Gå til innhold

Tips til headset for løping


Anbefalte innlegg

Beklager om det finnes mange like tråder fra før. Jeg forsøkte å lete litt, men fant ikke det jeg var ute etter, så jeg spør her.
Jeg trenger tips fra folk med peiling, til hvilke hodetelefoner jeg burde kjøpe.

-Skal brukes til løpetrening. Bruker nå Bose SoundSport, men jeg synes lyden er pinglete og trenger noe jeg kan bruke over lua.
-Pris: max 3000kr ish..?
-Trådløse.
-Vil ha "Cerwin Vega"-lyd. Altså høyt volum, bass, trøkk og treningsmotivasjon.Trenger ikke låte "pent".
-Hører stort sett på Metal og House når jeg trener.
-Vil at de skal være lukkede, og ikke "lekke lyd". Den som står ved siden av meg skal helst høre så lite som mulig av min musikk.

Aktiv støydemping..? Er det noe vits å bruke penger på? Jeg mener; dersom jeg setter lyden på maks og legger ut på løpetur, så vil jo lyden uansett overdøve eventuell støy? Eller vil det uansett gi meg bedre lyd med støydemping? :)

På forhånd takk for tips :)
 

Endret av Lars1882
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke gått for koss porta pro ut fra det du beskriver, rett og slett fordi de blør mye lyd. Jeg ville heller dratt innom en audiograf og fått tatt avstøpning av ørene og bestilt en av in-ear proppene fra f.eks Namsos audiosenter. Da får du propper som sitter godt og det skal godt gjøres at andre hører musikken din da de blir tette. 

Endret av omobj
Lenke til kommentar

Takk for tips ?

Porta Pro blør nok litt for mye lyd ja. Og jeg er heller ikke ute etter in-ear propper, da jeg er ute etter noe jeg kan bruke sammen med en lue.
Altså noe a la: https://www.elkjop.no/product/lyd-hi-fi/hodetelefoner/WH1000XM3B/sony-tradlose-around-ear-hodetelefoner-wh-1000xm3-sort?&scid=SEM6282&gclid=EAIaIQobChMIosj2mqSf6AIVCs-yCh0o9g7_EAQYASABEgLo7_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Endret av Lars1882
Lenke til kommentar
Lars1882 skrev (På 14.3.2020 den 15.55):

Beklager om det finnes mange like tråder fra før. Jeg forsøkte å lete litt, men fant ikke det jeg var ute etter, så jeg spør her.
Jeg trenger tips fra folk med peiling, til hvilke hodetelefoner jeg burde kjøpe.

-Skal brukes til løpetrening. Bruker nå Bose SoundSport, men jeg synes lyden er pinglete og trenger noe jeg kan bruke over lua.
-Pris: max 3000kr ish..?
-Trådløse.
-Vil ha "Cerwin Vega"-lyd. Altså høyt volum, bass, trøkk og treningsmotivasjon.Trenger ikke låte "pent".
-Hører stort sett på Metal og House når jeg trener.
-Vil at de skal være lukkede, og ikke "lekke lyd". Den som står ved siden av meg skal helst høre så lite som mulig av min musikk.

Aktiv støydemping..? Er det noe vits å bruke penger på? Jeg mener; dersom jeg setter lyden på maks og legger ut på løpetur, så vil jo lyden uansett overdøve eventuell støy? Eller vil det uansett gi meg bedre lyd med støydemping? :)

På forhånd takk for tips :)
 

Skal du løpe ute? Eller på mølle?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det blir jo noe helt annet, men det eneste headsettet jeg har vært fornøyd med til løping er Jaybird Run XT.

Trådløse InEar(Jeg klarer ikke å løpe hardt med store klokker) med høyt volum og "engasjerende" lydbilde(er mulig å justere EQ med medfølgende app, og det finnes tusenvis av ferdige EQer til forskjellig musikk osv).

De sitter godt i ørene, har ok batterilevetid(2,5-3 timer på fullt batteri når de er nye) og tåler svette osv.

Eneste ulemper er at ladeetuiet har litt lett for å sprette opp i trange lommer(så headsett ikke lades), og at batterilevetiden etter 1,5 år begynner å bli redusert når det er kaldt ute(nå får jeg ca 1,5 time på fullt volum i kulda og 2-2,5 time om det er varmt/inne). 

Lenke til kommentar
Lars1882 skrev (13 minutter siden):

Begge deler?‍♂️

Jeg gikk for disse: https://www.sony.no/electronics/hodeband-hodetelefoner/mdr-xb950n1

Bassen var helt ok, men volumet var ikke høyt nok i det hele tatt? Kanskje det jeg er ute etter rett og slett ikke finnes..? ?

Er de der svetteresistente a? Mtp det er til trening du skal bruke de. Har selv et WH-1000XM3 headset, men bruker ikke det til trening, da går det i svetteresistente in ear plugger.

Lenke til kommentar
BioNor skrev (18 timer siden):

Jabra Elite Active 75T...har dem selv og de er helt nydelig til trening. IP57, så tåler svette og regn. Beste proppene jeg har hatt, god lyd og mer enn nok bass...

https://www.dinside.no/mobil/de-beste-treningsproppene/72202833

Har hørt veldig mye bra om disse selv og ser de har fått noen knallgode anmeldelser også. Vurderer sterkt å skaffe meg et par av disse selv ettersom Jaybirdsa jeg har hatt noen år nå har begynt å miste mye lyd på den ene proppen. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 4/21/2020 at 11:54 PM, Iterion said:

Er de der svetteresistente a? Mtp det er til trening du skal bruke de. Har selv et WH-1000XM3 headset, men bruker ikke det til trening, da går det i svetteresistente in ear plugger.

Nei, det er jeg ikke sikker på om de er! Men enn så lenge lever de :)

Lenke til kommentar
On 4/21/2020 at 11:53 PM, GA said:

Det blir jo noe helt annet, men det eneste headsettet jeg har vært fornøyd med til løping er Jaybird Run XT.

Trådløse InEar(Jeg klarer ikke å løpe hardt med store klokker) med høyt volum og "engasjerende" lydbilde(er mulig å justere EQ med medfølgende app, og det finnes tusenvis av ferdige EQer til forskjellig musikk osv).

De sitter godt i ørene, har ok batterilevetid(2,5-3 timer på fullt batteri når de er nye) og tåler svette osv.

Eneste ulemper er at ladeetuiet har litt lett for å sprette opp i trange lommer(så headsett ikke lades), og at batterilevetiden etter 1,5 år begynner å bli redusert når det er kaldt ute(nå får jeg ca 1,5 time på fullt volum i kulda og 2-2,5 time om det er varmt/inne). 

Tusen takk for tips ? Hørt mye bra om det, kanskje jeg skal prøve det neste gang. Har bare alltid innbilt meg at man får høyere volum med svære hodetelefoner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...