Gå til innhold

Noen som vet hvordan en skriver forliksklage?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen kan hjelpe meg her.

Jeg lånte eksen min penger for 2 år siden slik han skulle få billigere renter på forbrukslån han i tillegg tok opp. Beløpet var på 54 000.

Det ble slutt og vi skrev heldigvis kontrakt som han tilslutt skrev under på etter mye om og men... Kontrakten gikk ut desember 2019

 

Jeg har purret noen ganger på å få pengene tilbakebetalt, men hver gang "hadde han ikke råd". Etter hvert sa jeg at det var hans problem han ikke har prioritert dette  og om han kunne se det fra min side. Egentlig skulle han betalt meg i sommer, men dumsnill som jeg var skrev vi des 2019. 

Dette likte han ikke og han ba meg politianmelde saken. Jeg sa da jeg håper ikke vi må dra inn en tredjepart her. 10 minutter senere kommer han bort og sier pengene kommer om noen dager. Fikk da 50 000 betalt. 

 

Jeg tror han tenkte det var 50 000 han skyldte meg og nå nekter han å betale meg tilbake de 4000 kr. Grunnen hans er for at han hev noen bildekk som lå igjen i leiligheten hans, som han ikke har gitt beskjed om en gang.

Måten han har håntert denne saken får meg til å ville spy og jeg har svært lite lyst at han skal "tjene" 4000 på å hatt et rentefritt lån av meg så lenge som jeg selv tilbydde å låne han.. snakk om utakknemlig.

 

Er det noen her som har skrevet forliksklage som kan hjelpe meg?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk politiets skjema for forliksklage: https://www.politiet.no/globalassets/02-tjenester-admin/namsmann-og-forliksrad/forlik/skjema-for-forliksklage.pdf

Husk å kreve forsinkelsesrente. Det er i praksis bare punkt 1 og punkt 5 av påstanden du trenger å fylle inn, og i punkt 5 trenger du bare fylle inn rettsgebyret for forliksrådet (på 1172 kr, såvidt jeg husker). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...