Jump to content
Sign in to follow this  
Paal Kvamme

Her er svenskenes nye miljøalibi – et kinderegg fra Koenigsegg

Recommended Posts

50 km rekkevidde er latterlig, og denne bilen vil ikke komme seg over fartshumper, og om vinterne vil den fungere som plog

Annonse
oophus3do skrev (4 minutter siden):

Første gangen du ser en Koenigsegg? 

Nei, men det er ikke noe til miløalibi når bilen kun kan brukes noen få måneder i året, og sansynligvis ikke kommer seg over fartshumper

• Like 2

Dubious skrev (Akkurat nå):

Nei, men det er ikke noe til miløalibi når bilen kun kan brukes noen få måneder i året, og sansynligvis ikke kommer seg over fartshumper

Motoren er jo litt spesiell da, den kan kjøre på en haug forskjellige fuels. 

Bilen kan heves, så den kommer nok over fartshumper. 

• Like 6

1 hour ago, Dubious said:

Bilen har justerbar kjørehøyde, men jeg tror ikke at det er denne bilen Ola Nordmann skal tute på tur med kidsa til Hovden når han trenger en familiebil for anledningen..

Det er tross alt en hyperbil, og bruker nærmest alt av ny teknologi Koenigsegg har funnet opp de siste årene (Freevalve, Direct Drive osv) til å lage en bil som tross sine enorme krefter, faktisk kjører på en 2-liters rekketreèr og elektro-motorer. Bilen sies også å ha en kombinert rekkevidde på 1000km ved full tank (75L) og kjøring på motorvei, som jeg ikke synes er så altfor galt tatt i betraktning av hvilken type bil det er, og at den også kan kjøres på en del forskjellige "miljøvennlige" drivstoff.

Edited by Konkulf
  • Like 6

Denne bilen er omtrent like miljøvennlig som om jeg kjøpte fire Tesla biler, koblet de sammen i et firspann foran en panservogn og brukte det som fremkomstmiddel.

Edited by likferd
  • Like 3

Utrolig viktig signalbil. Superbiler i ypperste klasse som hybrid. De neste vil være rene elbiler som Tesla roadster. Eksisterende superbiler er museums og samleobjekter. Ikke mye nyutviklede v12 fra Ferrari i femtiden... en epoke er over...

Var vel litt det samme når turboen kom. Karakteristikken på sugemotorer det ekte, turbo «tvangsforing»

• Like 4

Det slår meg at Gemera har noen likheter med nye Tesla Roadster:

- 4 seter

- 1000 km rekkevidde

- Akselererer 0-97/100 km/t på 1,9 sekunder

- 3 elmotorer (Gemera har en eksosmotor i tillegg)

Ellers så faller både Rimac, NIO, Pinninfarina og Lotus gjennom på så mange punkter at det ikke er verdt å late som de kan konkurrere på annet enn pris og støy.

Edited by Simen1
  • Like 2

9 minutes ago, Simen1 said:

- 4 seter

- 1000 km rekkevidde

Ellers så faller både Rimac, NIO, Pinninfarina og Lotus gjennom på så mange punkter at det ikke er verdt å late som de kan konkurrere på annet enn pris og støy.

Og skjermen samt GUI fra bilder er sterkt Model 3 inspirert. Nesten en kopi.

_dsc5091.jpg

Edited by Complexity
  • Like 2

Dubious skrev (3 timer siden):

At elbiler er rått og kult er et miljøalibi. Faktumet at den er ubrukelig har aldri stoppet superbiler før.

• Like 2

Simen1 skrev (39 minutter siden):

Hvorfor? 

• Like 2

Complexity skrev (34 minutter siden):

Og skjermen samt GUI fra bilder er sterkt Model 3 inspirert. Nesten en kopi.

_dsc5091.jpg

For en superbil, så ser det rett og slett billig ut å ha en slik løsning. Bygg nå for pokker den skjermen inn i dashbordet. Den løsningen på ratt-stammen hvor skjermen følger rotasjonen på rattet er også tøys. 

Edited by oophus3do
  • Like 4

9 hours ago, Simen1 said:

- 4 seter

- 1000 km rekkevidde

Tør jeg gjette på at likhetene brått slutter ved regningen?

8 hours ago, oophus3do said:

For en superbil, så ser det rett og slett billig ut å ha en slik løsning. Bygg nå for pokker den skjermen inn i dashbordet. Den løsningen på ratt-stammen hvor skjermen følger rotasjonen på rattet er også tøys. 

Da blir i så fall dashbordet veldig utstående. Ett av poengene er jo at man lett skal kunne nå fram til skjermen for å styre ting på den.

RuneWi skrev (20 minutter siden):

Da blir i så fall dashbordet veldig utstående. Ett av poengene er jo at man lett skal kunne nå fram til skjermen for å styre ting på den.

Porsche Taycan har da skjermer som ser ut til å passe samt være innenfor en ok avstand? En superbil skal jo være heftig på alle måter. Det å kaste inn ei ipad på stylter er ikke helt forenelig med hva man hadde brukt pengene på i min mening. Bruker man noen miliioner på en superbil, så burde da slike ting være "neste-generasjon" det også? Dette er jo noe som virker til å være gjort for å spare penger, og det passer seg ikke sammen med prislappene på disse produktene syns jeg.  

• Like 4

"For en superbil, så ser det rett og slett billig ut å ha en slik løsning. Bygg nå for pokker den skjermen inn i dashbordet. Den løsningen på ratt-stammen hvor skjermen følger rotasjonen på rattet er også tøys. "

Jøss, når kommentatorer på TU ikke er mer nøye på fakta enn resett-folket... - Det er ingenting som står på "rattstammen" som roterer!

Surge skrev (8 minutter siden):

Jøss, når kommentatorer på TU ikke er mer nøye på fakta enn resett-folket... - Det er ingenting som står på "rattstammen" som roterer!

Joda, skjermen på rattstammen roterer når du svinger. Se litt videoer på YT angående bilen, så ser du det. 

• Like 2

oophus3do skrev (11 timer siden):

Hvorfor? 

De jeg nevnte faller gjennom på punktene:

- Under halve rekkevidda

- Halvparten så mange seter

- Betydelig lavere topphastighet

- Betydelig lavere aksellerasjon