Gå til innhold

Headhuntet, men skeptisk. Gruer meg til neste jobb


Gjest 6bd9c...dd0

Anbefalte innlegg

Dette er ganske vanlig og de jobber typisk på "no cure no pay" avtaler. Det betyr at hvis selskapet velger å ansatte deg, så må selskapet betale rekruttereren X-antall kroner. Jeg har har selv mottatt mange CVer fra slike selskaper og det er vanligvis helt legit, også veldig vanlig at mange av disse er basert i UK og bare snakker engelsk.

Så nei du må ikke betale noe, han hjelper deg fordi han tjener penger på at du får jobben. MEN, han har heller ingen interesse av å overselge deg, han lever av å ha gode relasjoner til selskapene som ansetter så hvis han drar på for mye og de føler seg lurt er også det dårlig business.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 6bd9c...dd0
ITOslo skrev (5 minutter siden):

Dette er ganske vanlig og de jobber typisk på "no cure no pay" avtaler. Det betyr at hvis selskapet velger å ansatte deg, så må selskapet betale rekruttereren X-antall kroner. Jeg har har selv mottatt mange CVer fra slike selskaper og det er vanligvis helt legit, også veldig vanlig at mange av disse er basert i UK og bare snakker engelsk.

Så nei du må ikke betale noe, han hjelper deg fordi han tjener penger på at du får jobben. MEN, han har heller ingen interesse av å overselge deg, han lever av å ha gode relasjoner til selskapene som ansetter så hvis han drar på for mye og de føler seg lurt er også det dårlig business.

Oi oi oi.  Dette er win-win situasjon for alle, med mindre jeg ikke klarer å utføre oppgaver (jeg har alltid levert i tide på forrige jobben, så jeg tror ikke det er problem og jeg får sikkert hjelp). 
Den første samtalen jeg hadde hos et stort selskap har fått litt feil oppfatning av meg, tror jeg. Jeg har noen års erfaring, men jeg har ikke fått så mye kunnskap heller. Han jeg prata med tror jeg kan bli ansatt som seniorkonsulent. ? kommer jeg til å måtte lede teamet? ? Erfaringen har hjulpet meg med problemløsingsevne, men jeg har ikke fått så mye faglig utvikling. Aldri ledet et team og jeg tror ikke jeg er egnet til det heller (ikke enda) 

Anonymous poster hash: 6bd9c...dd0

Lenke til kommentar
Gjest 6bd9c...dd0
nirolo skrev (1 time siden):

Du blir ikke team lead fordi du er seniorkonsulent nei. Det er alt for mange som tituleres senior til det.

Hva er forskjellen mellom junior og seniorkonsulent? 

Anonymous poster hash: 6bd9c...dd0

Lenke til kommentar
Gjest 6bd9c...dd0 skrev (19 minutter siden):

Hva er forskjellen mellom junior og seniorkonsulent? 

Anonymous poster hash: 6bd9c...dd0

Som regel noe man bare blir etter X års erfaring. Mange steder i konsulentbransjen er X et lite tall siden selskapet ønsker å leie ut alle som senior konsulenter, for da er timeprisen høyere.

Lenke til kommentar
Gjest 6bd9c...dd0
nirolo skrev (2 minutter siden):

Som regel noe man bare blir etter X års erfaring. Mange steder i konsulentbransjen er X et lite tall siden selskapet ønsker å leie ut alle som senior konsulenter, for da er timeprisen høyere.

Åja! Da skjønner jeg. Ingneting å bekymre seg for.

Anonymous poster hash: 6bd9c...dd0

Lenke til kommentar
Gjest 6bd9c...dd0
officialbro skrev (4 timer siden):

Jeg synes det høres ut som du har alt for lav selvtillit. Hvis du klarte å få jobben gjort på den forrige plassen, klarer du det på det nye også.  

Helt ærlig, jeg lærte ikke så mye nytt på front-end selv om jeg var en full-stack utvikler. Jeg dreiv med steinalders teknologi ? Tror nok jeg bare må senke ned forvetningene til meg selv :)

Anonymous poster hash: 6bd9c...dd0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...