Gå til innhold

Vurderer kjøp Xbox fra Finn.no - mulig å spille et spill uten fysisk disk?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i utgangspunktet kjøpt en Xbox One X fra Finn.no - den ankommer enten i dag eller i morgen.

Sammen med konsollen ble Read Dead Redemption 2 solgt med, men da selger skulle sende den informerte han om at han hadde mistet disken - men at det ikke var noe problem da spillet var installert på konsollen, og det var mulig å spille spillet uten den fysiske disken i konsollen.

Stemmer dette?

Fikk plutselig en vond følelse i magen i går kveld, så vurderer å sende i retur....
Selger har heller ikke kvittering, eller kunne oppdrive denne på tross av at den ble kjøpt i en norsk butikk (vet ikke hvilken) i november 2019.

Pakken sendes som oppkrav.

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville holdt meg unna hvis spillet var avgjørende. Maskinen vil funke.

Jeg vil tro det ligger noe DRM i at du må ha disken hvis det er fysisk kopi, ellers hadde det bare vært å installere det, for så å selge det videre til neste så har alle spillet gratis. Enten har har man fysisk kopi, hvor alt eller litt legges inn, men disken funker som nøkkel, eller så har man digital kopi som er låst mot brukerkontoen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar ?

Spillet i seg selv er egentlig ikke avgjørende - selv om det var en av grunnene til at jeg valgte å gå for denne selgeren.

Problemet nå er at jeg ble skeptisk til hele handelen.
Kan ikke åpne pakken på posten før jeg betaler, og dersom jeg betaler og det ikke fungerer - eller det er en murstein inni esken så har jeg ikke så veldig mange rettigheter annet enn å anmelde.

Tipper politiet nedprioritere dette ganske heftig nå hehe.

Så føler det blir gambling med 2000 kr - enten så virker det eller så er det tapt på en måte.

Lenke til kommentar

Hadde nok selv vært skeptisk til det ja. 2000,- er jo en grei pris for X utgaven, men dyrt for noe som ikke funker. Så det er som du sier litt gambling, og om man har råd til å tape det.

Hos Politiet får du nok garantert kun en henleggelse, og de har jo også stengt ned for en stund.

Har selgeren solgt mye på Finn fra før?

Du kan jo også høre med han før uthenting at han kan betale tilbake en liten sum hvis Spillet ikke funker, når det virker til å være solgt som en del av pakka, for å se seriøsiteten hans. Rundt 200,- burte være en grei sum der, da Rockstar spillene holder seg i høy pris lenge.

Lenke til kommentar
Post_Mortem skrev (36 minutter siden):

Problemet nå er at jeg ble skeptisk til hele handelen.

 

Kan ikke åpne pakken på posten før jeg betaler, og dersom jeg betaler og det ikke fungerer - eller det er en murstein inni esken så har jeg ikke så veldig mange rettigheter annet enn å anmelde.
Tipper politiet nedprioritere dette ganske heftig nå hehe.

Så føler det blir gambling med 2000 kr - enten så virker det eller så er det tapt på en måte.

Tror det er lite å gjøre for ungå å tape, men du bør vel prøve å høre med finn eller forbrukerrådet, muligens du kan heve kjøpet om selger ikke er villig til det, må du nok få en dom på selger som viser du har rett å få heve kjøpet. Sure er nok selv om det er murstein må selger få tilbake varen så er litt surt hvis du får defekt konsoll. Men er jo slik risikoen er. Men du har vel fleste tilfeller mulig å gi tilbakemelding på selgeren gjennom finn selv om ebay er litt enklere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Selgeren har ingen brukervurderinger på Finn, brukeren ble opprettet i 2019.
Fikk en OK magefølelse pga det stod full adresse til selger i annonsen, men så har den vonde magefølelsen sneket seg inn.

Er også utrolig kjedelig å sende tilbake dersom han er seriøs, så har han tapt penger pga meg (frakt og postoppkravsgebyr).

Har mulighet til å legge vurdering ja, det blir vel det eneste verktøyet mitt.

Tar kontakt med selger og hører hva han tenker.
Takk igjen for hjelpen! Alltid greit å få skrevet tankene sine, og få tilbakemeldinger på de :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...