Gå til innhold

Nå er jeg tilbake med treningen min og resulater


Anbefalte innlegg

Heisann, over et halvt år siden så påstod noen av dere at man ikke kan trene samme muskel hver dag tungt, så jeg ville bare vise litt fremgang jeg har hatt med det da, jeg gjør fem reps på hver side med en hantel, det gjør jeg to ganger med en vekt jeg bare klarer å løfte 1-2 ganger, så jeg hiver vekta litt opp eksplosivt kan man si, men grunnen til at jeg skriver, er at jeg blir ikke egentlig overtrent av å gjøre det hver dag, hva syns dere så langt, har lagt ved bilde? Trenger vel å slanke meg litt da, men jeg tar det litt på sikt kanskje ...

WIN_20200305_17_57_01_Pro.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981

Hvor mye har styrken økt?

Jeg tror nok du tåler et par sett til. 2x5 blir jo ikke alllverden sånn i forhold til at det går bra å trene hver dag.

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Empress skrev (1 minutt siden):

Vel, den har økt en del, jeg klarte bare 1 reps før på 33 kg på biceps, men nå klarer jeg nok 4-5 tror jeg strikt

Holder du igjen alt du kan på vei ned? Siden du må "hive" manualen opp så får du jo ikke så veldig utbytte av det. 

33kg med en arm uten å "hive" den opp? 

Lenke til kommentar
Gadden skrev (Akkurat nå):

Holder du igjen alt du kan på vei ned? Siden du må "hive" manualen opp så får du jo ikke så veldig utbytte av det. 

33kg med en arm uten å "hive" den opp? 

Nei, jeg bare, ikke akkurat bare slipper den ned, men jeg fokusrer på å løfte så eksplosivt som mulig, har ikke tenkt så mye når jeg senker den, ja 33 kg noen reps på hver arm klarer jeg nok strikt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Empress skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg bare, ikke akkurat bare slipper den ned, men jeg fokusrer på å løfte så eksplosivt som mulig, har ikke tenkt så mye når jeg senker den, ja 33 kg noen reps på hver arm klarer jeg nok strikt

Hvis du teller sakte til 5 når du senker den så får du mye større gevinst. På siste rep tell gjerne til 10. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Du trener nok ikke mange nok repetisjoner til at det er noe fare for overtrening. Selv trener jeg et program med blant annet 80-100 pullups. Hvis jeg trener flere dager på rad blir jeg temmelig utarmet etter bare 3 dager. Trenger 1 dag hvile.

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Gadden skrev (Akkurat nå):

Det blir jo begge deler da. 

Ja, men jeg tror muskelfibrene blir litt endret i feil retning hvis jeg senker sakte på en måte, først eksplosivt løfting, så rolig senking, da blir det litt av begge verdener på en måte..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Empress skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg tror muskelfibrene blir litt endret i feil retning hvis jeg senker sakte på en måte, først eksplosivt løfting, så rolig senking, da blir det litt av begge verdener på en måte..

Det trenger du ikke være redd for. En kombinasjon er bare sundt. 

Lenke til kommentar
Gadden skrev (14 timer siden):

Du trener nok ikke mange nok repetisjoner til at det er noe fare for overtrening. Selv trener jeg et program med blant annet 80-100 pullups. Hvis jeg trener flere dager på rad blir jeg temmelig utarmet etter bare 3 dager. Trenger 1 dag hvile.

oi, det var mye

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blitt større nå og så går jeg også litt nedi vekt faktisk, har funnet litt bedre kosthold på en måte, trener fortsatt samme muskelen hver dag uten hviledager da, det hender iblant bare at det går en dag uten, men ingenting bevisst og så har jeg doblet treningsmengden hver dag

 

Endret av Empress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...