Gå til innhold

LØST..... Ny ssd M.2 til Hk med M.2 utvidelse kort, 2 spor ett ledig


Anbefalte innlegg

LØST

Har Asus Rog Maximus X Apex hk med Asus sitt  utvidelse kort for 2 x M.2 ssd. Ett spor ledig.  Komplett.no

Har en Samsung 960 Evo 500Gb som er montert I utvidelse kortes ene spor nå. Denne er nå så si full og jeg ønsker og utvide kapasiteten til totalt minimum 1Tb.

Om jeg monterer en M.2 til I utvidelse kortet, vil de 2 enhetene bli oppfattet som en enhet eller 2 (raid)? I så fall må jeg montere en 500GB eller kan jeg bruke en på 1TB?...… 960 evo finner jeg ikke noen steder, kan jeg eventuelt bruke en annen Samsung M.2 ssd? Isåfall hvilken anbefales til dette?

Om ved og montere en ny M.2 I det tomme sporet på utvidelse kortet, må jeg installere windows og alt annet på nytt for at det skal oppfattes som en enhet eller eventuelt raid? Har en fersk installering av windows.

I så fall dette ikke går vil jeg ha en M.2 på 1TB, maskinen brukes til gaming, og litt Bencmarks som Heaven, Superposition, 3Dmark. Så om en raskere M.2 enn det som trengs til gaming vil gjøre noe nytte for seg til dette kan jeg legge i noen extra kroner.

Siste spørsmål til som lignende oppsett med M.2 utvidelse kort lokalisert rett ved siden av ram(ikke veldig stor klaring) vil det skape problemer med varme og montere en M.2 på utvidelse kortet som vender mot Ram?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...