Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor høyt taper man frihet i foroldet?


Gjest e6d76...83b

Anbefalte innlegg

Gjest e6d76...83b

mann i midten av 20-årene som har aldri vært i et forhold, lurer litt på hvordan det er når det gjelder friheten? Har gjerne lyst på detaljerte beskrivelser av MENN..

Anonymous poster hash: e6d76...83b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir som å spørre hvor langt et tau er, det kommer veldig an på. Kommer an på partneren, og på deg.

Men i utgangspunktet så binder du deg jo til en viss grad til et annet menneske i et forhold, og naturligvis vil det være situasjoner der man "må" gjøre ting man ikke nødvendigvis er så veldig interessert i, f.eks så får du jo et ekstra sett familie og venner som du vil måtte forholde deg til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må snakke om det. Hva du vil, når du vil. Aktiviteter dere har sammen og hver for dere. Klart man viser seg ikke alltid fra sin beste side når man lever så tett innpå hverandre. Men det er da forholdet får testa seg. Om man er ute etter langvarig tillit, trofasthet og godhet eller bare ute etter overfladiske verdier og bullshit.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Som de over sier så kommer det helt an på personene. En erfaren partner vil begrense deg mindre enn en uerfaren. De fleste av oss som har levd i seriøse forhold har lært, og er inneforstått med, at man må være pragmatisk i et forhold. Man må inngå kompromisser og man må kunne stole på hverandre.

I min opplevelse blir man veldig begrenset av forhold. I min erfaring er kvinner i forhold mindre modne enn menn, de er mer styrt av følelser (og dermed uberegnelige), de er mer sjalu og de er mindre villige til å inngå kompromisser. Jeg opplever dem også som mer hevngjerrige så eventuelle feil blir holdt mot deg i veldig lang tid.

Men så veier du selvfølgelig disse punktene mot det å være alene. For min del ofrer jeg glatt "total frihet" for å ha en kjæreste. Jeg vil heller ha en kjæreste som kjenner meg og kan gi meg god sex enn å drikke meg full med venner når som helst. Jeg vil heller ha en kjæreste som vil ligge inntil meg under et teppe på sofaen og se film sammen enn å spille dataspill 5 timer sammenhengende. Sånn totalt sett har jeg mer "frihet" til å gjøre det som gir meg glede når jeg er i et forhold enn hva jeg har når jeg er alene.

 

Lenke til kommentar

At du spør, må bare tolkes som at du engster deg over frihetsberøvelse. Da vil jeg råde deg til å nøye tenke gjennom hvorvidt du er klar for et forhold.

Hvis du med frihet mener prosentvis tap av fritid, vil jeg si at du i ekstreme tilfeller (psychobitch) mister 100% av din frihet.
I den andre enden (pulevenn), mister du ingen frihet i det hele tatt.
Sannsynligheten er nok nærmere at du i et seriøst forhold i gjennomsnitt må fordele ca 75% av din våkne fritid på partneren til emosjonell og fysisk tilstedeværelse samt andre nødvendige praktiske aktiviteter. Det betyr at du minst må bruke tilsvarende en 100% stilling på dama, ved siden av søvn og din vanlige jobb vel å merke.
Av en eller annen merkelig grunn, er dette det folk flest foretrekker.

Å stifte familie, betyr at du i perioder må bruke 200% av din fritid, men det er en annen tråd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Definér frihet. Noen har den oppfatningen at man ikke "får lov" til å gjøre ditt og datt av dama, men da er kanskje ikke akkurat dét forholdet det rette for noen av partene. Jeg har vært i forhold med lite såkalt frihet, men sannheten var jo bl.a. at vi hadde for lite til felles. Var vi på byen så var hun også den kjedeligste (for meg) å ta en øl med. Alle trenger nok litt egentid, men hvor mye er det ingen fasit på. Noen trives med å gjøre mye sammen, andre bare litt. Men det viktigste er at du er tilgjengelig for partner når behovet er der (gjelder begge veier), og et godt forhold vil uansett være en kombo av å gi og ta. Dvs "ta" er litt feil; gir du så får du i et fungerende forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...