Gå til innhold

Koronaviruset og fotball (datoer i førstepost)


Snikpellik

Anbefalte innlegg

bshagen skrev (47 minutter siden):

Det er derfor jeg mener vi kan la tabellen stå, gjøre opp, og starte på nytt. Ikke noe vits å bruke unødige ressurser på dette. Fotball er ikke viktig. Tvertimot. Fotball er moro, men dette er ikke moro. Avslutt

Ikke undervurder hvor positivt det er for manges helse å få denne underholdningen/avspredelsen tilbake igjen. Om bare på tv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
toreae skrev (Akkurat nå):

Ikke undervurder hvor positivt det er for manges helse å få denne underholdningen/avspredelsen tilbake igjen. Om bare på tv.

Vi er alle desperate etter å få Premier League tilbake, og fotball er tross alt noe av det viktigste av alt som er uviktig.

Men jeg er ikke enig i at det skal være et argument i denne saken, verdien av underholdningen er helt på siden av spørsmål om helse/liv/død til de involverte og deres familier, og rettferdig gjennomføring av turneringen.

Lenke til kommentar
toreae skrev (8 minutter siden):

Ikke undervurder hvor positivt det er for manges helse å få denne underholdningen/avspredelsen tilbake igjen. Om bare på tv.

Over 400 dør hvert døgn av corona. I UK alene. Så nei, jeg undervurderer ikke helsegevinsten PL har på folkehelsen i UK i det heletatt, jeg tar den ikke med en gang. Det ville vært den dummeste sammenligningen jeg ville noensinne gjort i såfall, men du drar den. Folk som påstår det er viktigere med litt fotball på TV enn 400 dødsfall i døgnet? De som dør av covid-19 drukner, bokstavligtalt, i lungevæske. Fotball?! Jævla fotball???

EDIT: om så sesongen starter igjen. Jeg gidder ikke, sesongen er ikke viktig. Dere får ha det moro med fotballen i Tyskland  og tomme tribuner. Det er faen ikke verdt det. Om de pusher dette for hardt for å få i gang PL og fotballen dreper så mye som ett eneste menneske, så slutter jeg helt å se på det inntil den dagen jeg dør selv. Det beviser bare at penger=fotball og ikke omvendt

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (7 minutter siden):
toreae skrev (15 minutter siden):

Ikke undervurder hvor positivt det er for manges helse å få denne underholdningen/avspredelsen tilbake igjen. Om bare på tv.

Over 400 dør hvert døgn av corona. I UK alene. Så nei, jeg undervurderer ikke helsegevinsten PL har på folkehelsen i UK i det heletatt, jeg tar den ikke med en gang. Det ville vært den dummeste sammenligningen jeg ville noensinne gjort i såfall, men du drar den. Folk som påstår det er viktigere med litt fotball på TV enn 400 dødsfall i døgnet? De som dør av covid-19 drukner, bokstavligtalt, i lungevæske. Fotball?! Jævla fotball???

EDIT: om så sesongen starter igjen. Jeg gidder ikke, sesongen er ikke viktig. Dere får ha det moro med fotballen i Tyskland  og tomme tribuner. Det er faen ikke verdt det. Om de pusher dette for hardt for å få i gang PL og fotballen dreper så mye som ett eneste menneske, så slutter jeg helt å se på det inntil den dagen jeg dør selv. Det beviser bare at penger=fotball og ikke omvendt

Ikke 1 av disse dør pga PL. Om PL skulle føre til flere dødsfall vil ikke jeg heller at det startes på nytt. 
Tror du ikke det blir tatt en risikoanalyse av hele oppstarten?

Forøvrig er det masse menneskelig aktivitet som fører til dødsfall, men vi stenger ikke ned alt.

Min bekymring er ikke den organiserte aktiviteten. Min bekymring er hva som skjer på pubene. Mulig kampene burde spilles tidlig på dagen, på hverdager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt på siden av diskusjonen, men skivebom om dette er arsenals nye drakt  eller? Kanskje ikke rette tiden med blodspatter-drakt

 

------ 

Politiet er nå åpen for hjemme og bortekamper.  Men nøytrale baner i store risikokamper(derby, city-lfc osv)Dette er noe som vil diskuteres blant Premier League-klubbene på møtet som pågår i skrivende stund, og det krever også godkjennelse av regjeringen.Politet er om bord så lenge klubbene dekker for kostnadene det vil kreve for å bevare sikkerheten rundt stadionene

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Siden vi nå har en bekreftet dato, er det på tide å dra frem tidslinja for England igjen. De sitter fortsatt i møte, så det er ventet flere detaljer utover dagen, og i morgen.

Tidslinje for engelsk fotball (med forbehold om endringer):

Mandag 25. mai:

  • Championship-lagene begynner trening i fase 1
  • Premier League begynner tredje runde med testing

Tirsdag 26. mai:

  • Møter mellom Premier League, spillerforeningen og managerforeningen
  • Premier League-spillerne begynner med videre blodprøver for å se etter antistoffer
  • Deadline for EFL-klubbene til å respondere på hvordan de vil avgjøre sesongen

Onsdag 27. mai:

  • Premier League-klubbene stemmer over å gå til fase 2, som er trening med fullkontakt i mindre grupper. Testene som gjøres i dag, mandag, er med på å avgjøre dette.
  • Et fem dagers vindu for EFL-klubbene til å stemme over å avslutte eller fortsette sesongen begynner

Torsdag 28. mai: 

  • Fase 2 trening begynner i Premier League, hvis det stemmes ja på onsdag
  • Nytt møte. Skal stemmes over en dato sesongen skal begynne igjen, straffer og bøter for brudd på regler, redningspakke til EFL og sikkert en rekke andre ting

Mandag 1. juni:

  • Testkapasiteten økes fra 50 til 60 tester per klubb

Onsdag 3. juni:

  • Klubbene stemmer over å gå over til fase 3, som betyr full trening med kontakt

Torsdag 4. juni: 

  • "Normal" trening med full kontakt kan begynne
  • Interne treningskamper blir mulig

Onsdag 17. juni:

  • Hengekampene Aston Villa - Sheffield United, og Manchester City - Arsenal blir spilt

Lørdag 20. juni:

  • Premier League starter opp igjen med full serierunde. Det blir i utgangspunktet fem kamper hver lørdag, fem kamper hver søndag, og midtukerunder. Kanskje fredagskamp. Alle lagene vil være i aksjon denne første helga

Søndag 2. august:

  • Premier League må være ferdigspilt innen denne helga for å gjøre plass til cup og europacup

Lørdag 8. august:

  • Foreløpig plan for å spille FA-cupfinalen på Wembley, eller et slags sluttspill for å avgjøre FA-cupen. Det er ikke klart om de skal prøve å presse inn FA-cupkampene som gjenstår tidligere, eller spille de etter PL er avgjort

Onsdag 26. august:

  • Planlagt dato for å spille Europa League-finalen i Gdansk

Lørdag 29. august: 

  • Planlagt dato for å spille Champions League-finalen i Istanbul

Fredag 11. september:

  • Antatt dato for oppstart av neste sesong


Hva betyr dette?

- Kort opptreningsperiode før sesongen gjenopptas og et ekstremt kampprogram. Skadebonanza.
- Kun 6 uker på å fullføre ligaen, eventuelle utsettelser vil ødelegge hele planen
- Lagene som fortsatt er med i cupene og/eller Europa vil ikke få noen pause eller pre-season før neste sesong starter

EDIT: Siden jeg har ganske ålreit oversikt kan jeg lage en tidslinje for all fotball, ikke bare i England, hvis det skulle være av interesse?

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 timer siden):

Hvis du vil? Men vil ikke be om for mye ?

Du har blitt hørt. Har savnet en sånn oversikt, så da får vi lage moroa sjæl :) 

Har oppdatert førsteposten med en tidslinje med datoer som gjelder fotballen i Europa, med mest fokus på Premier League og de fem største ligaene. Vil oppdateres fortløpende når jeg gidder.

Spoiler

Mandag 25. mai:

  • Championship-lagene begynner trening i fase 1
  • Premier League begynner tredje runde med testing

Tirsdag 26. mai:

  • Møter mellom Premier League, spillerforeningen og managerforeningen
  • Premier League-spillerne begynner med videre blodprøver for å se etter antistoffer
  • Deadline for EFL-klubbene til å respondere på hvordan de vil avgjøre sesongen

Onsdag 27. mai:

  • Premier League-klubbene stemmer over å gå til fase 2, som er trening med fullkontakt i mindre grupper. Testene som gjøres i dag, mandag, er med på å avgjøre dette.
  • Et fem dagers vindu for EFL-klubbene til å stemme over å avslutte eller fortsette sesongen begynner

Torsdag 28. mai: 

  • Fase 2 trening begynner i Premier League, hvis det stemmes ja på onsdag
  • Nytt møte. Skal stemmes over en dato sesongen skal begynne igjen, straffer og bøter for brudd på regler, redningspakke til EFL og sikkert en rekke andre ting
  • Dansk Superliga starter sesongen 

Mandag 1. juni:

  • Testkapasiteten økes fra 50 til 60 tester per klubb i Premier League

Onsdag 3. juni:

  • Klubbene i Premier League stemmer over å gå over til fase 3, som betyr full trening med kontakt

Torsdag 4. juni: 

  • "Normal" trening med full kontakt kan begynne i Premier League
  • Interne treningskamper blir mulig i Premier League

Fredag 12. juni:

  • La Liga gjenopptar sesongen. Første kamp ut er Real Betis - Sevilla

Søndag 14. juni:

  • Serie A får lov av myndighetene til å gjenoppta sesongen. Ingen dato er foreløpig satt

Onsdag 17. juni:

  • Premier League starter. Hengekampene Aston Villa - Sheffield United, og Manchester City - Arsenal blir spilt
  • Eliteserien i Norge starter opp igjen

Lørdag 20. juni:

  • Premier League starter opp igjen med full serierunde. Det blir i utgangspunktet fem kamper hver lørdag, fem kamper hver søndag, og midtukerunder. Kanskje fredagskamp. Alle lagene vil være i aksjon denne første helga
  • Serie A gjenopptar sesongen

Søndag 2. august:

  • Premier League må være ferdigspilt innen denne helga for å gjøre plass til cup og europacup

Lørdag 8. august:

  • Foreløpig plan for å spille FA-cupfinalen på Wembley, eller et slags sluttspill for å avgjøre FA-cupen. Det er ikke klart om de skal prøve å presse inn FA-cupkampene som gjenstår tidligere, eller spille de etter PL er avgjort

Fredag 21. august:

  • Ligue 1 starter sesongen 2020/21
  • Bundesliga 1 og 2 starter sesongen 2020/21

Onsdag 26. august:

  • Planlagt dato for å spille Europa League-finalen i Gdansk

Lørdag 29. august: 

  • Planlagt dato for å spille Champions League-finalen i Istanbul

Fredag 11. september:

  • Antatt dato for oppstart av neste sesong i Premier League
  • Serie A starter sesongen 2020/21

Lørdag 12. september:

  • La Liga starter sesongen 2020/21

 

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (49 minutter siden):

Så PL kommer til å kjøre intensivt akkurat når jeg har ferie. Jeg hører damas øyne gå gjennom øyelokk allerede. 

Hahaha, samme her. Eller, altså... når dama har ferie. Jeg har ferie hele 2020! 

Spoiler

Sad Anthony Anderson GIF


Her er kamptidspunktene i Premier League:

Mandag: 21.00
Tirsdag: 19.00 og 21.00
Onsdag: 19.00 og 21.00
Torsdag: 19.00 og 21.00
Fredag: 21.00
Lørdag: 13.30, 16.00, 18.30 og 21.00
Søndag: 13.00, 15.00, 17.30 og 20.00

Det kan altså bli kamper nesten hver eneste dag.

Sluttdato for Premier League er nå satt til 25. juli. 

https://www.premierleague.com/news/1674011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (3 timer siden):
Kampoppsettet for fa-cupen. 

Takker, skal få det inn i førsteposten :)

Dette her blir helt ekstremt for de lagene som er med i FA-cupen og Europa, spesielt for de som er med i begge (Chelsea, Manchester City, Manchester United). Ingen fotball på over tre måneder, med en kort opptreningsperiode før et helt vanvittig program som er nødt til å fullføres innen kort tid. Og går man langt i turneringene blir det ingen særlig pause før neste sesong starter. 

I Tyskland ser vi at det har vært mange flere skader disse første rundene som har blitt spilt. Frykter at det vil bli enda verre i England. Håper de får tid til nok oppkjøringskamper. Mannefall vil ikke se bra ut. 

Sitat

In the first two rounds of games back, the injury rate of 0.27 per game more than tripled to 0.88 per game, or a rise approaching 250 per cent, according to Australia-based sports scientist Dr Joel Mason. 

The surge in intensity from having to maintain fitness at home to playing three matches in under a fortnight after about a month on the training field has inevitably taken a toll on players.

Programmet i England ser da omtrent slik ut:

  • Juni 17 - PL hengekamper
  • Juni 20 - PL
  • Juni 23 - PL midtuke
  • Juni 27 - PL og FA-cup
  • Juni 30 - PL hengekamper
  • July 04 - PL
  • July 07 - PL midtuke
  • Juli 11 - PL og FA-cup
  • Juli 14 - PL hengekamper 
  • Juli 18 - PL
  • Juli 21 - PL midtuke 
  • Juli 25 - PL siste serierunde
  • August 01 - FA-cupfinale


Dette er de kampene som myndighetene definerer som risikokamper, og som politiet ønsker at skal spilles på nøytral bane fordi de frykter ansamlinger av mennesker:

 

Police request for Liverpool’s potential title win to be played at neutral venue

Sitat

Up to six Premier League matches could be played at neutral venues, including “the game in which Liverpool could secure the title”.

Police have set out the Premier League matches they would like to be played at neutral venues, which would include any Liverpool game where the title could be won.

The police statement adds that “the game in which Liverpool could secure the league title” should also be moved, but this may end up needing to be more than one match if the Reds did not clinch it at the first attempt.

Deputy chief constable Mark Roberts of South Yorkshire Police, the UK’s football policing lead, said in a statement issued to the PA news agency:

“Our discussions with the Premier League throughout this process have been positive, with a shared focus on the priority of public health.

“As such we have reached a consensus that balances the needs of football, while also minimising the demand on policing.

“The majority of remaining matches will be played at home and away as scheduled, with a small number of fixtures taking place at neutral venues, which, contrary to some reports, have yet to be agreed.

“The views and agreement of forces which host Premier League clubs have been sought and where there were concerns, the Premier League has been supportive in providing flexibility in arranging alternative venues where requested.

“This plan will be kept continually under review to ensure public health and safety and a key part of this is for supporters to continue to respect the social distancing guidelines, and not to attend or gather outside the stadiums.”

Mer: https://www.expressandstar.com/sport/uk-sports/2020/05/29/police-request-for-liverpools-potential-title-win-to-be-played-at-neutral-venue/

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...