Gå til innhold

Matebook 13 - forskjell på disse?


Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer sterkt en Huawei Matebook 13. Tror den passer godt til mitt bruk. Jeg er ingen ekspert på dette, så trenger litt hjelp. Hvorfor er det forskjell i prisen på disse to hos Elkjøp? Og hvorfor er forskjellen den veien? Har ikke den som er billigst beste specs? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? På forhånd takk ?

Vurderer også en D14, men ser de fleste anbefaler Matebook 13 i stedet.

Disse to:

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/51204/huawei-matebook-13-core-i7-ssd-512-gb-nvidia-mx250-barbar-pc-13-gra?scid=Pricecomparison2988&utm_source=prisguiden&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=prisguiden&utm_content=Computing#

 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/51203/huawei-matebook-13-core-i5-ssd-256gb-nvidia-mx250-barbar-pc-13-gra

 

 

Tar også imot andre forslag på bærbare. Jeg er ute etter:

- tynn og lett

- godt tastatur

- kan brukes til å spille lette spill. Gjerne litt fra steam

Endret av Arne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er på jakt etter "godt tastatur" så anbefaler jeg sterkt at du prøver disse maskinene i butikk før du bestemmer deg. Jeg kjøpte Matebook 13 (i5, 256 GB, MX 250) i fjor vinter, og jeg syns tastaturet var en skikkelig nedtur fra forrige maskin (HP Spectre X360). 

Smak og behag, men - prøv det først.

Bortsett fra tastaturet er maskinen helt topp. Skjerm i 3:2 format kommer jeg til å vektlegge høyt neste gang jeg skal ha maskin også, det er utrolig hvor digg det er! 

Jeg spiller bare Football Manager, men ytelsen der er helt fin.

Endret av :utakt
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (38 minutter siden):

Den modellen begynner å nærme seg 2 år gammel nå, så synes ikke det er et godt kjøp for 11.000kr. Jeg tipper at vi også vil se en prisdump på disse på tilbudsdager, siden det er i all betraktning en utgått modell.

Ok, men den første jeg linket til har vel ganske bra specs? Har du andre tips til rundt 10k?

Eller eventuelt gå for den billigere D14? Er ikke så god på dette. Hva er hovedforskjellen mellom 13 og D14?

Endret av Arne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...