Gå til innhold

Avbestilte flybillett i litt for hast.


Anbefalte innlegg

Hadde orginalt tenkt meg til USA til sommer, så hadde kjøpt bilett hos SAS først. Etter å sett litt rundt på nett fant jeg ut at jeg ville fly med Norwegian istedenfor. Fikk avbestilt SAS bilettene å  fikk pengene tilbake, gikk til norwegian å pumpa ut 31k for premium seter fordi jeg reiser med en relativ svær venn som trengte det.

Etter nyere tider rundt alt corona greiene så fant jeg og vennen min ut at vi utsetter flyturen og jeg gikk inn på Norwegian å avbestilte bilettene. Ser nå I ettertid at jeg har ikke krav til å få pengene mine tilbake i motsetning fra SAS å har et lite panikkanfall med at 30k er litt for mye penger for meg å kaste vekk. Med at Norwegian sine kundeservice er i krig akkurat nå så har jeg enda ikke fått svar fra dem om noe bortsett fra den uautomatiske email. Har sendt en mail til dem hvor jeg spør om mulig reversering av kanselleringa eller om jeg kan utsette den eller forandre den. Spørsmålet mitt er om dere her har noe svar på hva som kommer til å skje videre? Er det noe håp om jeg kan få noe før pengene istedenfor at alt flyr ut vindu? Google finner ikke svar å Norwegian sine nettsider forteller ikke noe heller...

Å ja det va jævlig dumt av meg å ikke sjekke før jeg trykkte i vei, å med at dette er min første gang jeg planlegger en ferie tur selv så er jeg helt grå på hva som kan være folkevett til flyreiser/flyselskapene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betalte du med kredittkort? 

Hvis du betaler for reisen med kredittkort skal du i grunn av avbestillingsforsikring som gir deg rett til å avbestille reise. Denne forsikringen er ofte en del av kredittkortavtalen. En vanlig reiseforsikring inneholder vanligvis også avbestillingsforsikring.

Kanskje vente noen uker med dette, til det verste av telefonkøen til Norwegian er over? 

 

Lenke til kommentar

Men skal et klikk på nett utestenge muligheten for at jeg skal kunne få noe ut fra den? Man sku tru at det enda va mulighet til å få igjenoppretta flybillettene eller en annen form der jeg sitter med noe igjen. Om så det er en flybilett til et annet sted.

 

Endret av VeryRat
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Maury said:

Betalte du med kredittkort? 

Hvis du betaler for reisen med kredittkort skal du i grunn av avbestillingsforsikring som gir deg rett til å avbestille reise. Denne forsikringen er ofte en del av kredittkortavtalen. En vanlig reiseforsikring inneholder vanligvis også avbestillingsforsikring.

Kanskje vente noen uker med dette, til det verste av telefonkøen til Norwegian er over? 

 

Det er vel det jeg må gjøre, va litt derfor jeg spør her med at svar fra Norwegian i den nærmeste fremtid ser mørkt ut.

Lenke til kommentar

Kva er reisevilkåra til Norwegian? 

Eventuell reiseforsikring vil nok ikkje gjelde når du bestiller reise no. 

Det beste er nok å ta det med ro, sannsynlegheita for at dei restriksjonane som vi har no varer fram til sommaren er små. Når ein får meir kontroll på smittesituasjonen og får kapasitet til å gjennomføre meir testing så vil nok karantenetiltaka bli erstatta med testing og eventuell karantene fram til prøveresultatet er klart. 

Lenke til kommentar
VeryRat skrev (1 time siden):

Har ikke det nei, tenkte ikke at jeg trengte det med at vi var ganske skråsikker på at vi skulle fly, sjuk eller ikke. Avbestilte med at vi var redd for at vi ikke fikk oss inn i landet.

 

Reiseforsikring burde du ha uansett. Da er du forsikret hele reisen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

TS fikk tilbake pengen fra SAS, så hvorfor ikke fra Norwegian?

Du har 24-timers fri avbestilling med SAS. Jeg fikk inntrykk av at det er gått lengre enn som så siden disse var bestilt og at TS heller ikke har avbestillingsforsikring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 3/15/2020 at 6:55 AM, Dubious said:

Hvorfor ville du fly med Norwegian istedet?
De kommer nærmer og nærmere Ryanair 

Regner med du velger SAS neste gang...

For noe tull. Det er flott å kunne bestemme hva man ønsker av forskjellig unødvendig piss. Med alt inkludert slik at man får samme vilkår som SAS vil Norwegian i 9/10 fremdeles være billigere. Så lenge de ikke går konkurs nå.
Du ønsker altså å betale for alt hver gang uansett, kjempeklokt.

Lenke til kommentar
Trontron skrev (24 minutter siden):

For noe tull. Det er flott å kunne bestemme hva man ønsker av forskjellig unødvendig piss. Med alt inkludert slik at man får samme vilkår som SAS vil Norwegian i 9/10 fremdeles være billigere. Så lenge de ikke går konkurs nå.
Du ønsker altså å betale for alt hver gang uansett, kjempeklokt.

Jeg foretrekker å komme fram

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 29.3.2020 den 1.19):

Jeg foretrekker å komme fram

Har reist med Norwegian ca 10. ganger de siste 10 årene. Har kun opplevd én gang at vi var en del forsinket (30 minutter), og vært fornøyd med både service og komfort.

Reiste med SAS for 5-6 år siden. Da ble vi to timer forsinket når vi skulle hjem. Kan heller ikke si at servicen var bedre enn hos Norwegian, i tillegg til at setene var ubehagelige og vi hadde faktisk mindre beinplass enn hos Norwegian (selv jeg som er liten av vekst syntes den var litt for liten). Men det er bare en erfaring... fordi det fristet ikke til gjentakelse å bruke mer penger for det samme eller dårligere vilkår.

Har også reist med Ryanair en gang tur-retur. På grunn av liten skrift og en misforståelse, ble flyturen mye dyrere enn forventet. Man må også betale ekstra for helt essensielle ting. Det var forsåvidt ikke noe galt i selve flyturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...