Gå til innhold

Pcen har begynt å lagge mye...


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en stasjonær gaming PC som i det siste ha begynt å lagge veldig mye unse loadingscreen av forskjellige spill... dette har bare blitt mer og mer merkbart i det siste. Er ikke veldig bekymret for systemet ettersom veldig mye av det er veldig bra og nytt. Jeg kjører 2 screen setup hvor jeg alltid ser på stream på sideskjermen og spiller på hovedskjermen, når jeg fyrer opp spillet begynner streamen og PCen og lagge noe insane mye. Har ikke formatert pcen på over 1 år hvertfall, kan det være dette? Kjører WIN 10 på ssd også. Har også 2x 2tb HDD. Merka laggen ekstremt i går når jeg testa det nye cod warzone...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er vanskelig å komme med gode råd, er det 120 hz eller 165 hz panel? Prøvd kun en av skjermene?  Nyeste driver?

Tror det er antakelig driverproblemer, men problemene kan bli forverret om de er forskjellig frekvens på begge skjermene, eller hvis du bruke HDMI.

Lenke til kommentar

Oppdaterer drivere for skjermkort jevnlig, men ikke andre, bruker en asus rog pg279q somhovedskjerm og en benq 144hz 24 tommer, usikker på om den benq skjermen har standard på 60 Hz, men kjører 144 på asus. Bruker dp kabel på asus og uvisst på benq...

Lenke til kommentar

Du tester f.eks kun med en skjerm se om det blir noe endringer, for god mulig eller veldig stor sansynlig driverne er dårlig optimaliser for flere skjermer, har selv problemer når jeg har 2 skjermer,  går pcen i dvalemodus byttes om skjermene, og det gir litt kluss når man startet spill velger den den andre skjermen i stedenfor hovedskjermen.

Husk også når du oppdater driverne om du ikke fjerner eldre drivere kan det gir ekstra problemer med drivere.

Nvidia\AMD er typiske med problemer men merker mere problemer med nvidia merkelignok.

Er tempraturen på skjermkort\cpu høy?

Er harddisken\SSD disken høy belastet under kjøring av spillet? Kan være flere årsaker også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...