Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg har noen utfordringer i et forhold med ei jente jeg er glad i. Jeg kom ut av et 15 års langt forhold i fjor høst. Ganske snart fikk jeg god kontakt med en ny kollega, og vi hadde kjapt en god kjemi. Vi var forsiktige med å gå for fort frem, men forholdet ble snart mer intimt uten at vi definerte oss som et par. Hun uttrykte da at hun aldri hadde hatt det så bra sammen med noen før, men vi ville få mitt gamle forhold på avstand før vi gikk videre. 

Det har vært en turbulent tid med mye å tenke på, kranglete eks osv. Humøret har gått opp og ned og det har gått utover mitt nye bekjentskap som dessverre, men forståelig nok, har sett seg lei på det. Nå har det toppa seg, og hun er lunken til hele greia. Vi har prata sammen og skal prøve og treffes for å se om vi/ hun kan finne igjen gnisten som var der. Jeg kjenner at jeg vil gjøre alt jeg virkelig kan for å vinne denne jenta. Mine funderinger er på hva gjør jeg. Vil ikke noe annet enn å bare være med henne hele tiden, men er redd for å mase... alle gode tips mottas med takk!

Endret av Bakkern2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tydelige svaret her er at du er nødt til å bevilge nok energi og tankekraft til å holde det gamle forholdet på avstand, og sørge for at det ikke under noen omstendighet påvirker det nye forholdet ditt. Så kan du heller prosessére tanker og alt mulig når du har litt fritid for deg selv.

For det kan jo virke som at tiden bare dessverre ikke er helt inne for noe nytt forhold. Du har vært (u)heldig og havnet i denne situasjonen. Men jeg mener dette er det beste for å prøve å få det til å fungere.

Da må du bare ta en prat med den nye partneren og si det, at du nå lover at alt det gamle er over, ett siste løfte, og du må holde det. Ikke snakke med ho om det, ikke snakke med eksen på telefon i nærheten av ho (gå ut av huset), holde dem helt adskilt.

Det vil kreve mye av deg. Har du nok vilje til å klare det?

Lenke til kommentar

Tusen takk for et godt svar, med et bra tips. Jeg ser det at det du sier er lurt, de aller fleste downs som har kommet bygger på mitt gamle forhold. Vi har pratet om at det nok er lurt å holde dette fra hverandre, men jeg har ikke vært flink nok til å ikke dra med mitt gamle forhold inn i det nye. Jeg har ikke sett alvoret i det. 

Jeg vil som sagt gjøre alt (nesten) for å få dette på gli igjen, så jeg vil absolutt gjøre det jeg kan for å holde det unna ja. 

Dagene etter forrige nedtur har bare vært helt j...., der jeg har kjent på følelsen av å miste henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...