Gå til innhold

PlayStation 5 er bakoverkompatibel på lansering, men ikke med alle PlayStation 4-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS5 BC er bare ett gedigent mageplask, og denne flausen er bare så sykt forsterket med tanke på at vi for bare to dager siden fikk vite at Series X har full støtte for alle de samme titlene som fungerer på Xbox One, økt ytelse både grafisk og teknisk i mange av titlene samt at de fremover kan få automatisk HDR via machine learning.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (Akkurat nå):

Hva er greia med ps4 og xbox X gir dårligere ytelse ved nedlasting om spillet kjører i bakgrunnen?

Håper dette blir forbedret og den håpløse trege nedlastingen, selv tror jeg PCI.E ikke vil gi samme ytelsegevinst som PC.

Er neppe 10 gigabit lan.

Det er nok hele arktitekturen. Jaguar kjernene er en stor begrensning på PS4/XboxOne. De er gamle og trege.  Så det vil være min guestimate. Zen2 vil være utrolig mye raskere.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (36 minutter siden):

Zen2 vil være utrolig mye raskere.

Merker lite forskjell fra ps3 til ps4 old til PS4 pro og fra xbox one til Xbox X i praksis.

Hjelper lite med ryzen genrasjon 3 på gaming så jeg tviler på bakoverkopaktibel man vil merke forskjell fra eldre konsoller.

Men kan jo håpe på mindre støy.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg burde være overrasket eller ikke. Det er jo skuffende den (foreløpig) har begrenset støtte for gamle Playstation-spill, men samtidig er ikke dette noe som lar seg gjøre over natten. 

Man kan selvfølgelig argumentere for at de burde ha begynt med arbeid da Xbox gjorde det i 2014-2015, men gjort er gjort. Regner med at BC-programmet til Playstation vil bli vesentlig bedre i løpet av de neste årene.

Lenke til kommentar
afterall skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke tid til å spille de relativt nye spillene jeg vil engang, så det å spille spill fra eldre konsollgenerasjoner er ikke noe som okkuperer horisonten min akkurat. 

Det er nok ikke en funksjon som er essensiell, men den er veldig kjekk å ha.

For min del har det gått mye i spill som det er lett å gå tilbake til. F. eks Banjo-Kazooie, Spelunky, Geometry Wars og SSX3. Jeg har også spilt diverse spill som jeg begynte på på X360, men som jeg ikke rakk å bli ferdig med før jeg gikk over til Xbox One. Jeg har noen uspilte spill på listen som jeg ønsker å begynne på, men jeg har ikke kommet så langt ennå. 

Lenke til kommentar
tankbug skrev (37 minutter siden):

Hvorfor er ikke bakoverkompatibilitet omtrent det siste man ser etter i en ny konsoll? Er det ikke nok nye spill å kose seg med?

Mener å ha sett tall på at BC er noe veldig mange sier de ønsker seg i en konsoll, men som relativt få faktisk bruker. 

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (11 timer siden):

Merker lite forskjell fra ps3 til ps4 old til PS4 pro og fra xbox one til Xbox X i praksis.

Hjelper lite med ryzen genrasjon 3 på gaming så jeg tviler på bakoverkopaktibel man vil merke forskjell fra eldre konsoller.

Men kan jo håpe på mindre støy.

Snakket da selvfølgelig om det problemet du skisserte, ikke bakoverkompatabilitet generelt. Det kommer helt an på hvordan de legger opp bakoverkompabiliteten sin.
Forøvrig mente jeg at Zen2 vil gjøre hele konsollen raskere i snappiness. Tenker da på GUI, browsing på PSN osv.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (8 timer siden):

Snakket da selvfølgelig om det problemet du skisserte, ikke bakoverkompatabilitet generelt. Det kommer helt an på hvordan de legger opp bakoverkompabiliteten sin.

Men er jo fremdeles problemet at få spill i dag er optimalisert for SSD spessielt på konsoll. Selv om konsollen er raskere og avslutte spill på nyere spill hjelper lite på bakoverkopaktiblitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...