan fra to uker til to dager.

 

Er dette en ny regel? jeg tolker det som at det er et ønske eller de forhandler, jeg føler dette er et utdrag om permittering. 

Så er spørsmålet om jeg skal på jobb eller ikke da jeg har fått Klarsignal, etterfulgt av dette bildet/meldingen.

Jeg er student, har liten til ingen rettigheter fra nav i forhold til permitterte,  og skjønner at mange i befolkningen har det tøft. Jeg er avhengig av jobben for å få det til å gå rundt, samboer er student,  jobber fulltid, men har bare en liten stillingsprosent og de skal kutte. 

Til alle dere i vanskelige situasjoner, håper det ordner seg for alle. 

 

 

 

Endret av dan992
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ed998...4b5

Jeg går ut i fra at din tariffavtale er den mellom Virke og Handel og kontor. Ut i fra det jeg kan se ble det enighet om noen tillegg i lønn den 6. mars mens hovedoppgjøret er utsatt. Regner med h*n informerer deg om at lønna er økt? 

Det andre er bare innspill Virke har til myndighetene. Virker helt håpløst, spør du meg. Både ha mulighet til å fjerne deg fra vakter og sette deg opp på to dagers varsel er totalt urealistisk for alle med barn som er alene/har partner med jobb h*n fortsatt kan gå til. 

Anonymous poster hash: ed998...4b5

Lenke til kommentar
Gjest ed998...4b5 skrev (48 minutter siden):

Jeg går ut i fra at din tariffavtale er den mellom Virke og Handel og kontor. Ut i fra det jeg kan se ble det enighet om noen tillegg i lønn den 6. mars mens hovedoppgjøret er utsatt. Regner med h*n informerer deg om at lønna er økt? 

Det andre er bare innspill Virke har til myndighetene. Virker helt håpløst, spør du meg. Både ha mulighet til å fjerne deg fra vakter og sette deg opp på to dagers varsel er totalt urealistisk for alle med barn som er alene/har partner med jobb h*n fortsatt kan gå til. 

Anonymous poster hash: ed998...4b5

Jeg skjønte ikke det siste. Han/hun informerer meg om at hun har full rett til å fra ansatte vakter på kort varsel. Lønnen gjelder ikke meg. 

Jeg har kontrakt som er deltid, men jeg har tatt noen ekstravakter. H*n mener h*n kan fjerne alle vakter som er utgjør mer timer enn det kontrakten sier. Jeg har ikke barn, men en samboer som skal gå ned i stilling og snart utplasseres uten lønn.  derfor er disse vaktene ekstra viktig for meg. 

Endret av dan992
glemt info.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...