Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har fått coronavirus og er veldig redd, vil ikke dø ??


Gjest 70bbb...c9a

Anbefalte innlegg

Gjest 70bbb...c9a

Jeg har en sykdom som gjør meg svakere og i fare for å dø av dette viruset. Jeg er innlagt på sykehus og får hjelp, men er allikevel veldig redd og frykter å dø, jeg er ikke klar til å dø, jeg er altfor ung enda ?

Anonymous poster hash: 70bbb...c9a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligheten for at du overlever er veldig stor. Innta et tankesett hvor du tenker og sier til deg selv at du skal overleve, uansett hvor dårlig form du måtte bli i. Jeg vil ikke gå videre inn på filosofi rundt døden her, siden du har nok med å opprettholde stabil moral nå.

Jeg tror du kommer til å overleve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 70bbb...c9a skrev (24 minutter siden):

Jeg har en sykdom som gjør meg svakere og i fare for å dø av dette viruset. Jeg er innlagt på sykehus og får hjelp, men er allikevel veldig redd og frykter å dø, jeg er ikke klar til å dø, jeg er altfor ung enda ?

Anonymous poster hash: 70bbb...c9a

Fokuser på deg og dine, se filmer og serier etc. Logg av diskusjonforum og slutt å lese medier og nyheter. Snakk med de rundt deg om hva nytt som skjer i verden og i norge hvis du ønsker.
 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 70bbb...c9a skrev (27 minutter siden):

Jeg har en sykdom som gjør meg svakere og i fare for å dø av dette viruset. Jeg er innlagt på sykehus og får hjelp, men er allikevel veldig redd og frykter å dø, jeg er ikke klar til å dø, jeg er altfor ung enda ?

Anonymous poster hash: 70bbb...c9a

❤️

Det går bra. Når du først skulle være uheldig å få det, så var det hvertfall bra at du fikk det nå, mens det enda er god kapasitet på sykehusene. Legene kommer til å gjøre alt for å hjelpe deg.

Du overlever.

Alt godt!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å si om man kan ta trådstarter 100% seriøst. Dvs. om dette er et ekte innlegg om en ekte situasjon.

Er man på sykehus, kan man høre om tilgang på person som driver samtalestøtte for å berolige og støtte. Sykehus pleier å ha det.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Hei trådstarter. Jeg råder deg til å logge av diskusjonsforumer, legg bort aviser og ta en dag av gangen. Forhåpentligvis går dette fint selv om du har en sykdom som gjør situasjonen ekstra vanskelig for deg, men det hjelper ikke å bli skremt av medier. Husk at sykehusene også har sykehusprester som en kan slå av en prat med når man er langt nede, det kan gjøre godt.

God bedring og lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, ProphetSe7en said:

Kilde på dette?

Så nylig denne. Men den er jo litt gammel nå (i forhold til smitte-hastigheten til korona tenker jeg på - 27 feb. Måtte forresten slå av alt av adblockers for å lese). Ifølge artikkelen virker det som om noen menneskers antistoffer mot korona ikke varer så lenge, og / eller den kan vare latent i kroppen etter en infeksjon og blusse opp igjen. Kan ikke si jeg har hørt om andre som har blitt re-infisert. De har kanskje ikke tall på det? Men man skulle uansett tro det hadde gått nok tid til å være mer enn ett tilfelle av re-smitte man kunne hørt om nå (men jeg kan jo ha gått glipp av det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...