Gå til innhold

Cisco model EPC3010 fungerer ikke?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min gamle cisco model EPC3010 cable modem har sluttet og fungere.  Det er helt svart og dødt.

Jeg har ringt telenor, men det tar 4-5 dager å sende en ny i posten, og i disse tider med hjemmekontor så har jeg ikke tid til å vente på dette.

Vet noen om jeg kan få kjøpt en erstatter noe annet sted? Eventuelt hvilken modell har tatt over?

 

Takk,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke så lett å få tak i en erstatning andre plasser. Det er de som selger modemene på Finn.no, men modemene regnes vel som Telenors eiendom, og dermed får man ikke registrert modem over på seg om man kjøper det fra noen andre.

Det du kan håpe, er at det kun er strømforsyningen som har tatt kvelden. Kan være at du for annet utstyr har en 12V-strømforsyning med tilsvarende plugg. Ser ut som en strømforsyning som leverer 1 ampere skal holde.

Kan tenkes at du har en 12V-psu fra en gammel ruter, tv-dekoder, ekstern harddisk, nettradio eller hva det måtte være som kanskje kan passe?

Husk, bare PSU er 12V, så blir ampereverdien bare et minimum. Du kan godt bruke en 12V-2A strømforsyning - modemet vil ikke trekke mer enn 1A. Men hvis PSUen du bruker er under 1A, vil det kunne gi problemer.

(alltids en viss risiko her, og potensielt forskjeller mellom hva som er pluss og minus i pluggen, men det skal vel normalt sett stå merket på strømforsyningen. Alt på eget ansvar  ? ). 

 

Husk at hvis du har mobilabo fra Telenor, får du ekstra datapakke mens du venter på nytt modem.

 

 

Endret av NULL
Lenke til kommentar

Se på finn.no, det er vanligvis ikke noe problem å få dette overført til ditt abonnement. Du kan også bruke andre typer modem, det du får fra Telenor nå er vel Technicolor.

Edit: Hvor bor du? Jeg har en backup 3010 liggende i boden. Send PM.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...