Gå til innhold

Du får ikke spille som Red XIII i Final Fantasy VII Remake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Episoder.. Hva koster dette da? 350kr pr episode? Der 1 episode vare 10 timer?

Har ikke tro på at dem kommer til å klare dette.. Typiskt "Vi tror at dere ikke liker dette, men heller dette heeeeeeelt nye greiene som VI liker"

Ingen spillbar RedXIII? Dem har sikkert fucket opp greia med å få tak i Vincent Valentine. OM i hele tatt blir med.

Lenke til kommentar

De har vel sagt at episode 1 alene kommer 30ish timer. Til nå ser alt veldig bra ut, jeg har ikke testet demo enda men har fått inntrykk av at det kommer positive tilbakemeldinger.

Dette er vel egentlig første skuffende nyheten som har kommet på en stund. Nanaki er en av de feteste karaktere en ff7 så kjedelig å ikke få bruke han fast.

Lenke til kommentar
barezell skrev (5 minutter siden):

De har vel sagt at episode 1 alene kommer 30ish timer. Til nå ser alt veldig bra ut, jeg har ikke testet demo enda men har fått inntrykk av at det kommer positive tilbakemeldinger.

Dette er vel egentlig første skuffende nyheten som har kommet på en stund. Nanaki er en av de feteste karaktere en ff7 så kjedelig å ikke få bruke han fast.

har du hele tatt spilt ff7 eller?

Du vil vel også ha muligheten til å bruke caith sith,Cid og vincent også i midgard eller???
Kanskje du også vil ha ultima weapon i midgar? og kanskje mulighen for å lage gold chocobo???

Du får ikke bruke Nanaki før langt ut i spillet i original ff7. Du får bruke Red 13 når du kommer til cosmo canyon

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (21 minutter siden):

har du hele tatt spilt ff7 eller?

Du vil vel også ha muligheten til å bruke caith sith,Cid og vincent også i midgard eller???
Kanskje du også vil ha ultima weapon i midgar? og kanskje mulighen for å lage gold chocobo???

Du får ikke bruke Nanaki før langt ut i spillet i original ff7. Du får bruke Red 13 når du kommer til cosmo canyon

Hæ? Så sinna a gitt :p  Jeg tolket artikkelen som at vi ikke fikk spille Nanaki i noen av episodene, men ser nå at antageligvis bare gjelder i episode 1 siden han er så lite med.  Var ikke verre enn det kompis! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som vet enda om videre kapitler. Kanskje vi får hint om det når spillet lanseres?

Jeg spilte demoen på normal i går og sitter bare med positivt inntrykk. Det ble mye knappebashing og tror aldri jeg har brukt så mye potions før. Men dette er svært lovende!

Uansett blir ikke Red XIII viktig før lenger ut i historien og helt ok med at han ikke er spillbar nå.

Men noe jeg snakket med en kompis om i går, spent på hvordan det blir når sektor faller ned... og den krigen i tårnet der Aeris blir kidnappet.

Lenke til kommentar
barezell skrev (59 minutter siden):

Hæ? Så sinna a gitt :p  Jeg tolket artikkelen som at vi ikke fikk spille Nanaki i noen av episodene, men ser nå at antageligvis bare gjelder i episode 1 siden han er så lite med.  Var ikke verre enn det kompis! 

Er ikke sinna, men skjønner ikke hvordan folk får tanken at man bruke nanaki i midgard og så bli skuffa over det etterpå. Det er egentlig ikke no vits i å forvente at man skal bruke nanaki i teamet sitt i midgard er det vel?

Jeg forventer sjøl at alle spillbare karakterene i ff7r blir spillbare akkurat slik som storyen i ff7 er fortalt. De bør virkelig være så trofaste som mulig når det gjelder materia,limit breaks,summons,weapons,accessories. Og ja, jeg er fult klar over at Square ikke er trofaste med summons og eller limit breaks eller material/introdusering av ny materia som gjør materia mindre special i mine øyne.

Grafikken er sykt bra, men har jo følgt såpass med at det er flere core mechanics som har blitt forandra på.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvordan man fortsetter spillet over i neste episode; om karakterene tar med seg xp/lvl fra der man slapp. 

Mange kommer antakeligvis til å spille MYE og ha veldig sterke karakterer i forhold til hva man ville hatt om spill nr. 2 kom nå med det samme. Blir man veldig OP? 

Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (2 minutter siden):

Blir spennende å se hvordan man fortsetter spillet over i neste episode; om karakterene tar med seg xp/lvl fra der man slapp. 

Mange kommer antakeligvis til å spille MYE og ha veldig sterke karakterer i forhold til hva man ville hatt om spill nr. 2 kom nå med det samme. Blir man veldig OP? 

Spesielt interessant problemstilling om de neste episodene kommer på PS5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (6 minutter siden):

Blir spennende å se hvordan man fortsetter spillet over i neste episode; om karakterene tar med seg xp/lvl fra der man slapp. 

Mange kommer antakeligvis til å spille MYE og ha veldig sterke karakterer i forhold til hva man ville hatt om spill nr. 2 kom nå med det samme. Blir man veldig OP? 

De må jo legge det opp slikt at alt som er farma i part1 kan overføres til part 2 også videre. Hvis ikke så trur jeg veldig mange ikke gidder å gjøre det samme hele tiden når det gjelder leveling og farming. Man kan jo ikke akkurat begynne på nytt i part 2 med lav level og ingen gil og ingen materia som man får i midgard.

Lenke til kommentar
zlpw0ker skrev (43 minutter siden):

Er ikke sinna, men skjønner ikke hvordan folk får tanken at man bruke nanaki i midgard og så bli skuffa over det etterpå. Det er egentlig ikke no vits i å forvente at man skal bruke nanaki i teamet sitt i midgard er det vel?

Neinei, som sagt leste jeg litt for fort og trudde man ikke fikk spille han i det hele tatt i alle episoder, at de ønsket å minske antall spillbare karakterer. Som imo hadde vært veldig kjedelig. Ellers er jeg helt enig med det håper alle blir spillbare og dukker opp likt som i originalen.  Nok om det:) 

Når det gjelder progress, så må jo dette enkelt kunne overføres til neste episoder. Blir jo ikke noe mer uvanlig enn spill + exp pack. Bare at i stedet for exp pack så er det en ny episode. 

Tenker  om/når de gir ut episoder på PS5 så blir det antageligvis samme spillet men kanskje de legger til litt div eye candy og/eller høyere fps og oppløsning.

En interessant problemstilling er selvsagt  dette med farming og over levling mellom episoder. det de kan gjøre er selvsagt å begrense hvor mye xp man får når man er mye høyere lvl enn mobs i så stor grad at det ikke er no vits å grinde. Til og med gi 0 XP om du er X lvler over fienden. På den måten kan de begrense max level alle vil være på før episode 2. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
DKC skrev (2 timer siden):

Har gameplayet et snev av funksjonene fra FFXV, så dropper jeg hele greia.

Du angriper i real-time med firkant, du kan også blokkere og rulle unna. Angrepene dine fyller opp ATB-måleren og når du har fylt den opp kan du trykke på X for å åpne kampmenyen og da stopper tiden som om det var turbasert mens du velger enten et spesialangrep, magi eller å bruke items. Det interessante med det er at du må prioritere enten angrep eller healing, for du må vente til du har fylt opp ATB-måleren igjen før du kan bruke menyen på nytt.

Det har også stagger-systemet fra FF13, der du med riktig angrepsmetode kan få fienden i stagger-mode og gjøre mer skade. Det lønner seg derfor å spare de sterkeste angrepene til du har fått fienden i stagger.

Andre ting jeg har lagt merke til er at fiendenes svakheter varierer mye. Noen tar du lett med vanlige angrep med buster sword, andre er nesten umulig å treffe og noen er mest svake mot magi og tar lite fysisk skade. Enkelte fiender svever utenfor rekkevidde og da må du bytte til en karakter med ranged attack, som Barrett.

Alt dette er positivt i min bok. Om det ligner på FF15 vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
barezell skrev (3 timer siden):

Neinei, som sagt leste jeg litt for fort og trudde man ikke fikk spille han i det hele tatt i alle episoder, at de ønsket å minske antall spillbare karakterer. Som imo hadde vært veldig kjedelig. Ellers er jeg helt enig med det håper alle blir spillbare og dukker opp likt som i originalen.  Nok om det:) 

Når det gjelder progress, så må jo dette enkelt kunne overføres til neste episoder. Blir jo ikke noe mer uvanlig enn spill + exp pack. Bare at i stedet for exp pack så er det en ny episode. 

Tenker  om/når de gir ut episoder på PS5 så blir det antageligvis samme spillet men kanskje de legger til litt div eye candy og/eller høyere fps og oppløsning.

En interessant problemstilling er selvsagt  dette med farming og over levling mellom episoder. det de kan gjøre er selvsagt å begrense hvor mye xp man får når man er mye høyere lvl enn mobs i så stor grad at det ikke er no vits å grinde. Til og med gi 0 XP om du er X lvler over fienden. På den måten kan de begrense max level alle vil være på før episode 2. 

Jeg håper virkelig ikke de begrenser hvor mye man kan farme mtp xp vs mobs. FF spill er jo kjent for farming for lvls så hvis det skjer så trur jeg kommer til å kutte ff7r. 

Av flere grunner så regner jeg med at jeg venter til et review av ff7r er ute som snakker om core mechanics forskjeller fra originalen. Grafikken er ikke nok for å hekte meg på ff7 remake, men det storyen og gameplayet. Forundrer meg ikke at square nerfer ultima eller comet materia episode 3 eller 4 slik at man bare kan bruke de 1 gang per kamp siden er så kraftige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...