Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver mener jeg er samfunnskritisk personell når jeg egentlig ikke er det


Gjest 3782e...415

Anbefalte innlegg

Gjest 3782e...415

Jeg jobber i en stor norsk Telecom bedrift.

Arbeidet mitt består hovedsaklig av å behandle klager som 1 linje ikke kan behandle, det er for det meste oppsigelser tilbake i tid, feil fakturering og legge inn nye kampanje tilbud. Jeg har ingenting med feilretting eller infrastruktur å gjøre.

Min arbeidsgiver mener at jobben min er samfunnskritisk (eller de mener jobben er kritisk for bedriften) og at jeg skal kontakte barnehage og fortelle at jeg har samfunnskritisk jobb og ikke hva jeg egentlig jobber med.

Da må jeg være på jobb istedet for hjemme og passe unger.

Er dette innafor reint juridisk?

Anonymous poster hash: 3782e...415

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Gjest endret tittelen til Arbeidsgiver mener jeg er samfunnskritisk personell når jeg egentlig ikke er det

Spørsmålet er om din funksjon er viktig for å opprettholde en samfunnskritisk funksjon. Du må være "nøkkelpersonell". 

Det er kommunen som skal vurdere dette, og det holder ikke nødvendigvis å fortelle at du "har samfunnskritisk jobb". Du vil antagelig bli bedt om å fortelle hva du jobber med, antagelig også å få en bekreftelse fra arbeidsgiver. Men 2. linje hjelpepersonell kan anses å være nødvendig for å opprettholde funksjon i telekom hvis det er slik at du avlaster 3. linje. 

Kontakt kommunen og spør. 

Endret av krikkert
Lenke til kommentar
krikkert skrev (2 timer siden):

Men 2. linje hjelpepersonell kan anses å være nødvendig for å opprettholde funksjon i telekom hvis det er slik at du avlaster 3. linje.

Selv når det kun gjelder fakturaspørsmål, oppsigelse og kampanjekoder?
Da vil vel i praksis samtlige i ekom-bransjen være samfunnskritiske uavhengig av funksjon..

Lenke til kommentar
Gjest 3782e...415

Vi har personer som nå har unger i barnehage og sitter på jobb og strengt tatt krediterer fakturaer, behandler oppsigelser og kampanjer.

Og det er begrenset hva vi kan settes til av andre oppgaver uten opplæring, samt at arbeid av mere kritisk art i bedriften ligger på et helt annet lønnsnivå enn hva vi i dag har.

Min kollega fikk beskjed om at hans jobb ikke var samfunnskritisk, men kritisk for arbeidsgiver, og ble instruert til å informere barnehage om at han er samfunnskritisk personell.

Anonymous poster hash: 3782e...415

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...