Gå til innhold

ICE øker kraftig månedsprisen på 1 GB mobilabonnement


Anbefalte innlegg

Denne havnet nylig i spam-epostmappen hos flere kunder av ICE:

"Den 1. april 2020 gjør vi en prisjustering på vårt 1 GB-abonnement fra 129,- til 149,- per mnd. Endringen vil være synlig på din april-faktura.
Fordi fornøyde kunder er viktig for oss, gir vi deg dobbel data i april, mai og juni - uten ekstra kostnad. Dataen får du automatisk på ditt 1 GB-abonnement, og du trenger ikke å foreta deg noe. Skulle du ikke klare å bruke opp hele datamengden selv, kan du både rulle over dataen til neste måned, eller dele den med venner og familie."

Står andre av de rimelige operatørene for tur til å øke prisen også, eller er det ICE som av en eller annen grunn kaster inn håndkledet? Her blir det snarlig operatørbytte hos alle de jeg kjenner som har ICE 1GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5FFP1X9W skrev (8 timer siden):

Står andre av de rimelige operatørene for tur til å øke prisen også, eller er det ICE som av en eller annen grunn kaster inn håndkledet? Her blir det snarlig operatørbytte hos alle de jeg kjenner som har ICE 1GB.

Kjøp simkort i utlandet på ebay, riktignok er risikoen for å få simkortet sperret, men betalte selv 1,24 euro for 66 GB data i natt, så er ganske rart, men man kan jo ikke gi noen garantier for det blir like billig hver gang.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Sa selv nettopp opp abonnement hos Ice etter mange år som kunde. Ice var overhodet ikke interessert i å justere pris for å beholde meg som kunde. Fikk også tilbud om 100mb, men det holder ikke. 

Jeg håper Ice ser konsekvensene av denne prisøkningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Normix skrev (9 minutter siden):

Jeg håper Ice ser konsekvensene av denne prisøkningen.

Ice ser neppe kosikvensene de øker nok prisen fordi kundene flest ikke bryr seg om pris og påstår de er så dyrt å oppgradere til 5g.

Men er usikkert hvor lenge utlandsk simkort varer til telenor\telia blokker de.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg planlegger for noen bekjente å håndtere deres nå prisstigende ICE 1GB mobilabonnement over til Fjordkraft. Men for å treffe best økonomisk må jeg treffe så sent som mulig innen månedsskiftet ped porteringen (men ikke over). Hvor mange dager tar portering i dag? Tidligere kunne det ta opptil 10 dager, men det går vel raskere idag?

Jeg ser at ICE visstnok tviholder på kundene i en ekstra måned utover oppsigelsesmåneden før kunden slipper å betale. Da må portering drøye tilsvarende med mindre man er forberedt på å betale 1 stk månedspris til både ny og gammel operatør. Men ved denne prisendringen fra ICEs side, kan man kreve raskere opphør av abonnementsavtalen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har ikke opplevd at ICE tar en mnd ekstra betalt og oppfører seg som alle andre, skjønt at jeg har stusset på ordlyden i betingelsene som kan misforstås i forhold til praksis.

Portering generelt tar normalt ca. 10 dager, men man kan forskyve til nærmere månedsskifte hos alle. Hos Telia tror jeg man kan velge mellom enkelte datoer men ikke den 1. hver mnd. 

Oppkoblingstid er vel relativt lik hos Telia og Telenor om man ringer folk i samme nett, men samtalekvaliteten ved ringing til annet nett er fortsatt ikke like god.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 3/18/2020 at 4:07 PM, MariusJS said:

Noen operatører krediterer de dagene som er igjen etter utportering, det gjør ikke ICE.

Herregud, jeg trodde egentlig dette var feilinfo. Men faen meg beholder de ikke pengene for gjenstående måned! Snakker om frekkhet. "Ingen bindingstid..." med modifikasjoner. De har ihvertfall sikret seg en fin ekstrainntekt med slike vilkår.

Er dette vilkåret i det hele tatt lovlig?

Aldri mer ice!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...