Gå til innhold

TEST: Razer Viper Ultimate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utgaven som ikke er trådløs er mye rimeligere. Ledningen er så lett at det er svært liten forskjell ift trådløs. Jeg merker i hvertfall nesten ikke forskjell. En av de beste passformene jeg har brukt men foretrekker glorious model O her, og muligens zowie ZA-12 fremfor viper formen. Enig med 10/10.

Lenke til kommentar

Jeg har denne musa og opplever at den av og til ikke registrerer musetrykk. Merker det i Destiny 2 pvp og når jeg skal bruke sparrowen. Sparrowen starter gjerne ikke på første klikk.

Det ser ut som det er et kjent problem med denne musa. Utover det så er det den musa jeg til nå har vært mest fornøyd med ifht størrelse, utforming og vekt.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Peteguy said:

EC-1A er en veldig god mus. Synes du den passer innenfor kategorien det enkle er ofte det beste? I såfall mener jeg vipern også gjør det. Bare skru av RGB og gå wired. Kosta nok tilnærmet det samme når de var nye begge to.

Det var programvaren som ødela det hele for meg egentlig, virket veldig ustabil med profiler og DPI, oppførte seg annerledes nesten hver gang jeg slo på maskinen. Synes det er rart siden jeg bruker Synapse til et Huntsman tastatur og det fungerer som regel veldig bra, dog med et eller to unntak der programvaren måtte resettes for at  lysinnstillingene jeg hadde stilt inn skulle virke. Håpløst å bruke et razer tastatur uten programvare som fungerer skikkelig (hvis man ikke liker skiftende lys på hele tastaturet i regnbuens farger konstant da ^^)

benq musa har ingen programvare, kun firmware i selve musa. Eneste jeg kan klage på der er at skrollehjulet er rosa med DPIen jeg bruker, men til gjengjeld så er det alltid samme DPI når jeg slår på maskinen. Den har egentlig aldri feilet meg på noen måte.

Det som også er verdt å nevne med EC-1A er utformingen og at den samtidig er ganske lett til å være såpass stor. 

Lenke til kommentar

Det er en grei mus, men personlig syntes jeg ikke sideknappene var særlig gode.. de stikker ikke ut fra kroppen overhodet, og jeg følte man må helt over knappen for å få trykket den 'inn' i kroppen istedenfor andre muser hvor knappen stikker litt ut og lett kan trykkes også 'fra siden'. Kjøpte 4 mus, dette var den eneste jeg returnerte. Fra Razer sin serie beholdte jeg derimot Razer Basilisk Ultimate som deler samme knapper, sensor og trådløs tech som denne musen, men der har de heller laget sideknapper som stikker ut og er gode og lette å trykke uten å måtte helt 'over' knappene for å trykke de. Disse to musene er i forskjellig vekt kategori.. så til FPS beholdt jeg Roccat Kone Pure Ultra, som da har ledning, men til gjengjeld er kjempelett (66g) har fantastisk grip, scroll og knapper - og en form som faktisk er tilpasset en høyrehånd.. som er mye mer praktisk en en som også skulle passe hånda jeg aldri bruker :) Så for meg er poengene som trekker ned på Viper Ultimate: Sideknapper, Form, ingen knapp bak scroll og grip. ellers har den fantastiske vanlige knapper og god trådløs tech og en genial dock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...