Gå til innhold

Sony ødelagt touch. Koble til mus LØST


Anbefalte innlegg

Har en Sony Z5 der touch plutselig sluttet å virke. Jeg tok sjansen på å slå telefon av og på ved help av knappene på siden.

Nå står jeg fast på SIM kort er låst. Prøvde å koble til en mus på telefonens micro USB, men den reagerer ikke på musen (musens optiske lyser heller ikke).

Jeg har selvsagt kode til både sim kort og til selve mobilen. Hvordan få tilgang til alt som ligger lagret på den?

Sony sitt program Companion er verdiløst. Mobilen dukker opp som enhet på maskinen.

Trenger å få ut masse bilder m.m. som er lagret i internminne på den. Jeg har alltid brukt minnekort til bilder, men ved en feil så har jeg glemt å sette i minnekort en gang for lang tid tilbake. Så nå er det et par år med bilder i internminnet på den.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Forstår hva du mener, men jeg har en kode på selve telefonen, som vel er vanlig nå med aktivert fingeravtrykksensor. Den krever jo kode og ikke bare fingeravtrykk etter å ha blitt slått av og på.

Programvaren til Sony på PC er verdiløs. Noe som tillater fjernstyring av telefonen så jeg kan taste inn kode og få den i modus for å se filer på den vil redde dagen.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

For du tilgang til quick menyen om du sviper ned fra toppen av skjermen?

Z5 har OTG support, men grunnen til at musen ikke fungerer (hvis du bruker et OTG adapter med den vel og merke) er fordi Z5 krever at du trykker på "Detect USB" i menyen. Har noe å gjøre med vanntett greiene i telefonen sin USB kontakt.

Hvis du har et minnekort i telefonen, prøv å ta det ut m, skru av og på og se om det utgjør noen forskjell på touch funksjonen.

Du kan også prøve å boote telefonen i safemode.

 

Lenke til kommentar
Korken skrev (13 timer siden):

For du tilgang til quick menyen om du sviper ned fra toppen av skjermen?

Z5 har OTG support, men grunnen til at musen ikke fungerer (hvis du bruker et OTG adapter med den vel og merke) er fordi Z5 krever at du trykker på "Detect USB" i menyen. Har noe å gjøre med vanntett greiene i telefonen sin USB kontakt.

Hvis du har et minnekort i telefonen, prøv å ta det ut m, skru av og på og se om det utgjør noen forskjell på touch funksjonen.

Du kan også prøve å boote telefonen i safemode.

 

Som sagt ingen touch på skjerm. Ingen minnekort, boote i safemode gir ingen nytte.

Touch bare forsvant, alt virket med touch, ingen ustabilitet i touch, så brøt helt død på touche uten ytre påkjenning.

Lenke til kommentar

Saken er løst.

Mus må kobles til når telefonen er helt av, først da vil telefonen godta og koble til musen under oppstart av telefonen.

Skulle musen kobles fra under bruk, går det ikke å plugge den i og fortsette. Da må telefonen slås av osv.

Jeg koblet først til mus etter mobil var påslått og forstod ikke hvorfor telefonen ikke ville godta mus.

Med mus får man tastet pin og navigere.

Hvorfor touch /digitizer bare døde helt uten ytre påkjenning, er et mysterium. Siden bakglasset har sprekt for veldig lenge siden, vil garanti avvises.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...