Gå til innhold

Kopiere informasjon i excel hvis x er oppfylt...


Anbefalte innlegg

Jeg skal lage et flytskjema i excel hvor alle arbeidsoppgaver skal listes i ark 1 "Arbeidsoppgaver". Deretter kommer tre ark som skal vise hvilke arbeidsoppgaver som er flyttet til hver enkelt ansatt.... Jeg ønsker at denne overføringen skal gå automatisk når jeg velger i ark 1 at oppgaven skal til henholdsvis "per, pål eller espen"....

Jeg har lest mange forskjellige tips både ved bruk av hvis formler og makroer - men jeg finner ingen konkrete tips som gjør at jeg både beholder oversikten i ark 1, samtidig som de ansatte får se sine arbeidsoppgaver i sitt ark (ark 1,2 eller 3.) 

Det er også viktig at formelen klarer å finne første ledige rad slik at neste overføring/kopiering ikke overskriver den forrige...

Takknemlig for alle tips til hvordan jeg på best mulig måte kan løse denne problemstilingen! :)

 

Endret av Stian Thorvaldsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Stian

Formler kan ikke dytte informasjon til andre steder. Du trenger nok en makro her. Hvis du høyreklikker arkfanen på Ark1 og velger Vis kode, så finner du et "event" via nedtrekksmenyene oppe som heter worksheet_change. Det er en foreløpig tom makro som kjører når du endrer celler i arket. Her fyller du inn IF-kriterier og hva som i så fall skal skje.

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...