Gå til innhold

Trådløs surround headset til XboxSX?


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei

Har ikke peiling på slike headset, så søker hjelp.

Snart er det en ny genrasjon og tenkte jeg skulle klaske til med ett surround headset til Xbox Series X

finnes det slikt i trådløst, og hvordan fungerer dette med xboxen.

blir det sikkelig surround i slike headset?

lydkvalitet og komfor er høyest på listen.

Takker

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Her var det ikke mye respons, gitt. 

MS har sagt at alt tilbehør til Xbox one også vil være kompatibelt med Xbox series X. 

Det finnes trådløse headset som virker med Xbox, men grunnet en noe sær trådløs tilkobling er det ikke mange av de. De er som regel spesielt utviklet for Xbox og derfor merket tydelig med dette.

Av de jeg kommer på har man Steelseries Artic 9X, diverse Turtle Beach, Astro A50, Plantronics RIG 800LX, LucidSound LS35X.

Kommer helt sikkert flere alternativer etter at Xbox Series X kommer.

 

Når det gjelder surround kommer det litt an på definisjonen av "skikkelig surround". Headsetene har som regel bare ett element i hver klokke, og det er programvaren som lager surround. Det er som oftest Windows Sonic (?) men noen ganger Dolby (som krever egen programvare).

Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt til min Xbox idag så ville jeg prøvd disse ifra Razer. 

https://www.proshop.no/Hodetelefoner/Razer-Nari-Ultimate-Headset-for-Xbox-One-Svart/2807707

https://www.razer.com/eu-en/Gaming-Audio/Razer-Nari-Ultimate-for-XBox-One/p/RZ04-02910100-R3M1

Når det kommer til surround så kan du bruke Windows Sonic (software) som er gratis på Xbox konsollen. Eller kjøpe en kodek for Doly Atmos, noe jeg vil anbefale.  

Lenke til kommentar
LarZen skrev (På 24.5.2020 den 14.06):

Om jeg skulle kjøpt til min Xbox idag så ville jeg prøvd disse ifra Razer. 

https://www.proshop.no/Hodetelefoner/Razer-Nari-Ultimate-Headset-for-Xbox-One-Svart/2807707

https://www.razer.com/eu-en/Gaming-Audio/Razer-Nari-Ultimate-for-XBox-One/p/RZ04-02910100-R3M1

Når det kommer til surround så kan du bruke Windows Sonic (software) som er gratis på Xbox konsollen. Eller kjøpe en kodek for Doly Atmos, noe jeg vil anbefale.  

Kan du begrunne hvorfor? 
Jeg er alltid på jakt etter et bedre headset enn det jeg har, selv om jeg etter hvert har funnet ut at det er ganske OK..

Lenke til kommentar

"Surround" på hodetelefoner er egentlig bare tull, men det kan allikevel bidra til en foretrukket lydopplevelse. Det er dessuten programvare som skaper opplevelsen, og den vil du kunne få i hvilke som helst hodetelefoner ved å f.eks laste ned Dolby Atmos eller Windows Sonic (Xbox One lar deg i hvert fall velge Dolby i innstillinger). De fleste moderne spill har egne, innebygde løsninger for surround. Battlefield, Counter-Strike og Overwatch er greie eksempler. Selv bruker jeg Audeze Mobius sine hodetelefoner. Veldig dyre, men veldig high-end, og fantastisk lyd. Disse har surround som lar seg deaktivere, så du kan gjøre opp din egen mening om hvor godt det fungerer for deg. Disse er mest praktisk til PC, men fungerer på Xbox via AUX i kontrolleren. Til Xbox er kanskje Astro A50 et godt alternativ, da det gir en helt trådløs opplevelse med bra lyd.   

 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar
On 5/26/2020 at 6:37 AM, Mr. ve said:

Kan du begrunne hvorfor? 
Jeg er alltid på jakt etter et bedre headset enn det jeg har, selv om jeg etter hvert har funnet ut at det er ganske OK..

Nari Ultimate er også helt greie hodetelefoner. Jeg vil ikke si at de har bedre eller dårligere "surround" enn andre, fordi som Larsen nevner er alt styrt via programvare, f.eks Dolby Atmos. Det morsomme med Nari Ultimate er den unike "haptic feedback-funksjonen" som gjør at de skiller seg ut fra andre hodetelefoner. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...