Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Permittering pga coronaviruset. Hvilke rettigheter har jeg?


Gjest 11fb2...d71

Anbefalte innlegg

Gjest 11fb2...d71

Hei

Jeg jobbet min siste dag hos forje arbeidsgiver den 28. Februar for å begynne i ny jobb den 2. Mars.

Hadde ikke fravær eller ferie før jeg sluttet eller begynte i ny jobb.

Nå har jeg motatt permiteringsvarsel fra ny arbeidsgiver pga. corona viruset og det ligger ann til at jeg kansje blir permitert fortløpende.

Har jeg rett på dagpenger fra arbeidsgiver og nav eller er jeg i en karantene/opptjrnings-periode?

Forstod det slik at sålenge det ikke var avbrutt mellom forje arbeidsgiver og nye hadde eg de samme rettigheter ang sykepenger men, ikke egenmelding. Dette er jo selvfølgelig litt anderledes.

Anonymous poster hash: 11fb2...d71

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har krav på lønn under permittering etter permitteringslønnsloven. 

For å få dagpenger må du fylle kravene i folketrygdloven kapittel 4, men det er ingen karantenetid fordi du har begynt i ny jobb. Som for alle andre dagpengemottakere er det tre dagers karantenetid etter folketrygdloven § 4-9. 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Permittering pga coronaviruset. Hvilke rettigheter har jeg?
  • 2 uker senere...
Gjest 11fb2...d71
kremt skrev (På 20.3.2020 den 16.17):

Jeg skjønner hva du vil frem til her....

Har personen rett på sykepenger fra nav eller arbeidsgiver i samme situasjon. Man slutter i en jobb og begynner i en ny der man blir sykemeldt etter 2-3 uker. 

Anonymous poster hash: 11fb2...d71

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...