Gå til innhold

Hvordan gå frem ved oppretting av hjemmeside


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på tanken på å opprette en hjemmeside som dekker lokal musikk og kultur, siden vi ikke har noe som gjør akkurat dette her hvor jeg bor. 
Så det jeg lurte på var hvordan og evt. hvor man gjør dette i dag. Jeg var litt borti HTML og CSS i mine "yngre" dager, uten at det ble til det store. Jeg vet at man får registrert seg på sider som tilbyr "templates" som man enkelt kan bruke. Hvor finner jeg isåfall den editoren som er enklest å bruke til slikt? Kan det vere en fordel å leie inn en webdesigner kanskje? I såfall må jeg ha muligheten til å redigere siden selv uten å vere avhengig av noen andre. 

Takker for innspill! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei igjen! 

Det ble Squarespace som stakk av med det lengste strået. Virker veldig enkelt i bruk. 

Men anngående kjøp av domene til siden. Om jeg kjøper igjennom Pro ISP. Hva skal jeg velge? Er det å "Parkere Domenet" eller "Webhotel" jeg skal gå for når siden skal flyttes over til Squarespace? 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Squarespace er greit men det er ingenting som "slår" WordPress hvis du tenker litt mer langsiktig.

Domene kan kjøpes uten webhotell. Webhotell er noe du ville trengt dersom du gikk for WordPress, men hos Squarespace er dette inkludert/en del av prisen.

For norske .no domener er Domeneshop bra. For alle andre domener foretrekker jeg Namecheap.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...