Gå til innhold

Hvordan være sosial på dagtid når man jobber mest kvelder og helg.


plankeby

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dagjobb hele livet og gikk, etter et meget tøft valg, over til turnusjobb for ett år siden. Jeg har mest fri på dagtid, jobber en del kvelder og helg, samt noe natt.

Vil nå være med barn og partner når jeg har fri kveld og helg, siden jeg er så mye borte fra familien.

Utfordringen er alenetid på dagtid, jeg har lite nettverk og kjenner ingen som har fri på dagtid. Jeg er ganske utadvendt og skulle gjerne vært sosial på dagen, dvs før kl 14:00.

Jeg har begynt å innse at mange jobber turnus... Har noen kreative innspill på hvordan man kan få litt sosial kontakt i tiden som for mange er arbeidstid?

Det jeg vet om fra før er ulike tiltak og tilbud for folk som er arbeidsledige, sykmeldte over tid osv. Der har jeg desverre ikke innpass.

Dette er i Fredrikstad.

Kanskje noen vet om ulike initiativ som er gjort i andre byer? Håper hobby biten av forumet ikke er helt feil.

Hilsen en i 40-åra, som ikke gidder å sitte plantet foran TV ?

Kan legge til at jeg jobber på et sted med kun 5 personer i turnus, det kollegiale her ikke så sterkt der, dom hva jeg har vært vant til før. Det hadde trolig vært greiere å bli kjent med noen eller lage en gruppe om det var et sted med mange turnusarbeidere.

Siden det er mye gode innspill her inne, så tenkte jeg at idemyldring/innspill kanskje kan bidra til noe.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være eit alternativ å ta kontakt med frivilligheitssentralen i Fredrikstad?
Mykje av det dei tilbyr er nok å være besøksvenn for eldre, flyktningar og slikt, men det er også vanleg at frivilligheitssentralane arrangerer andre arrangement der du både kan være sosial og gjere ein innsats for samfunnet.
Som bonus kan det være at du kjem i kontakt med andre turnusarbeidarar som er i same situasjon som deg og som enten veit om andre lokale tilbod eller som kanskje vil være med på å starte opp eit slikt tilbod.

Lenke til kommentar

Takk. Kjenner til mulighet som frivillig på Frivillighetssentral, Blå kors og Røde kors. Mulig jeg ser litt på det.

Det beste hadde vært en sosial setting der jeg ikke er den mer "hjelpende". Da dette har vært min rolle i arbeid både nå og alle år tidligere. Det gir absolutt mye begge veier, men det å prate eller dele en sosial setting uten å tenke på at man er i "hjelperollen" vil være fint.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...