Gå til innhold

1-8S 2 in1 RC Li-ion Lipo Battery Low Voltage Meter Tester Buzzer Alarm New


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Youtube gjør ting vanskeligere, må det være 4 pins plugg som dette? eller man kan bruke AAA batterier eller ligdene hva er maks volt og minst? Så de er de 2 som får skjermen å virke og gi antall volt?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan plugge i hva som helt som du får kontakt med. Om du skal teste AAA-batterier så må du nok bruke noe annet...

Om du tester bare en celle (1S), så må den ha minst 3,7v. Testeren er ment for LiPo-batterier hvor nominell spenning pr celle er 3,7v.

"3. Group voltage display range: 0.5V~4.5V
4. Total voltage display range: 0.5V~36V
5.1S test mode voltage range: 3.7V~30V"

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva slags kabeler må man ha sammen med

https://www.ebay.com/itm/LM2596S-DC-DC-Step-Down-Power-Module-2A-Adjustable-Buck-Module-Super-LM2576/273876261288?

https://www.ebay.com/itm/4S-14-8V-8A-w-Balance-Li-ion-Lithium-18650-Battery-BMS-PCB-Protection-Board/191939730832?

Noe som dette?

Micro Mini JST Stecker 1.0 - 2.5 mm / 2 - 12 Pin SH GH ZH PH XH EH SM inkl Kabel1.0 1.25 1.5 2.0 2.5 mm / 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 -Pin

mFMsTHt.jpg

For prøver å få til denne når alle delene kommer.

Er det bare å stille inn på 12 volt trenger man ekstra glass\plast for LED displayen skal synes?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Får håpe du har rett, for hvis det blir for tykt er kabelen ubrukelig og jeg har tapt 67 kr på ubrukelig kabel. For det er jo liten plass på innsiden, så håper det går og kabelen er solid så den tåler litt bøying.

Edit fikk løst den virker men har ikke testet mere en de 2 borteste lederne skjermen er brukbar men trenger å teste mere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
jahnkare skrev (På 4.3.2020 den 11.42):

Har samme selv og den funker fint... Minus på første pinne (lengst til venstre) og pluss på nr 2..

Men har du problemer med E.69 feilmelding? Hva betyr det? virker ut som de er sårbare for feil, er noe ganger problem man får feil volt  eller noen av kretense ikke virker, vet ikke om den er kortsluttningbeskyttet, siden det blir noe susing og piping når man lodder, så vet ikke om noen av kretsene er ødlagt er ikke dyrt med 15 kr men kunne håpet kvaliteten var bedre.

Lenke til kommentar
jahnkare skrev (På 4.3.2020 den 11.42):

Har samme selv og den funker fint... Minus på første pinne (lengst til venstre) og pluss på nr 2..

Men har du erfaringer på levetiden på slikt? min døde i natt så batteriet måler 4,4 volt så batteriene er også ganske døde siden det hjelper lite å lade, godt mulig ladekontrolleren eller noe annet er årsaken men for 15 kr er jo kvaliteten slik den er.

Lenke til kommentar
2 hours ago, LMH1 said:

min døde i natt så batteriet måler 4,4 volt så batteriene er også ganske døde siden det hjelper lite å lade, godt mulig ladekontrolleren eller noe annet er årsaken men for 15 kr er jo kvaliteten slik den er.

4.4V er en fulladet lithiumcelle.

Men igjen; opplys om hva du måler. Måler du på et batteri, eller en celle? Et batteri er en sammenstilling av celler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er snakk om 4 stk slike batterier, så virker ut som den ikke vil lade lengere, men blir veldig oppgitt over hjelpen jeg får kunne like gjerne spurt biltema eller classohlson de vil neppe heller hjelpe noe særlig. Heldigvis fikk jeg tilbake pengene fra selger så tapte ikke så mye på det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, LMH1 said:

Er snakk om 4 stk slike batterier, så virker ut som den ikke vil lade lengere, men blir veldig oppgitt over hjelpen jeg får kunne like gjerne spurt biltema eller classohlson de vil neppe heller hjelpe noe særlig. Heldigvis fikk jeg tilbake pengene fra selger så tapte ikke så mye på det.

Er du bare et veldig tålmodig troll, som prøver å se hvor langt du kan strekke strikken før folk ikke orker mer?

Oppgitt over at folk prøver å hjelpe deg? Det er da ikke andre sin skyld at du ikke forstår nok til å engang forklare problemene dine godt nok til at det går an å hjelpe? Stakkars folk på Biltema dersom du spør på samme måte og er like frekk og ufin der, de kan jo i utgangspunktet ikke velge å ignorere deg heller...

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
GA skrev (1 minutt siden):

Er du bare et veldig tålmodig troll, som prøver å se hvor langt du kan strekke strikken før folk ikke orker mer?

Oppgitt over at folk prøver å hjelpe deg? Det er da ikke andre sin skyld at du ikke forstår nok til å engang forklare problemene dine godt nok til at det går an å hjelpe?

Men hva er dine erfaringer med denne? har du hatt den over 1 måned?

https://www.ebay.com/itm/LM2596S-DC-DC-Step-Down-Power-Module-2A-Adjustable-Buck-Module-Super-LM2576/273876261288?

https://www.ebay.com/itm/4S-14-8V-8A-w-Balance-Li-ion-Lithium-18650-Battery-BMS-PCB-Protection-Board/191939730832?

Kan ikke bevise noe men mistenker ladekontrolleren er årsaken til det hele går dårlig. Er jo ganske billig. Om det mangler dokumentasjon.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, LMH1 said:

Men hva er dine erfaringer med denne? har du hatt den over 1 måned?

https://www.ebay.com/itm/LM2596S-DC-DC-Step-Down-Power-Module-2A-Adjustable-Buck-Module-Super-LM2576/273876261288?

https://www.ebay.com/itm/4S-14-8V-8A-w-Balance-Li-ion-Lithium-18650-Battery-BMS-PCB-Protection-Board/191939730832?

Kan ikke bevise noe men mistenker ladekontrolleren er årsaken til det hele går dårlig. Er jo ganske billig. Om det mangler dokumentasjon.

Jeg har ikke noen personlig erfaring med disse, men umiddelbart så ser det ikke ut som en plug-and-play løsning som er det du burde se etter. 

Jeg forstår dessverre uansett ikke hva problemstillingen din er eller hva du forsøke å få til.

Dersom du ikke er et troll, kan du ikke være så snill å starte med å skaffe deg en lærebok i elektro og elektronikk før du spør mer her på forumet? For du er nødt til å først forstå de enkleste prinsippene før du kan begynne med avanserte modifikasjoner på utstyr. 

Skal du ha raskere internet: betal for raskere linje. 

Skal du ha bedre batterilevetid: kjøp større originalt batteri. 

Skal du holde på med 230v: Ring elektriker, du har ikke kompetansen og kommer til slutt til å ende opp med å brenne ned huset ditt. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
GA skrev (På 24.4.2020 den 12.30):

Dersom du ikke er et troll, kan du ikke være så snill å starte med å skaffe deg en lærebok i elektro og elektronikk før du spør mer her på forumet? For du er nødt til å først forstå de enkleste prinsippene før du kan begynne med avanserte modifikasjoner på utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...