Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Er så drit lei alt maset om coronaviruset, nå er det faen på tide å roe seg ned!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For at samfunnet skal fortsette å flyte på som normalt, det vil si alt fra rent vann i springen, kvotert ulvejakt, fylle diesel til harryturen, få ut trøgda, dra på cøntryfestilvalen, m.m, så klarer vi ikke at alle blir syke med Covid-19 samtidig. Vi klarer bare å håndtere det litt av gangen.

Men hvis du er plaget av omfanget av nyheter om det som skjer, kan du jo bare slå av..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D skrev (2 minutter siden):

Går an å roe seg litt ned selv om man ikke hauser det så til de grader opp.. Jeg sier ikke at ting ikke skal gjøres, men det er da måte på... 

Skulle tro det var atomkrig.....

Det er jo farlige greier. Ikkje nødvendigvis for deg, men for veldig mange andre. Og ikkje minst økonomisk. Så lenge folk går rundt og smitter hverandre vil det koste mange selskaper kanskje mer enn de takler, og folk mister dermed jobben etterhvert. 

Og no er det no engang slik at det er erklært pandemi, og enten man er enig eller ikkje må det prentes inn i hodet på folk til de forstår. 

Men hva mener du skulle vært gjort no da i forhold til det land flest gjør, for å hindre spredning? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 9db6f...627
BMW 5-serie 535D skrev (22 minutter siden):

Skulle faen tro at livet her på jorden var over, den siste tiden har kun handlet om det jævla coronaviruset uansett hvor man er og gjør så er det det evige maset.... Kan ikke folk og spesielt media og nyhetene roe ned 10 hakk, det er ikke verdens ende, det er bare et virus som er litt verre enn en vanlig forkjølelse.... 

 

https://www.nrk.no/video/f87b77ed-496b-481a-b2a0-12740331ce55

Fikk du ikke snakka deg ferdig på nrk5080 kanalen?

0E3B375F-005C-4283-96F1-5993DB9DEF33.thumb.jpeg.96e8a2d43d216fb3d05142c8d23feb9f.jpeg

Anonymous poster hash: 9db6f...627

Lenke til kommentar

Hvis covid19 blir like utbredt som vanlig influensa før verden har fått på plass gode måter å beskytte seg mot viruset på så kan man forvente at utrolig mange eldre personer dør som følge av viruset. Derfor er det viktig at man i denne fasen minimerer smitte til et så lavt nivå som mulig slik at helsevesenet greier å ta unna de mest ekstreme tilfellene som kan føre til død.

Hvis alle blir syke samtidig så blir belastningen på helsevesenet så stort at liv vil gå tapt.

Flattening the Curve for COVID-19: What Does It Mean and How Can You Help?

Coronavirus_flattening_curve_1.jpg

eGJ3ujS.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
BMW 5-serie 535D skrev (2 timer siden):

Skulle faen tro at livet her på jorden var over, den siste tiden har kun handlet om det jævla coronaviruset uansett hvor man er og gjør så er det det evige maset.... Kan ikke folk og spesielt media og nyhetene roe ned 10 hakk, det er ikke verdens ende, det er bare et virus som er litt verre enn en vanlig forkjølelse.... 

 

Tror ikke på deg. Du lager jo en tråd om coronaviruset. Da er du ikke mye lei.

Lenke til kommentar

Glad jeg har lært meg å skjerme meg psykologisk fra mye av hysteriet i mediene. Trump, Johaug, corona, og hva enn. Bare ta et stort syn på det og scroll videre. Har begynt å klikke "skjul artikkel" på Trump-artikler. Tåler ikke å se det flere ganger.

Trivialiserer selvfølgelig ikke krisen. Men det finnes en grense der den psykologiske lasten ved bekymringen om å høre om det gang på gang på gang, faktisk blir en faktor i folks liv. Jeg lever livet som jeg pleier, med noen flere sikkerhetsfaktorer... ellers lever jeg helt vanlig. Blir jeg smitta, greit, så får det bli som det blir. Man er faktisk aldri trygg noe sted. Universet i seg selv er et farlig sted å være, hver eneste dag som går er vi heldigere enn noen lottomillionær. Vi bør prise oss lykkelige for hver dag som går. Jeg ser på døden som en ny reise, det blir spennende å oppdage hva ingen klarer å svare på. Det betyr ikke at jeg tenker å dra før tiden er inne, dog. Flere ting jeg lurer på i dette livet, enn så lenge.

Men mediestigmatisering skaper stress, så man må lære seg å ikke la det påvirke seg for mye. Tenk stort, gjøre nyheten så liten som man føler man må for å fordøye den, og la dagen gå videre.

Lenke til kommentar
11 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

Skulle faen tro at livet her på jorden var over, den siste tiden har kun handlet om det jævla coronaviruset uansett hvor man er og gjør så er det det evige maset.... Kan ikke folk og spesielt media og nyhetene roe ned 10 hakk, det er ikke verdens ende, det er bare et virus som er litt verre enn en vanlig forkjølelse.... 

 

Hvis du er lei av malt maset, er det faktisk kun kjipt for DEG og ingen andre. Det er ingen som har bestemt dette utbruddet, det er naturen. Vi kan bli så lei vi bare vil, men det er et rent faktum man ikke kan komme seg vekk fra uansett hvor mye man skrur av TV, radio og nettet. Viruset er der, og pandemien er der. Bidra nå mens man kan. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D skrev (12 timer siden):

Skulle faen tro at livet her på jorden var over, den siste tiden har kun handlet om det jævla coronaviruset uansett hvor man er og gjør så er det det evige maset.... Kan ikke folk og spesielt media og nyhetene roe ned 10 hakk, det er ikke verdens ende, det er bare et virus som er litt verre enn en vanlig forkjølelse.... 

 

Er du en av de som reiste på hytta? 

Lenke til kommentar

Under svineinfluensaperioden ble jeg kraftig syk i en uke, og følte meg frisk. Dro ut i tørr kald luft og gjorde fysisk aktivitet. Neste dag besvimte jeg i dusjen og fikk påvist lungebetennelse.

Anbefaler alle syke å ta to uker, selv om det kanskje blir kraftig bedring etter en uke. Virus kan fortsatt fucke lungene selv om formen er bra. Tipper det samme gjelder corona.

 

Edit: Noen som skilte ut tråden her. Gidder ikke rette opp

Endret av djgudleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D skrev (19 timer siden):

Går an å roe seg litt ned selv om man ikke hauser det så til de grader opp.. Jeg sier ikke at ting ikke skal gjøres, men det er da måte på... 

Skulle tro det var atomkrig.....

Folk som deg har ikke disiplin til å holde karantene, burde blitt buret inne i tvangskarantene fra dag en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forstår frustrasjonen til trådstarter, det er helt lov og kjenne på frustrasjon. Jeg er også frustrert. Jeg er frustrert på den økende arbeidsbelastningen på helsepersonell, renholdspersonale, politi osv i jobb og det faktum at det har sendt min kjæreste i karantene, da en av hans pasienter testet positivt. 

Jeg er selv "låst" hjemme, både fordi jeg venter på svar om at han bærer smitte og følgelig ikke skal smitte andre, og fordi jeg er i risikogruppe. Får sannsynligvis ikke vært med kjæresten min på et par måneder pga dette, og det er skikkelig dritt. Det er spesielt dritt å ikke vite hvor lenge det hele pågår heller.. Jeg er jo egentlig i prosess med å søke meg inn vanlig klinisk jobb, men dette blir jo selvfølgelig satt på vent. Samme med å gå boligvisninger nå, verken jeg eller kjæresten min får gjort noe av det nå..  Så, det jeg planlegger å gjøre for å ikke gå på veggene her hjemme i frustrasjon, er i alle fall å følge noe nettkurs, samt å følge opp forumrelaterte ting mer nå. Tror det er veldig viktig å få til noe innhold i dagene nå fremover, det er helse i aktivitet, og det holde på en normal døgnrytme så godt man kan. 

Jeg skjønner frustrasjonen til trådstarter om at det blir litt mye mas. Jeg synes det er helt greit at FHI, Helsenorge og kommunen holder oss oppdatert, og vi skal ta denne situasjonen på alvor og ta de forhåndsreglene som er anbefalt/påbudt,  jeg er nok av den oppfatningen at media kunne tenkt seg litt mer om, man kan ikke pøse på med ekstreme mengder informasjon, som mennesker har vi en jo en grense på hva vi klarer å forholde oss til i forhold til informasjon. Når det kommer til oss mennesker i mellom, med min nære og kjære så prøver jeg å snakke om andre ting, slik som hyggelige og morsomme ting, slik at vi ikke går og velter oss i negativitet og bekymringer.  "Latter og humor er gråtens kusine", som Gilbert sier.  Jeg er tror det er nødvendig for å klare å stå i denne situasjonen vi er i nå.  Nå som mange av oss er "låst" hjemme og er oppi familie/roomies i større grad enn før, så blir jo også relasjonsmessige forhold svært viktige å jobbe med slik at man har det best mulig hjemme i tiden framover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
PaladinNO skrev (3 timer siden):

Det er vanskelig å ytre misnøye om noe om man ikke tar seg bryet med å si eller skrive hva man er misfornøyd med.

Vanskelig men ikke umulig. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...