Gå til innhold

Diskusjon rundt F@h og legemiddelindustrien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viruset forblir nok det samme, men hvis vi finner en vaksine vil det ikke lenger være farlig for oss mennesker. Akkurat nå skapes mange milliarder/trillioner kopier ved at det infiserer og formerer seg i befolkningen.

Hvis viruset muterer, noe vi håper på, for de blir da som oftest mindre farlige. Og hvis dette medfører at en vaksine skulle virke dårligere, så er viruset veldig godt kartlagt gjennom F@H. Så da blir det enda enklere å lage en ny vaksine.

Her ble det mange "Hvis"

Men jeg tror fortsatt vi gjør et viktig arbeid.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Kjetil Lura said:

Vi gjør et viktig arbeid, hadde ikke jeg trodd det ville jeg ikke kjørt/brukt pengene mine på fah.

Foldet siden juli 2004?

Hvor langt har forskninga som et direkte resultat av vår folding kommet på de 16 åra? Har de kurert noen sykdommer?

Beklager for min negativitet og skepsis folkens, men jeg vet at legemiddelindustien TJENER PENGER på at folk er syke, så de har iallefall ingen interesse av permanente løsninger. Men uavhengige forskere og oss her inne, kan ha tro på at dette hjelper så klart :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (27 minutter siden):

Hvor langt har forskninga som et direkte resultat av vår folding kommet på de 16 åra? Har de kurert noen sykdommer?

Beklager for min negativitet og skepsis folkens, men jeg vet at legemiddelindustien TJENER PENGER på at folk er syke, så de har iallefall ingen interesse av permanente løsninger. Men uavhengige forskere og oss her inne, kan ha tro på at dette hjelper så klart :)

"Permanente løsninger" vil stille noen moralske og etiske dilemmaer. Det er fullt mulig å få til i dag, men vi gjør det ikke! Og den diskusjonen bør vi vel ikke ta her. Vi får forsøke å bidra til å hjelpe så mange som mulig basert på det vi kan, og som er akseptert.

Å finne nye og bedre medisiner og vaksiner vi kan benytte for å bedre folkehelsen og eventuellt redde liv.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Ruskepus said:

Å finne nye og bedre medisiner og vaksiner vi kan benytte for å bedre folkehelsen og eventuellt redde liv.

Bare jeg da som mangler tillit til legemiddelindustien, fordi dette handler om tillit til at andre mennesker gjør det de sier de skal. Jeg avslutter dette her nå, siden jeg er alene som disse tankene :)

 

Lenke til kommentar

Neida, du er nok ikke alene om å ha de tankene.

Men den eneste "Permanente løsningen" så langt er vel vaksinen mot kopper.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kopper_(sykdom)

Den var så stygg at alle var enige om at den skulle fjernes fra jordens overflate. Så det er mulig å fjerne flere, men viljen i verden er ikke tilstede.

Og dette var før F@H var kommet igang. F@H har mange forskningsartikkler basert på våre datasimuleringer, så noe er nok kommet ut av disse årene med proteinfolding.

Endret av Ruskepus
Skrivefeil
Lenke til kommentar

Alle tanker er velkommen så sant de ikke er hatefulle etter mitt syn.

Kompleksiteten med tanke på synergieffektene opp mot økonomien og big pharma er jo uten sidestykke. Så nok å finne der.

Uavhengig at alt dette, er det nå mulig å få folk til å bidra i kampen for å finne en vaksine. Om noen skulle tjene på det eller ei.

Alle skoler og barnehager stenges. Så folk får mer tid foran PC fremover. Kanskje betyr det mer publisitet og flere bidragsytere ?

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar
Betroz skrev (16 minutter siden):

Bare jeg da som mangler tillit til legemiddelindustien, fordi dette handler om tillit til at andre mennesker gjør det de sier de skal. Jeg avslutter dette her nå, siden jeg er alene som disse tankene :)

 

Du er ikke alene om å vøre skeptisk til legemiddelindustrien. F@H er derimot et non-profit universitets prosjekt og har produsert mange scientific papers som resultat av F@H innsatsen. Denne forskningen blir en viktig del av et stort puslespill som alle andre forskere i verden fritt kan dra nytte av når de forsker videre. Noen av de er selvsagt for profit, men hvis det fører til medisin mot kreft, alzheimer eller corona så er det vel greit.

https://foldingathome.org/papers-results/

Lenke til kommentar
29 minutes ago, nilsch said:

Du er ikke alene om å vøre skeptisk til legemiddelindustrien. F@H er derimot et non-profit universitets prosjekt og har produsert mange scientific papers som resultat av F@H innsatsen. Denne forskningen blir en viktig del av et stort puslespill som alle andre forskere i verden fritt kan dra nytte av når de forsker videre. Noen av de er selvsagt for profit, men hvis det fører til medisin mot kreft, alzheimer eller corona så er det vel greit.

https://foldingathome.org/papers-results/

Ja, men hvem tror du produserer de kommende vaksinene da, det er nettopp legemiddelindustrien og ikke Stanford University.

Lenke til kommentar
1 hour ago, nilsch said:

Det er ikke til å unngå i en kapitalistisk verden. Som jeg skrev, de som bruker Stanford forskningen er for-profit. Det er bedre med dyre medisiner enn ingen medisiner.

 

1 hour ago, nilsch said:

Farmasøyt industrien unnskylder seg ofte med at de bruker så masse peenger på research når de blir konfrontert med de høye medisinprisene. Sannheten er at mye av reasearchen får de gratis fra universiteter.

Dette med legemiddelindustrien handler ikke bare om at de tjener penger på andre folk sine lidelser. Vi kan jo ikke vite hva vaksinene inneholder heller, da 99% av oss hverken har kunnskap eller utstyr for analyse av dette. Vi må altså velge å enten stole på legemiddelindustrien eller ikke. Det florerer rapporter online om noen uavhengige som har testet hva vaksinene inneholder og blandt annet inneholdt dem kvikksølv og aluminium, begge stoffer er skadelige for mennesker. Om det gjelder alle vaksiner vet jeg ikke så klart.

Slik informasjon nevner jo ikke Stanford. Naturlig nok ønsker dem ikke problemer med staten eller legemiddelindustrien.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Du har jo snart 3 Mrd poeng, og må karakteriseres som en veteran innen foldingen. Så du kan vel ikke være så konspiratorisk og skeptisk. Du har gitt et kjempebidrag.

 

Når det gjelder manipulering av DNA finnes mye mer effektive metoder.

https://www.bioteknologiradet.no/temaer/genredigering-crispr/Crispr

Og det gir et hav av muligheter til å utslette arvelige sykdommer, men dette blir dypt.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 timer siden):

 

Dette med legemiddelindustrien handler ikke bare om at de tjener penger på andre folk sine lidelser. Vi kan jo ikke vite hva vaksinene inneholder heller, da 99% av oss hverken har kunnskap eller utstyr for analyse av dette. Vi må altså velge å enten stole på legemiddelindustrien eller ikke. Det florerer rapporter online om noen uavhengige som har testet hva vaksinene inneholder og blandt annet inneholdt dem kvikksølv og aluminium, begge stoffer er skadelige for mennesker. Om det gjelder alle vaksiner vet jeg ikke så klart.

Slik informasjon nevner jo ikke Stanford. Naturlig nok ønsker dem ikke problemer med staten eller legemiddelindustrien.

Dette våset har ingenting i dette forumet å gjøre. Diskuter det på antivaxer forum sammen med de som velger å ikke vaksinere barna sine og utsetter de og samfunnet for stor fare.

Lenke til kommentar
40 minutes ago, nilsch said:

Dette våset har ingenting i dette forumet å gjøre. Diskuter det på antivaxer forum sammen med de som velger å ikke vaksinere barna sine og utsetter de og samfunnet for stor fare.

Der kom tankepolitiet! Du utpekte deg selv som gjeterhunden her inne på forumet skjønner jeg :roll:

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Der kom tankepolitiet! Du utpekte deg selv som gjeterhunden her inne på forumet skjønner jeg :roll:

Jeg uttrykte meg litt vel hart mot deg, men ble litt provosert at du bringer ting rundt farmasøytindiustrien inn i en tråd som består av folk som bruker mye penger og tid på en god gjerning for et universitet som gjør viktig grunnforskning uten å ta betalt for det.

Det kan misforstås og skremme folk vekk fra F@H og det synes jeg er helt unødvendig da argumentene dine er rettet mot andre "syndere".

Jeg  har respekt for deg og dine meninger. Du er en av de som bidrar med mye god informasjon og debatt rundt IT. Jeg tar gjerne en diskusjon med deg om farmasøytindustrien, men ikke i f@H tråden, så det er fint den ble trukket ut i en egen tråd.

Min mening om dette er ikke så langt fra det du sier. Det er for dårlig kontroll over farmasøytindustrien. Hva de putter i vaksinene (som f.eks. kvikksølv) bør undersøkes bedre, også langtidseffekten av vaksiner generelt (ref. narkolepsi etter svineinfluensavaksinen).

Til tross for dette mener jeg vi allikevel må leve med det, men samtidig presse på for å få bedre forskning før vaksinene går ut mot befolkningen. Jeg kommer ikke til å være den første i køen for å få coronavaksine.

Til tross for mine kritiske holdninger til farmasøytindustrien så synes jeg det er farlig å gå for kraftig ut mot dem og skjære alle under en kam. Kritikken må nyanseres. Ellers får vi slike ting som "antivax kampanjen" som har ført til tilbakekomst av bl.a. meslinger.

Generelt sett mener jeg at vaksiner uten tvil er noe som ha bedret folkehelsen og reddet uendelig mange flere liv enn den har skadet.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar
8 hours ago, nilsch said:

ble litt provosert at du bringer ting rundt farmasøytindiustrien inn i en tråd som består av folk som bruker mye penger og tid på en god gjerning for et universitet som gjør viktig grunnforskning uten å ta betalt for det.

Det kan misforstås og skremme folk vekk fra F@H og det synes jeg er helt unødvendig da argumentene dine er rettet mot andre "syndere".

Nå i ettertid er jeg enig med deg i det der. Bra at en forum moderator flyttene mine poster om dette og laget denne tråden :)

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...