Gå til innhold

Podkast: Han har laget el-sykkelen som gjør det behagelig å sykle til jobb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Johosianna skrev (7 minutter siden):

Er dette en sykkel? Skal man i så fall kunne sykle på fortau med den?

EL-sykkel ja. Da må den ha en toppfart på max 25 km/t her i landet. Og ja, da kan den ferdes på fortauet, men man må selvfølgelig ta hensyn til gående (som har "forkjørsrett" der).

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som helårssyklist ser jeg ikke det store behovet.

Det jeg derimot ser for meg er at både oversikt i trafikken og synlighet for andre trafikanter reduseres, noe jeg mener syklister ikke trenger.

Hvis vi hadde hatt egne sykkelveier (helst tuber) så hadde dette hatt noe for seg, men ikke slik gående/syklende/kjørende blandes i sammen i dag.

Lenke til kommentar

Prisen må bli under 60 000,- skal den konkurere med denne:

 

https://www.tu.no/artikler/denne-mikrobilen-kan-bli-en-hit-blant-norske-16-aringer/486396

 

Dag Yngland «nevner» at konkuransen er hard i segmentet, så den blir neppe norskprodusert. Men kommer prisen under 50 000,- som et speil til en BMW X5 koster så kansje....? Men hvem tjener pengene på det speilet til under 1 000,- i produksjonskostnad.......

Sakner informasjon i artiklen om hvorfor denne skulle vere så fantastisk eller superbillig å kjøpe/vedlikeholde. Den må værtfall være god skal eg gi 30 000,- for den.

 

Evigvarendes bremser, kapslet og evigvarendes drivverk å vi byrjer å prate. Like lett å skifte hjul på (vinter/sommer) som en rullestol for å nevne noe.

 

Joda, eg ville konvertert den til et amfibie kjøretøy med en gang:

62114AFC-D0C2-438F-9EF2-D1E0F95BE4F4.thumb.jpeg.f08a62a92fd33adb9de9f7ec60984e80.jpeg

 

Tenk jævlig stort og 200 år frem i tid eller glømm det. Her en 6 år gammel artikkel:

https://www.tu.no/artikler/en-by-kjoper-2000-batteribusser/230926

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
6 hours ago, Hanhijnn said:

EL-sykkel ja. Da må den ha en toppfart på max 25 km/t her i landet. Og ja, da kan den ferdes på fortauet, men man må selvfølgelig ta hensyn til gående (som har "forkjørsrett" der).

Det er ikke riktig. Det er ingen toppfart på en sykkel. Assistert toppfart er 25km/t, men om du får den høyere ved egen muskelkraft er det ingenting i veien for det.

Lenke til kommentar

Sikkert fin når det er is og snø ute. Håper den fåes med piggdekk. Og er den åpen på sidene? Fint når det blåser med nedbør. Har den ikke vindusviskere? Blir jo umulig å se noe da.

Jeg så for meg en stressless av vanntett materiale med styrespak på siden, elektrisk med hjul. Dét høres behagelig ut.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Det jeg liker med denne er at den er smal nok. Hjulene er passe store. Den har vindu foran, og har tak, men er åpen ellers. Den er høy nok med oppreist sittestilling, noe som også gjør den mer synlig i trafikken enn et veldig lavt kjøretøy. Det jeg er usikker på er sidene. Hvordan kommer en seg inn når der er en bjelke på siden? Kunne der vært dører? Ser også for meg at der kunne vært en bjelke på tvers bak føreren.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Svein M. Det er mye å like ved denne. En ting til: Regenerering av strøm slik at man kan lade i nedoverbakker slik at man kan assistere sykling i oppoverbakker. Siden det ikke er noen evighetsmaskin og man i sum må tilføre energi så må man altså bare sykle moderat på både oppover og nedover noe som gir passe belastning gjennom hele treningsøkta.

I tillegg vil jeg tippe at vekta er ganske lav.

Lenke til kommentar
Lynxman skrev (6 minutter siden):

@Johosianna Mener du fortau når du sier fortau, eller mener du gang- og sykkelvei?

 

Norge har omtrent ikkje sykkelfelt/sykkelvei. På gangvei har en vikeplikt for alt som beveger seg og skal passere gåande i "tilnærmet gangfart" 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...