Gå til innhold

Skjema gjennom Wordpress - på 2 ulike siter?


Anbefalte innlegg

Har et par nettsider for foreninger . Begge i WordPress.  Foreningene har et visst samarbeid - og ønsker å ha enten

1. Samme skjema på 2 sites som har muligheten for export av svar til Excel/Google regneark e.l.  - gjerne automatisert (1 fil)

alternativt

2. Vurderer vi å lage egen nettside kun for vår felles ordning. Denne løsningen er kanskje det enkleste...  

En annen krav til funksjon i skjemaet er muligheten for å laste opp filer sammen med svaret. 

Pris er en faktor (vi snakker foreninger) - men vi innser dette er en løsning vi må betale for.  De gratisløsningene vi har sett på har begrensninger vi ikke liker (har der sett på Google og Microsoft Forms og noen ulike gratis forms via WordPress).  

Det er snakk om 3-500 innsendinger/svar årlig, som alle inneholder min. 1 vedlegg hver.

Finnes anbefalinger til utvidelser i WordPress?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis vi snakker WordPress, er utvidelsen WPForms en grei løsning.

Jeg ser for meg det er enklest å lage et felles skjema, det betyr reduserte kostnader i form av lisenser og ryddigere rent teknisk og administrativt. 

I WPForms kan du enkelt lage skjemaer uten krav til tekniske forkunnskaper.

Til eksempel gir denne veiledningen en rask innføring for kontaktskjema i WordPress: https://wpologi.no/slik-lager-du-et-kontaktskjema-i-wordpress/

Du kommer trolig langt med gratisutgaven, men funksjoner som vedlegg, fange opplysninger fra forlatte skjemaer, betaling, signatur m.m. er noe som er forbeholdt den kjøpte utgaven.

Andre alternativer er eventuelt Contact Form 7. Den har også mange av funksjonene du ser etter, men mangler på brukervennlighet.

Endret av naldy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...