Gå til innhold

Hva koster det å lage en sånn side?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har hatt en ide en god stund nå, en slags erstatning for facebook, jeg har lagt ved bilde som jeg laget i hu og hast, ideen er at folk gjør familieforskning og legger seg selv og andre til dette slags treet på nettsiden, sånn at alle ser hvem de er i slekt med og kan ta kontakt med hverandre, jeg har lagd nettsider litt selv, men er ikke i nærheten av å kunne lage noe sånt, hva tror dere noe sånt koster å lage?

the tree.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du meg så blir dette for tynt og overfladisk til å kunne gi noen slik indikasjon. Hvis man holder ting veldig, veldig enkelt så kan man sikkert snekre samme noe i løpet av et par-tre måneder og krysse fingrene for at man ikke har gjort alvorlige feil. Når man derimot sier «en slags erstatning for facebook» så vil jeg vel kanskje tro at det involverer mer enn du gir uttrykk for her. Da snakker vi fort om flere årsverk.

Ellers er jo det generelle spørsmålet, som AT1S påpeker, hvorfor man ønsker å lage det n'te nettstedet for mer eller mindre samme formålet. Hvorfor skal noen velge din løsning over andres løsning?

Lenke til kommentar
Empress skrev (1 minutt siden):

Kjedelig design

Mye mulig, men å komme inn som en liten konkurrent fra Norge nå tror jeg bare vil resultere i store utgifter for din del. Hvordan skal du klare å konkurrere? Databasen din er lik null, ingen kredibilitet som aktør, hva skal du tilby som ingen andre har, og hvordan skal du prissette deg? Kudos dersom du klarer det.

Lenke til kommentar

Det du beskriver, legge inn fornavn og etternavn i en slektsgraf, tar ikke mange timene å kode. Det er resten som koster ... hva nå det måtte være. Eller sagt på en annen måte, du har en ganske lang vei å gå foran deg når det gjelder spec. Jeg sier som @Singo; prøv deg fram. Da lærer du deg noe underveis som du får bruk for senere. Ikke betal noen andre, for de penga tror jeg neppe du ser igjen. 

Lenke til kommentar
quantum skrev (16 timer siden):

Det du beskriver, legge inn fornavn og etternavn i en slektsgraf, tar ikke mange timene å kode. Det er resten som koster ... hva nå det måtte være. Eller sagt på en annen måte, du har en ganske lang vei å gå foran deg når det gjelder spec. Jeg sier som @Singo; prøv deg fram. Da lærer du deg noe underveis som du får bruk for senere. Ikke betal noen andre, for de penga tror jeg neppe du ser igjen. 

Takker så mye for tips, var bare en ide, er ikke så farlig :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...