Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble litt skeptisk når jeg leste overskriften først. Men fin spoiler :) Gleder meg til å spille det, har forhåndsbestilt. Koste meg masse med Nioh. Likte ikke DLC'ene så godt og klarte vel heller aldri å spille gjennom de heller. Så har kjøpt standardversjonen denne gang. Først Nioh 2 så er det Doom Eternal om et par uker. Greit tidsfordriv i disse Coronatider :)

Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (7 timer siden):

Jeg ble selv aldri ferdig med Nioh. Men 2,ern står til nedlasting nå. Skal bli artig og se hvor langt jeg kommer på Nioh 2.

På 1 kom jeg til en eller annen vannboss husker jeg, sia da har jeg ikke rørt det :)

 

Ja jeg slet kraftig der også. Fikk hjelp av en svett amerikaner til å ta han vannblobben. Han er faktisk ganske lett om man bruker firebombs osv. Men jeg er ikke så god i slike spill så når jeg står fast så søker jeg hjelp. Sekiro fks klarte jeg aldri å spille gjennom siden man ikke kan få hjelp og det er utelukkende singleplayer. Står fast på en boss der men er ikke så utrolig langt fra slutten. Jeg bruker alltid timesvis på å farme i slike spill, kan bruke timevis å bare drepe de samme fiendene igjen og igjen for å levle opp. Synd det nytter lite i Sekiro.
Jeg regner med å stå mye fast i Nioh 2 også, men heldgvis er det hjelp å få :) 

Endret av Ghost pirate LeChuck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Nioh 1 var et såpass dårlig spill at jeg på ingen måte ville anbefalt det.

Finnes langt flere og bedre soulslike spill.

Om nioh 2 har rettet feilene fra nioh 1, så kanskje det kan være verdt det.

Nioh hadde mange feil, enig i det men det hadde stor underholdningsverdi likevel. Jeg klarer å se ting med andre øyne enn Fromsoftøyne heldigvis(sier ikke at du ser det med slike øyne altså, men vet mange gjør det). Jeg blir nok ikke like giret på Nioh 2 som på det første siden de er veldig like grafisk og mekanisk. 
Imens får vi be til høyere makter om Bloodborne 2. Det hadde vært en drøm om det kom engang

Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (46 minutter siden):

Nioh hadde mange feil, enig i det men det hadde stor underholdningsverdi likevel. Jeg klarer å se ting med andre øyne enn Fromsoftøyne heldigvis(sier ikke at du ser det med slike øyne altså, men vet mange gjør det). Jeg blir nok ikke like giret på Nioh 2 som på det første siden de er veldig like grafisk og mekanisk. 
Imens får vi be til høyere makter om Bloodborne 2. Det hadde vært en drøm om det kom engang

Nioh 1 hadde mange ideer, men ingen av dem gjorde noe.

For eksempel kampsystemet, hvor du kunne skifte stance.

Man kunne lett gå gjennom spillet uten å bytte noe.

Samme med hoppingen og dukkingen, som man ikke trengte.

 

Det er mange souls like spill som gjorde en bedre jobb.

Lords of the fallen, the surge, code vein, Jedi fallen order, ashen... Og alle side scrollerne, hollow knight for eksempel.

 

Det er en sjanger med flere titalls gode spill, så nioh blir litt glemt da det ikke var noe spesielt bra.

Lenke til kommentar
Iki skrev (56 minutter siden):

Nioh 1 hadde mange ideer, men ingen av dem gjorde noe.

For eksempel kampsystemet, hvor du kunne skifte stance.

Man kunne lett gå gjennom spillet uten å bytte noe.

Samme med hoppingen og dukkingen, som man ikke trengte.

 

Det er mange souls like spill som gjorde en bedre jobb.

Lords of the fallen, the surge, code vein, Jedi fallen order, ashen... Og alle side scrollerne, hollow knight for eksempel.

 

Det er en sjanger med flere titalls gode spill, så nioh blir litt glemt da det ikke var noe spesielt bra.

Hele stancedriten er bare forvirrende. Jeg brukte kun en stance i spillet så helt enig med deg.
Jedi fallen order var et ok barnespill for starwarsfansen(blodfan selv så kun derfor ble det kjøp). Vil si det er langt fra i den sjangeren selv om det har noen få like elementer. Utrolig dårlig kampmekanikk også.  Jeg ble skuffet. 

Lenke til kommentar

Ja sant nok, Fikk hjelp noen ganger, men det gjekk aldri bra :)

Sekiro spilte jeg på ps4, Helt til jeg fant ut at det fantes en easy mod til pc,en. Så ble kjøpt på steam og brukte mod,en som selvfølgelig ødela hele spill opplevelsen. Så den ble fort tatt bort. Så nå sliter jeg med den bossen på hest er vel egentlig 1 virkelige boss om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (4 timer siden):

Ja sant nok, Fikk hjelp noen ganger, men det gjekk aldri bra :)

Sekiro spilte jeg på ps4, Helt til jeg fant ut at det fantes en easy mod til pc,en. Så ble kjøpt på steam og brukte mod,en som selvfølgelig ødela hele spill opplevelsen. Så den ble fort tatt bort. Så nå sliter jeg med den bossen på hest er vel egentlig 1 virkelige boss om jeg ikke tar feil.

Ja hestemannen er faktisk den første ekte bossen. Ogrefyren osv før det er bare miniboss. Liker egentlig ikke kampmekanikken, det meste handler kun om å være rask nok i refleksene. Jeg vet mange som har gitt opp. Hadde det bare vært 15% lettere, eller hadde bare jeg vært 15 % bedre, hehe. 

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar

Nioh 2 er heilt konge. Absolutt verdt pengene. Når nok neppe opp til Sekiro som var et veldigt simpelt fantastisk spill, men absolutt knall bra.

Er lite fan av mekanikene som gjør at du kan summone NPCer eller andre folk inn i deres game med eingang du er stuck. Di burde heller gått for ein seperat multiplayer modus. Men det kan nok være positivt for salget når spillet er såpass enkelt.

Lenke til kommentar
Noiz skrev (4 minutter siden):

Nioh 2 er heilt konge. Absolutt verdt pengene. Når nok neppe opp til Sekiro som var et veldigt simpelt fantastisk spill, men absolutt knall bra.

Er lite fan av mekanikene som gjør at du kan summone NPCer eller andre folk inn i deres game med eingang du er stuck. Di burde heller gått for ein seperat multiplayer modus. Men det kan nok være positivt for salget når spillet er såpass enkelt.

Ja helt enig, helt til jeg kom til henki som dog egentlig ikke er en boss. tror han hater meg, samme med vannet som er nede ved det hytte feltet før. :) 

 

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Walkyrje said:

Ja helt enig, helt til jeg kom til henki som dog egentlig ikke er en boss. tror han hater meg, samme med vannet som er nede ved det hytte feltet før. :) 

 

Trur ikkje eg har møtt på han enda, eg har bare drept 4 av di store bossene. Fikk spillet igår, så har ikkje komt så langt enda.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...