Gå til innhold

Amerikanere reagerer på NTNUs reiseråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert greit en stund, men om de senere trenger helsetjenester er det ikke godt å vite hvordan dette samfunnet fungerer.

Et samfunn med et ukjent antall dysfunksjonelle våpenbærere er ikke et betryggende sted å være.

Så får en heller bli gledelig overasket på trygg avstand.

Det hjelper i hvert fall ikke med store kjente universiteter og selvskryt når helvetet er løs.

Viste ikke at vi var skyld i dårlig vær...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, JM1ORBHF said:

Jeg savner fornuftige kommentarer eller artikkel innhold om hva som dekkes av helsevesen for en student i USA. Både for en normann og fra amerikaner...

Det er nok mye mer relevant ja.

For en student i USA hjelper det lite at USA har bra helsevesen, hvis behandlingen som følge av viruset etterlater dem med ett par millioner i gjeld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
:utakt skrev (8 minutter siden):

Utrolig flåsete skrevet. Helsevesenet der borte er bra det, så lenge du har forsikringene i orden.

Jeg tror du misforstår hva intensjonen med meldingen var. For en utlending i USA, som ikke helt vet hvordan ting fungerer i helsevesenet så kan det være veldig vanskelig og skremmende å måtte søke legehjelp. Om jeg har skjønt det riktig må man passe på å gå til det riktige sykehuset og få en lege som er dekket av sin forsikring. Da er det mye greiere i feks Frankrike, der man bare får hjelp okke som. I en situasjon der man er syk er det siste man ønsker å måtte deale med byråkrati og ikke minst dårlig kollektivtilbud. 

Etter flere år i utlandet har jeg skjønt hva man setter pris på i slike situasjoner. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, failern said:

Jeg tror du misforstår hva intensjonen med meldingen var. For en utlending i USA, som ikke helt vet hvordan ting fungerer i helsevesenet så kan det være veldig vanskelig og skremmende å måtte søke legehjelp. Om jeg har skjønt det riktig må man passe på å gå til det riktige sykehuset og få en lege som er dekket av sin forsikring.

Svært spesielt system de har hvor en pasient som kommer seg til rett sykehus som er dekket av forsikringen tror han er i trygge hender men så viser det seg at legen som behandlet pasienten ikke hadde egen kontrakt med forsikringsselskapet så behandlingen fra legen dekkes ikke av forsikringsselskapet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...