Gå til innhold

Russen og dems holdninger


Anbefalte innlegg

Det med russen og vektkrav er vel ment som en spøk? Akkurat som annet russebuss ting?

Gutta er vel ikke så nerder at de har vekt å veier jentene?

La de nå tulle litt, er så mye annet man kan kritisere russ for enn teite russebuss navn og morsomme adgangsregler....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benbjo skrev (Akkurat nå):

Mulig det, men har truffet på befal som er like gode som rekruttene. 

Kan godt være det er mer "seriøst" lenger opp i systemet, det skal jeg ikke uttale meg om. 

Du har nok rett i at noe befal også har disse holdningene, og uten å gå til forsvar for disse holdningene eller befalet og soldatene som har dem, så er befalet ofte også nyutdannet ett år etter vgs.

Lenke til kommentar
AT1S skrev (2 timer siden):

Hvordan klarte du å blande inn forsvaret i denne saken?

For å følge avsporingen din; du ser ikke likheten av hvordan barn oppfører seg i de to klubbene?

Trigga posten noe hos deg men du hadde ingenting saklig å komme med?

Min post var i min mening tydelig knyttet til tema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Invader Zim skrev (8 minutter siden):

For å følge avsporingen din; du ser ikke likheten av hvordan barn oppfører seg i de to klubbene?

Trigga posten noe hos deg men du hadde ingenting saklig å komme med?

Min post var i min mening tydelig knyttet til tema.

Jeg har allerede koblet disse holdningene til pediatrisk utvikling hos gutter, herunder avgjørende endringer i fysiske og psykologiske, som leder til seksuell modning hos kjønnet og hormonelle forandringer, men jeg tenker fortsatt at det er unødvendig å lage en analogi ut av dette.

Men det er som du sier, det er din mening.

Lenke til kommentar
AT1S skrev (10 minutter siden):

Jeg har allerede koblet disse holdningene til pediatrisk utvikling hos gutter, herunder avgjørende endringer i fysiske og psykologiske, som leder til seksuell modning hos kjønnet og hormonelle forandringer, men jeg tenker fortsatt at det er unødvendig å lage en analogi ut av dette.

Men det er som du sier, det er din mening.

Så med andre ord er vi forsåvidt enige. Du ble bare trigga. Jeg mener derimot at det er på sin plass med analogier når enkelte ikke klarer å sammenligne sin generasjon tåper med dagens generasjon og det burde være unødvendig å ha denne diskusjonen bare fordi du ville gi et lite sleivspark og forsøke å ugyldiggjøre min post med en meningsløs post som tilfører null verdi til tema.

Lenke til kommentar
4 hours ago, AT1S said:

Du har nok rett i at noe befal også har disse holdningene, og uten å gå til forsvar for disse holdningene eller befalet og soldatene som har dem, så er befalet ofte også nyutdannet ett år etter vgs.

Tja det er ikke vanskelig å finne befal godt oppover i årene med de samme holdningene og "morsomhetene". 

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært i militæret og hørt sånn humor blant lederne, hadde jeg sagt direkte ut at jeg ikke har noen respekt for dem. Jeg følger ordrene og går til krig, men ikke ut av respekt for dem. Man går til krig ut av prinsipper, og jeg går ikke til krig for å forsvare sånne verdier.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (14 timer siden):

Så du ville fulgt Hitler? Hvor går grensene dine? Du får spille FF9 og følge Steiner's historie der.

Skal vi over på Hitling nå da? Forslag m "damene" var ikke bare spøk. Kanskje full verneplikt for begge kjønn som i Israel?

Jeg er HELT for at man skal jobbe mot kvinnediskriminering og for likestilling også i militæret.

Spørsmål er om det er gjennomførbart.

Om viljen er stor nok kanskje. De få jentene som var i samme barakk som oss ble møtt av trampeklapp og "hore" tilrop fra troppene. Litt som i amerikansk fengsel typ.

Ingen kommentar om adferd fra befalet. Derimot om bretten var litt feil i skapet, så var det krise...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...