Gå til innhold

Tidligere CS:GO-proff dømt til 116 års fengsel for underslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tredje dekan Tvilling .. liker å prøve å lure systemet, kan ha overdreven tro på egen intelligens, selv om de absolutt kan være ganske smarte. Særlig kvinner også. Men ikke denne gang ^^ Triste saker. 116 år, en spøk. Får vel håpe på benådelse eller lavere straff, kanskje noen gamere aksjonerer.

Lenke til kommentar
djgudleif skrev (51 minutter siden):

Dette er type Nord Koreanske tilstander. Livstid for ingenting omtrent. Det er for dårlig. Fører inn brasil på boikottlista.

Ja kjønn er revnende likegyldig. Synes de fleste livstidssdommer er tragiske.

Det virker til å være få personer som får med seg delen om at 30 år er maks straff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 time siden):

Unnlater du med vilje å nevne at hun også måtte betale full erstatning til alle ofrene?

Jeg er glad jeg bor i et land der man blir sendt til rehabilitering i stedet for en de facto livstid når man driter seg ut én gang.

Ehm..med det latterlige straffenivået så er det virkelig det du skal påpeke? At hun faktisk måtte betale tilbake det hun stjal, som er en selvfølge? Omtrent som du syns synd på henne at hun nærmest går break even. 

Ja hun dreit seg virkelig ut en gang. Hun hadde så mye anger første gangen, så hun måtte gjøre det 46 ganger til.

 

Lenke til kommentar

-----

- Det at man i noen land/stater blir dømt til absurde antall år bak murene.

Det er for å forsikkre seg om at selv om at saken blir anket så må personen, som i dette tilfellet er "shAy", sone maks lengden på straffen som landet, som i dette tilfellet er Brasil, har.

Altså 30år bak murene, om hun da ikke blir frikjent gjennom ankesakene.

-----

Dog er enig i at det er merkelig at det skal være så lett å bli dømt til maks straff(NB!...: Med unntak av "Døds-Straff". Dog det har hendt at det har skjedd det også.).

Mange land/stater har en tendens til å gre alt for mye under en og samme kam, so to speak.

Verdenen vi lever i er ikke på langt nær så "Black and White".

I det minste så finnes der ganske så omfattende gråsoner mellom disse to ytterpunktene som straffen burde bli vektlagt i forhold til hva man er/har blitt beskyldt for å ha gjort.

Da det er stor forskjell på det å ha drept 118+ personer, fremfor det å ha snytt 118+ personer for penger.

-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
MrL skrev (5 timer siden):

116 år for svindle 118 personer...

Ja, hun skulle nok gjort dette fra "svindlerens drømmeparadis" aka "Norge" istedenfor. Her kan du utføre 50 bedragerier OG promillekjøring og slippe unna med 72 dager fengsel!  Og bare halvparten av de dagene trenger du faktisk å sitte inne... :new_woot:

Jepp, vi har mye å lære av Brasil når det kommer til fengsel. Hvor lite opplyst er det mulig å bli..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (3 timer siden):

Jepp, vi har mye å lære av Brasil når det kommer til fengsel. Hvor lite opplyst er det mulig å bli..

Og hvor dårlig kan man bli på å forstå tekst? Hvor har jeg sagt har vi skal lære av Brasil? Jeg har aldri sagt vi skal lære av brasil. Jeg påpekte bare kontrasten, at vi er helt på andre siden skalaen. Begge straffene er latterlige. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...