Gå til innhold

Hvilken tredemølle anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte i utgangspunktet flere modeller. Adidas T-19x, Masterfit TP150, Sportsmaster xx, Titan Athlete T`73 og S Line 830 for å nevne noen. Siden jeg har vært treg med å ta en avgjørelse så har flere av disse nå blitt strøket fra listen av ulike grunner.

- Tilgjengelighet. Flere og flere møller er utsolgt og forventet leveringsdato er juni/juli og kan bli ytterligere utsatt grunnet situasjonen verden er i nå. Jo mer isolert vi blir fremover, jo viktigere er det for meg å ha alternativer til trening hjemme.

- Pris. Flere møller har den siste uken steget 10-20% og er dermed ikke lengre aktuell innenfor mitt budsjett lengre

Så av de som fortsatt er tilgjengelig og oppfyller mine krav så er vel Reebok Jet 300 og Sole F63 de som er mest aktuell nå. Disse har ikke steget i pris enda, men ser ikke bort i fra at det vil skje med disse også.

- Løpebånd på 50x150 cm

- Toppfart på 20 kmt

- Justerbar stigning på 10% eller mer

- Brukervekt på 100kg eller mer

- Hurtigtaster for stigning og hastighet

Funksjoner som netflix, spotify, stor skjerm, multimedia osv hadde vært kjekt å ha, men er ikke prioritert i det hele tatt. Jeg har tv på treningsrommet med chromecast og sonos tilkoblet. Da slipper jeg også betale for ekstra funksjoner jeg ikke trenger og færre ting som kan bli ødelagt eller utdatert med manglende oppdateringer av firmware.

Sole veier 30 kg mer enn Reebok, med de fordeler og ulemper det medfører. Totalt sett vil vel en tyngre mølle virke mer stabil og mindre bråk under løping, men vanskeligere å få i hus.

Sole har langt flere hurtigtaster for hastighet enn Reebok, så spørsmålet er jo hvilke hurtigtaster en egentlig har behov for.

Sole har vært på markedet lenge med sin F63, og er kun mindre justeringer i nye modeller

Sole er treg ved justering av fart, vet ikke hvordan Reebok er her.

Vanskelig å finne erfaringer med Reebok sin modell, mens Sole virker å få jevnt over mye skryt.

Luftdemping i Reebok skal være bra, og er sånn sett noe mer skånsom enn Sole

Reebok er 1000 kroner billigere enn Sole

Tror faktisk jeg lander på Sole F63. Koster 1000 kroner mer, blir et mareritt å få i hus, men til gjengjeld så er den svært solid bygd og en utprøvd modell. Holder seg i pris på bruktmarkedet sammenlignet med andre modeller, og for å kompensere for høyere pris så får en faktisk med underlagsmatte på denne modellen. Er bare litt bekymret over hvor massiv den faktisk er med konsoll.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei, beklager sent svar.

Jeg gikk for Sole F63. Stor og tung er den, men er jo det som gjør at den er så god å løpe på. Holder til nettbrett droppet jeg å montere. Jeg har tv montert på vegg i forkant av møllen og da kom holderen bare i veien.

Tilkobling av app er jeg ikke noe imponert over, det prøvde jeg i starten men har så droppet det helt. Sole går jo for over 10 000 på finn, sånn sett vil jeg kunne selge den med minimalt tap dersom den ikke blir brukt.

Prisene som er nå er jo helt absurd. F63 koster jo nå 7000 mer enn hva jeg betalte for den. 12 999 betalte jeg den 22 Mars etter å ha utsatt bestilling i en liten evighet. Den 23 Mars så fikk den et prishopp, så selv om jeg var treg med å bestille så rakk jeg det akkurat før prisene gikk til himmels.

Nå husker jeg ikke hva T70 kostet på den tiden, men mener den var langt dyrere enn F63. Hvilken av de som er best skal jeg ikek uttale meg om da jeg ikke har noen erfaring med T70. Men F63 er lysår bedre enn møllen jeg hadde først, selv om den var i ca samme prisklasse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...