Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tvinges til å jobbe under permisjon?


G-Man™

Anbefalte innlegg

Usikker hvor jeg skulle postet dette, så la det her. 

 

Jeg og min kpne er kommet i en situasjon hvor vi er rådville når det kommer til barna våre, og de utfordringer som dukker opp. 

Etter mange år i barnevernet så ble det bestemt at vi skulle flytte inn på et familisenter for å få oppfølging og hjelp. 

 

Jeg var tidlig ute med å varsle arbeidsgiveren min om oppholdet, som kunne vare fra 3 til 6 mnd. 

 

Fikk innvilget ulønnet permisjon, men hvor barnevernet dekker opp tapt arbeidsinntekt. 

 

Ungene går nå på ny skole, og vi foreldre er i samtaler og slikt mens de er borte. Det er også en del observasjoner på ettermiddag, samt sosialt samhold på kveld med de andre beboerne. 

 

Men.... 

Nå kommer utfordringen. 

 

I forbindelse med dette virus utbruddet om dagen, så ønsker arbeidsgiver at alle ansatte som ikke er syke/i karantene kommer på jobb. 

(jobber i en større dagligvarekjede) 

De sier de ikke gjør noen unntak, da de har snakket med distriktssjef om dette. Frykt for å bli smittet taes ikke hensyn til. 

I går ble det kjent at skolene i min kommune holder stekt ut uken, men at de ser an fremtiden. 

Så spørsmålet mitt er da, med litt informasjon på bordet her, kan arbeidsgiver kreve at jeg kommer tilbake for å jobbe? Det er Teknksk sett ansatt en vikar som tar en del av mine arbeidsoppgaver også. 

 

For å være ærlig så har jeg ingen intensjoner om å sette jobb foran familien som alt er i en sårbar fase, men dersom arbeidsgiver med retten på sin side kan kreve meg tilbake må jeg vel egentlig bare gjøre det? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...